۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۴۵۱۴۳۵
حجت الاسلام دارستانی:

حواسمان باشد در دستگاه امام حسین پول و اعتبار نباید وجود داشته باشد

استاد اخلاق خطاب به کسانی که در دستگاه امام حسین(ع) کار می‌کنند، گفت: مداح و سخنرانی که باید پول هرشب مراسمشان داده شود، پول ماشین رفت و آمدشان داده شود یاد بگیرند مادر وهب با قربانی خود چه کرد همه هستی خود را در راه امام فدا کرد، پس حواسمان باشد در دستگاه امام حسین(ع) پول و اعتبار نباید وجود داشته باشد و هرآنچه داری باید فدا کنید.
دارستانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد دارستانی، استا اخلاق شامگاه جمعه در مراسم یادبود شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم که در امامزاده حسن برگزار شد با اشاره به اینکه برای همه نعمات باید خدا را شاکر باشیم و به خاطر همه گناهان خود طلب عفو و توبه کنیم، اظهار داشت: بعد از رحلت رسول خدا سه سپاه خود را برای حفظ دین آماده کردند، در همین راستا دو سپاه در کربلا شکل گرفت.

وی ادامه داد: هر دو سپاه که در کربلا شکل گرفت بی‌نظیر و بی‌بدیل بود، تا جایی که امام حسین(ع) رو به آسمان کرد و گفت «ای آسمان در طول تاریخ یارانی مثل اینها نخواهی دید و نخواهد آمد»، این دو سپاه به دو بخش زمانی تقسم شدند، سپاه اول از صبح تا غروب عاشورا و  دیگری بعد از غروب عاشورا تشکیل شد، سپاه اول به امامت سیدالشهدا و به علم‌داری حضرت عباس(ع) و سپاه دوم هم به امامت امام سجاد(ع) و به علم‌داری زینب کبری(س) بود.

حجت الاسلام دارستانی با بیان اینکه هر دو سپاه از نظر جمعیت کم بودند اما با شجاعت و معرفت بودند، خاطرنشان کرد: یک سپاه را 72 نفر مرد شجاع و بامعرفت و یک سپاه را 83 نفر زن و بچه بی‌پناه تشکیل می‌داد، هردو سپاه در کربلا لازم بودند و اگر یکی از این سپاه‌ها نبود هدف امام حسین(ع) به بار نمی‌نشست، اینکه گفته می‌شود کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود یعنی ضرورت و اهمیت عملکرد سپاه دوم را نشام می‌دهد.

استاد اخلاق با اشاره به اینکه نمی‌توان گفت کدام سپاه نقش مهم تری ایفا کرد، ابراز داشت: نکته مهم این است که این دو سپاه برای کربلا تربیت شده بودند، با این وجود شب عاشورا امام همه را جمع کرد و به هر دو سپاه اجازه مرخصی داد و گفت از این سرزمین بروید دشمن تنها منو می‌خواهد و این موضوع را از مدینه و مکه تا کربلا برای همراهان خود گفت.

وی افزود: وقتی خبر شهادت مسلم به امام رسید امام برادران مسلم و فرزندان او را در خیمه خود جمع کرد فرمود آل عقیل شما قربانی برای من دادید که تا قیامت عقیل و آل عقیل چشمش روشن است، بنابراین شما می‌توانید مرا ترک کنید.

حجت الاسلام دارستانی با بیان اینکه مسلم آینه تمام نمای سیدالشهدا بود، تصریح کرد: مسلم نیابت خاص از سوی امام حسین(ع) داشت به همین منظور زمانی که پای در کوفه‌ ‌گذاشت مردم نمی‌توانستند بگویند امام حسین(ع) اگر خود شما می‌آمدید شما را قبول می‌کردیم و شما کسی را فرستادید که در حد شما نبود، اهل کوفه به هیچ وجه نمی‌توانستند این موضوع را بگویند.

استاد اخلاق با اشاره به نکته اخلاقی آل عقیل در پاسخ به امام حسین(ع)، تأکید کرد: آل عقیل در جواب امام گفتند ای امام یه سؤال می‌کنیم اگر پاسخ دادید مطیع امر شما خواهیم بود و می‌رویم، ای امام اگر ما رفتیم مدینه زنها و بچه‌های مدینه جلوی ما را گرفتند و گفتند آل عقیل امام شما کجاست چه بگوییم؟ بگوییم امام خود را بین دشمن و گرگ گرسنه رها کردیم و آمدیم، پسر پیغمبر می‌خواهی تا آخر عمر زنان و بچه‌های مدینه به ما بخندند، امام در جواب آنها چیزی نگفت، اینجا می‌توان فهمید چرا امام حسین(ع) گفتند یارانی چون سپاه من دیگر نخواهد آمد.

وی یادآور شد: شب عاشورا امام همه را جمع کرد و گفت همه شما می‌توانید از این سرزمین بروید، حدودا 300 نفر در جمع حاضر نشسته بودند و امام دستور داد چراغ را خاموش کنند و خودشان نیز رفتند به خیمه خود تا هرکسی می‌خواهد برود و تنها آنهایی بمانند که بی‌بدیل و شجاع هستند ، امام پس از ساعاتی به خیمه آمد و دید که فقط 42 نفر بیشتر از سپاه باقی نمانده است، اما آن جمعیت اندک نیز هر کدام ایستادند و در مقابل امام عرض احترام و رجز خوانی کردند.

حجت الاسلام دارستانی با بیان اینکه  لحظه به لحظه کربلا درس است، اضافه کرد: در میان همه یاران امام در آخر عبدالله پسر امام حسن(ع) ایستاد و گفت عموجان کار من فردا به کجا می‌رسد، امام حسین(ع) فرمود: عمو جان مرگ در نظرت چگونه است و عبدالله پاسخ داد شیرین تر از عسل است، همچنین زمانی که امام در عاشورا به نماز ایستاد یکی از یاران در مقابل ایشان ایستاد تا نماز بخوانند، در همین حین دشمن تیرهای سمی که به سرعت بدن را از کار می‌انداخت پرتاب کرد، یار با وفا امام تا لحظه تمام شدن نماز 13تیر سمی را تحمل کرد و سپس به امام روی کرد و گفت ای پسر فاطمه از قربونی خودت راضی هستی؟

استاد اخلاق با اشاره به اینکه مردم تا می‌توانید گریه کنید که گریه بر هر دردی دوا است، افزود: دل خودتان را به این دولت و آن دولت خوش نکنید، برای سیدالشهدا گریه کنید و ظهور امام زمان(عج) را طلب کنید، ای مردم حواسمان باشد چند سال است که مسلمان هستیم و عاشق امام حسینیم اما یک وهب مسیحی به همراه مادر و همسر خود که 17روز بیشتر مسلمان نشده بودند راه حقیقت را از طریق امام حسین(ع) پیدا کردند.

وی گفت: وهب در راه امام زمان خود به شهادت رسید، کسی که هنوز برخی از احکام دین را درست نمی‌دانست، امروزه از فقها ما سوال کردند اگر یک جوانی الان مسلمان شود چه زمانی نیاز است تا احکام دین را بیاموزد؟ می‌توان گفت چه معجزه‌ای است که وهب 17روز مسلمان شده به چنین مقامی می‌رسد، همچنین مادر و همسر او نیز در دستگاه خدمت به حضرت زینب(س) به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام دارستانی خطاب به کسانی که در دستگاه امام حسین(ع) کار می‌کنند، اظهار کرد: مداح و سخنرانی که باید پول هرشب مراسمشان داده شود، پول ماشبن رفت و آمدشان داده شود یاد بگیرند مادر وهب با قربانی خود چه کرد همه هستی خود را در راه امام فدا کرد، پس حواسمان باشد در دستگاه امام حسین(ع) پول و اعتبار نباید وجود داشته باشد و هرآنچه داری باید فدا کنید.

استاد اخلاق با اشاره به اینکه در روز قیامت وهب می‌ایستد و می‌بیند قدش تا عرش خداست، تصریح کرد: در همین هنگام ما که مدعی هستیم مسلمان هستیم در خاکیم و قد و قامتی هم نداریم، بعد از قصه وهب باید بگوییم امام حسین(ع) خاک بر سر من اگر بخواهم در قیامت دور شما بگردم و همین که بتوانم دور وهب بگردم باید خدا را شاکر باشم زیرا ما لیاقت امام را نداریم.

وی در پایان گفت: ببینید چه کسانی پای امام ایستادند که امروز دین ما به اینجا رسیده است، کربلا در کربلا میمرد اگر زینب در کربلا میمرد کاملا درست است، حضرت زینب ظاهرا اسیر بود اما باطنا بنی‌امیه رو به اسارت می‌کشاند، ظاهرا حضرت زینب(س) مظلوم است اما در اصل در حال خراب کردن کاخ بنی‌امیه در شام بود، حضرت زینب(س) کشتی امام حسین(ع) را که شکسته شد حکیمانه مرمت کرد و در این مسیر هیچ چیز زینب را غافل‌گیر نکرد./816/201/ب2

ارسال نظرات