۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۴۵۱۴۴۸
آیت الله مجتهد شبستری:

تربیت دینی دانش آموزان مورد توجه قرار گیرد

امام جمعه تبریز با بیان این که رمز خلقت عالم همانا فراگرفتن علم است، گفت: تربیت دینی باید در کنار تقویت علمی دانش آموزان جدی گرفته شود.
آیت الله مجتهد شبستری، امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درتبریز،‌ آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی دانش صبح امروز در آیین آغاز سال تحصیلی جدید در دبیرستان اکبریه شهرک ارم تبریز با تأکید بر فراگیری علم، اظهار داشت: تربیت دینی باید در کنار تقویت علمی دانش آموزان جدی گرفته شود.

وی با بیان اینکه رمز خلقت عالم همانا فراگرفتن علم است، ابراز داشت: علمی که با صفات جلال و کمال پروردگار همراه باشد در حقیقت رمز خلقت عالم است، علم که رمز خلقت جهان است باید مورد توجه قرار گیرد و با فرا گرفتن علم صفات جلال و کمال لازم است این هدف عالی خلقت غفلت نشود.

امام جمعه تبریز با تأکید بر جهاد فکری در کنار تحصیل علمی، خاطرنشان کرد: لازم  است در کنار تحصیل علم و دانش، تربیت و فراگرفتن آموزه های دینی با تقویت ایمان مورد توجه قرار گیرد، دانش آموزان و تحصیلکرده های در این کشور باید ایمان به خدا داشته باشند و با آموزه های دینی آشنا باشند.

وی با بیان اینکه معلمان باید افرادی متعهد و با ایمان باشند، افزود: دانش آموزان در حقیقت امانت الهی هستند که باید از سوی افراد متعهد و باایمان مورد تعلیم و تربیت قرار گیرند، معلم متعهد و معتقد است که دانش آموز را در کنار تحصیل علمی، ایمان و علم الهی او را نیز مورد توجه قرار می دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: باید در کنار آموزش، کار پرورش نیز مورد توجه قرار گیرد، زیرا علم بدون ایمان مفید نبوده و خطرآفرین است، دانش آموزان باید علومی را فراگیرند که جهت دار بوده و توأم با معنویت، خداشناسی، وطن پرستی و فضایل دینی و ملی باشد.

وی با بیان اینکه در اسلام نماز و حجاب بسیار اهمیت دارد، افزود: نماز انسان ساز و الهام بخش است و دانش آموزی که مقید به نماز باشد به طور یقین در درسها نیز موفق است، حجاب برای دختران از فرایضی است که در هفت آیه قرآن کریم پروردگار متعال زنان را به پوشش اسلامی دعوت کرده است.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) بر افزایش ارتباط انجمن اولیا و مربیان با مدارس تأکید کرد و گفت: افزایش این ارتباط از ایجاد دوگانگی در تربیت جلوگیری می کند و سبب می شود فرزندان، یک تربیت واحد و منسجم داشته باشند که سبب ترقی و موفقیت دانش آموز خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسأله سرشماری نفوس و مسکن، اظهار کرد: طبق بیانات رهبر معظم انقلاب، همه باید در این طرح شرکت کنند و آمار صحیح و دقیق ارائه دهند زیرا که این امر زمینه ساز برنامه ریزیهای دقیق دولت برای ارائه خدمات بهتر به مردم خواهد بود.

شایان ذکر است، در این آیین از طرح سرشماری نفوس و مسکن نیز رونمایی شد و 33 طرح آموزشی و رفاهی نیز به صورت ویدئو کنفرانس در استان به بهره برداری رسید./۸۵۴/202//ب2

ارسال نظرات