۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۴۵۱۶۳۵
آیت الله طباطبایی نژاد:

توفیق خدمت به خلق از الطاف الهی است

نماینده ولی فقیه در اصفهان در دیدار پرسنل فوریت های اورژانس 115، خدمت به خلق را توفیقی الهی دانست که شامل پرسنل این مجموعه شده است.
آیت الله طباطبایی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان امروز و به مناسبت سالگرد تأسیس اورژانس در دیدار پرسنل پایگاه ها و ستاد اورژانس استان بر اهمیت کار این مجموعه تأکید کرد و گفت: نجات جان انسان ها در دین اسلام از چنان اهمیتی برخوردار است که خداوند نجات جان یک انسان را معادل نجات بشریت می داند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ضمن تبریک میلاد امام موسی کاظم(ع) به روایتی از آن حضرت اشاره کرد و افزود: امام كاظم (ع) فرمودند: همانا خدا را در زمین بندگانی است كه برای رفع نیازهای مردم می‌كوشند، اینان در روز قیامت (از عذاب)، در امان هستند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان خاطر نشان کرد: بخش عمده ای از حوادث را تصادفات شامل می شود و این امر ناشی از عدم فرهنگ سازی صحیح است.

آیت الله طباطبایی نژاد اذعان داشت: کشته شدن 25 هزار نفر در طول سال بر اثر تصادف، آماری نزدیک به شهدای ما در دفاع مقدس و جنگ با دشمن است و ثمری جز داغدار کردن تعداد زیادی از خانواده ها ندارد.

وی از نداشتن برنامه های مستمر و طولانی مدت برای فرهنگ سازی در راهنمایی و رانندگی ابراز تأسف کرد و گفت: متأسفانه برنامه هایی که تاکنون اجرا شده است به صورت مقطعی و کوتاه مدت است، از این رو منجر به اصلاح رفتارهای غلط در رانندگی نشده است.

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: در برخی کشورها نمی توانی در خیابان ها پلیس پیدا کنی چون قوانین به عنوان فرهنگ غالب، تبدیل به رفتار مردم شده و نیازی به تذکر و جریمه ندارند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان از برخی موازی کاری های اورژانس و هلال احمر انتقاد کرد و گفت: باید به گونه ای برنامه ریزی شود که با ادغام این دو ارگان بتوان بسیاری از کمبودها را جبران و خدمت رسانی مطلوب تری به مردم داشته باشیم.

در ابتدای این دیدار دکتر غفور راستین، مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان به ارائه گزارشی از فعالیت های اورژانس استان پرداخت و افزود: 10 درصد تماس ها با 115 منجر به عملیات می شود و تمام خدمات پیش بیمارستانی برای مردم رایگان است.

وی از اعزام اورژانس هوایی برای مناطق دور دست و صعب العبور خبر داد و گفت: هزینه هر پرواز در اورژانس هوایی 20 میلیون تومان است و متأسفانه چون برخی از استانهای همجوار ما اورژانس هوایی ندارند، برخی از امدادهای هوایی آن ها را استان اصفهان پوشش می دهد.

راستین با توجه به نزدیک شدن به زمان اربعین و آغاز پیاده روی زائران،  از اعزام نیروی انسانی و تجهیزات به مناطق مرزی خبر داد./201/1305/ب1

ارسال نظرات