۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۴۵۱۶۶۹
حجت‌الاسلام بنیسی:

تولیدکنندگان بازی‌های رایانه‌ای دینی حمایت شوند

استاد حوزه علمیه گفت: بازی‌های رایانه‌ای دینی و مذهبی باید بودجه جداگانه و مخصوص به خود داشته باشد و از تولیدکنندگان آن حمایت شود.
بنیسی بنیسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حبیب بنیسی، استاد حوزه علمیه امروز در «آیین تجلیل از بازی‌سازان دفاع مقدّس» که در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد، گفت: امروز دشمن در تهاجم فرهنگی و جنگ نرم از ابزاری‌هایی همچون فیلم، پویانمایی یا بازی‌های رایانه‌ای استفاده می‌کند.

وی افزود: همان‌گونه که مردم در جنگ سخت به مقابله با دشمن برخاسته و پیروز شدند برای موفقیت در جنگ نرم نیز باید افرادی با باورهای دینی و ارزشی وارد این عرصه شده و به عملیات‌های گسترده و چریکی بپردازند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه شرکت رسانه گستر بنیسی از 17 سال پیش بنا شده است، عنوان کرد: در این شرکت کارهای گوناگونی انجام شده است اما در 9 سال اخیر درباره بازی‌های رایانه‌ای فعالیت داشتیم و موفق شدیم مجموعه بازی‌های رایانه‌ای با موضوع دفاع مقدس را تولید کنیم که البته با استقبال روبرو شده و جوایز متعددی نیز به آن تعلق گرفت.

حجت‌الاسلام بنیسی با اشاره به اینکه به زودی نسخه اندرویدی بازی سفر جنجالی عرضه می‌شود، اظهار داشت: پیش از این از بازی رایانه‌ای سفر جنجالی با موضوع سبک زندگی ایرانی اسلامی همزمان با عید سعید فطر رونمایی شده بود اما نسخه اندرویدی آن به زودی عرضه می‌شود.

 وی افزود: همچنین بازی عملیات انهدام 3 به نیمه رسیده است و تا بهار 96 از آن رونمایی می‌شود.

این استاد حوزه علمیه طی درخواست خود از وزیر فرهنگ و ارشاد که در مراسم حضور نداشت، گفت: مقابله با هجمه‌های فرهنگی و تولید محصولات فاخر اسلامی ایرانی نیازمند حمایت‌های جدی مالی است، روزگاری ما در جنگ سخت مقابل دشمن ایستادیم و پیروز شدیم اما امروز متاسفانه جنگ نرم آنگونه که باید باور نشده است که رزمندگان آن نیز شاخته شود.

حجت الاسلام بنیسی افزود: بازی‌های رایانه‌ای دینی و مذهبی باید بودجه جداگانه و مخصوص به خود داشته باشد و از تولیدکنندگان آن حمایت شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه باید محصولات فرهنگی پرمحتوا تولید شود، خاطرنشان کرد: ایجاد نظامی گسترده و یکپارچه از جمله مهمترین چالش‌های صنعت بازی‌های رایانه‌ای است که باید مورد توجه قرار گیرد./201/807/ب1

ارسال نظرات