۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۴۵۱۵۰۱
نماینده مجلس:

دولت توجه ویژه‌ای به بحث اشتغال در خراسان جنوبی داشته باشد

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی گفت: خراسان جنوبی شرایط ویژه‌ای دارد که باید به آن توجه جدی شود هرچند این توجهات نمی‌تواند فاصله ما را نسبت به استان‌های برخوردار دیگر کم کند.
عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در دیدار مدیران شعب بانک ملی خراسان جنوبی اظهار داشت: باید تمام مسؤولان موانعی که نسبت به خدمتگزاری مردم است را تا حد امکان مرتفع کنند.

وی با بیان اینکه درآمد سرانه خراسان جنوبی در کشور پایین است، گفت: خشکسالی‌های 20 ساله امان مردم این خطه از کشور را بریده است، صنایع استان در وضعیت خوبی قرار ندارند و این صنایع متأثر بر رکود در کشور هستند.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با توجه به نزدیکی این استان با کشور افغانستان و استان سیستان و بلوچستان از امنیت بالایی برخوردار است، افزود: مردمی که در مرز زندگی می‌کنند پاسداران مرزهای جمهوری اسلامی ایران هستند.

حجت الاسلام عبادی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی نیازمند توجه ویژه مسؤولان است، تصریح کرد: دولت باید توجه ویژه‌ای به بحث اشتغال در این استان داشته باشد، مباحث امنیتی، فرهنگی و اجتماعی، اقتصادی در استان متأثر از افغانستان است.

وی با بیان اینکه امید داریم بازرگانی این استان نسبت به گذشته رونق پیدا کند، ادامه داد: خراسان جنوبی شرایط ویژه‌ای دارد که باید به آن توجه جدی شود هرچند این توجهات نمی‌تواند فاصله ما را نسبت به استان‌های برخوردار دیگر کم کند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دوره قبل در مجلس طرحی را به تصویب رساندند که در قالب این طرح دو درصد از مجموع بودجه تحت عنوان ماده 180 به استان‌های محروم تعلق می‌گیرد.

حجت الاسلام عبادی با اشاره به اینکه بانک‌ها در بحث خروج از رکود و اقتصاد نقش بسزایی دارند، اظهار کرد: بسیاری از واحدهای صنعتی در استان مشکل نقدینگی دارند که در این راستا دولت باید بخشی از سود بانکی را به صورت یارانه به بانک‌ها پرداخت کند، این موضوع کار بزرگی برای استان است.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی در این استان صورت نمی‌گیرد مگر اینکه توجهات ویژه‌ای به استان شود، افزود: در بحث اقتصاد مقاومتی پروژه‌هایی برای استان تعریف شده که یکی از این پروژه‌ها سیمان باقران است که بانک ملی تا کنون به این پروژه تسهیلات خوبی را داده است.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتقاد از بانک کشاورزی، گفت: مدیرعامل بانک کشاورزی کشور تاکنون توجهی به پروژه سیمان باقران نکرده است و برای تنها 30 میلیارد تومان سنگ‌اندازی می‌کند و اگر این 30 میلیارد تومان به سیمان باقران پرداخت شود تولید این کارخانه آغاز می‌شود و می‌تواند از نظر اشتغال به این منطقه کمک شود./202/880/ب1

ارسال نظرات