۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۴۵۱۵۵۸
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی:

دوران دفاع مقدس سند افتخار ملت ایران است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: دوران دفاع مقدس سند افتخار ملت بزرگ ایران است که یادآور رشادتها و از جان گذشتگیهای مردم انقلابی ایران برای دفاع از ارزشهای دینی و انقلابی است.
سمیه محمودی شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، سمیه محمودی شامگاه امروز در مراسم تجلیل از برترینهای ژیمناستیک شهرستان شهرضا که در مجموعه ورزشی شهید جهانمردی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: دوران دفاع مقدس، دورانی سراسر افتخار و عزت و سند افتخار ملت ایران است.

وی ادامه داد: در زمان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، مردم انقلابی ایران برای مقابله با تهاجم همه جانبه به کشور و برای حفظ دستاوردهای انقلاب و ارزشهای دینی در جبهه‌های نبرد حاضر شدند و سبب خلق حمایه بزرگی شدند که دفاع مقدس نام گرفت.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: باید تلاش کنیم تا ازشهای تعالی دوران دفاع مقدس را به جوانان و نوجوانان امروز و نسلهای بعدی منتقل کنیم تا آنها نیز با رشادتها و از جان گذشتگیهای پدران خود برای حفظ ارزشهای دینی و انقلابی آشنا شوند آن بزرگان را به عنوان الگوی خود در این راه انتخاب کنند.

محمودی همچنین با اشاره به فرارسیدن دهه ولادت و عید غدیر عنوان کرد: این روز به عنوان بزرگترین عید جهان اسلام، بزرگترین واقعه تاریخ اسلام یعنی اعلام حضرت امیرمؤمنان علی بن ابی طالب(ع) به عنوان جانشینی و وصایت پیامبر اسلام(ع) را یادآوری می‌کند.

وی اضافه کرد: باید از تمام امکانات و ظرفیت‌های موجود برای بزرگداشت روز عید غدیر و دهه ولایت استفاده کنیم، این دهه ارزش و احترام خاصی برای شیعیان دارد زیرا در آن مسأله مهم ولایت مطرح می‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: شهرستان شهرضا دارای یکی از بهترین و مجهزترین خانه‌های ژیمناستیک استان اصفهان است که باید زمینه برخورداری همه مردم را از این موقعیت و امتیاز شهرستانی فراهم کنیم.

محمودی تأکید کرد: جامعه نیازمند نشاط و شادابی است و ورزش یکی از بهترین راه‌های ایجاد شادابی و نشاط اجتماعی است، بنابراین باید بسترهای لازم را برای توسعه زیرساختهای ورزشی در جامعه فراهم و از ورزشکاران حمایت کنیم.

وی با اشاره به کسب 500 مدال از سوی ورزشکاران شهرستان شهرضا از ابتدای سال 95 تاکنون، اظهار کرد: افتخارات ورزشی برای همه مردم مهم است، باید از ورزشکاران حمایت کنیم زیرا این افراد هم زمینه افزایش سطح سلامت جامعه را فراهم می‌کنند و هم با نمایش جاذبه‌های ورزش مانع گرایش جوانان و نوجوانان به سوی ناهنجاریهای اجتماعی می‌شوند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به برگزاری نمایشگاه چلچراغ هنر در شهرستان شهرضا، اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه‌های مختلف نظیر این نمایشگاه، زمینه لازم برای بروز استعدادهای هنری مردم یک منطقه را فراهم می‌کند که از این نظر بسیار مهم و دارای اهمیت است.

محمودی در ادامه افزود: برگزاری نمایشگاه‌های هنری فرصتی است تا هنرمندان حاصل فکر و اندیشه هنری و نیز حاصل تلاشهای خود را در معرض دید عموم قرار دهند و از میزان رضایت و استقبال آنان باخبر شوند./202/868/ب1

ارسال نظرات