۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۴۵۱۴۸۹
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

معلمان پاسداران مرزهای فکری و عقیدتی جوانان هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: در حالی که دلاورمردان نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه و نیروهای انتظامی مشغول پاسداری از مرزهای کشور هستند، مرزهای فکری و عقیدتی ملت به‌ ویژه جوانان هم باید از سوی معلمان پاسداری شود.
حجت الاسلام یعقوبی - آیین آغاز سال تحصیلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در آیین گشایش سال تحصیلی جدید و نواخته شدن زنگ ایثار و مقاومت که در هنرستان محمودیه بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: جهاد اکبر، جهاد افضل، جهاد اصغر و جهاد کبیر باید سرمشق دانش آموزان باشد.

وی ادامه داد: جهاد افضل به معنای امر به معروف و نهی از منکر در برابر زشتیها، رذایل و ناهنجاریهای موجود در جامعه و جهاد اصغر هم شامل دفاع از حریم سرزمین و ایستادگی در برابر دشمنان برای دفاع از آب و خاک است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه دانش‌آموزان باید تلاش کنند تا در زمینهه علم و فرهنگ به قله‌های جهاد کبیر برسند، اضافه کرد: در این راه بایستی سرمشق دانش‌آموزان تزکیه نفس برای دستیابی به جهاد اکبر باشد.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با اشاره به رسالت خطیر دانش‌آموزان برای مدیریت آینده کشور، اظهار کرد: باید دانش‌آموزان با تعلیم و تربیت اسلامی و علم‌آموزی همراه با دین‌مداری خود را برای مدیریت آینده کشور و نظام اسلامی آماده کنند.

وی با تأکید بر اینکه بایستی دانش‌آموزان در هنگام تحصیل نفس خود را تزکیه و تطهیر داده و اجازه نفوذ شیطان به نفس خود را ندهند، افزود: لازم است معلمان همان‌طور که برای ارتقای علمی دانش‌آموزان تلاش می‌کنند به ارتقای بُعد معنوی آنها هم اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: برخی از مرزهای سرزمینی دفاع می‌کنند و معلمان هم باید از مرزهای فکری، فرهنگی و اندیشگی جوانان دفاع کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در حالی که دلاورمردان نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه و نیروهای انتظامی مشغول پاسداری از مرزهای کشور هستند، مرزهای فکری و عقیدتی ملت به‌ویژه جوانان هم باید از سوی معلمان پاسداری شود.

براتعلی حاتمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان شمالی هم در این مراسم، با اشاره به اینکه قطار تغییر و تحولات دولت تدبیر و امید در مجموعه آموزش و پرورش به‌ خوبی حرکت می‌کند، افزود: در این زمینه ساماندهی مدارس و معلمان در خراسان شمالی به‌ خوبی صورت گرفته و در حال حاضر آرامش مناسبی بر آموزشگاه‌های استان حاکم است.

وی با بیان اینکه همچنین خراسان شمالی در مدرسه‌سازی هم از استانهای پیشرو کشور است، اضافه کرد: بر اساس برنامه تا پایان دولت یازدهم همه مدارس خشتی و گلی استان نوسازی خواهند شد.

گفتنی است، امروز در استان 935 هزارنفری خراسان شمالی افزون بر 160 هزار دانش‌آموز سال تحصیلی جدید را در 2 هزار آموزشگاه زیر نظر بیش از 14 هزار فرهنگی آغاز کردند./9314/202/ب2

ارسال نظرات