۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۴۵۱۶۹۶
به همت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای؛

آیین تجلیل از بازی‌سازان حوزه دفاع مقدس برگزار شد

آیین تجلیل از بازی‌سازان حوزه دفاع مقدس به همت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و با حضور جمعی از بازی‌سازان رایانه‌ای در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.
تجلیل از بازی‌سازان حوزه دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین تجلیل از بازی‌سازان حوزه دفاع مقدس امروز به همت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با حضور کریمی قدوسی مدیرعامل بنیاد بازی‌های رایانه‌ای و جمعی از بازی‌سازان رایانه‌ای در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مدیرعامل بنیاد بازی‌های رایانه‌ای بعد از قرائت پیام وزیر ارشاد، با ابراز خرسندی از اینکه در خدمت بازی‌سازان فعال در عرصه دفاع مقدس است، عنوان کرد: با وجود اینکه 28 سال از دوران دفاع مقدس می‌گذرد اما پرفروش‌ترین تولیدات و محصولات هنری اقلامی هستند که درون‌مایه و محتوای آن درباره دفاع مقدس است که این علاقه مردم به موضوع دفاع مقدس را نشان می‌دهد.

در ادامه حجت‌الاسلام حبیب بنیسی، استاد حوزه علمیه طی درخواست خود از وزیر فرهنگ و ارشاد که در مراسم حضور نداشت، گفت: مقابله با هجمه‌های فرهنگی و تولید محصولات فاخر اسلامی ایرانی نیازمند حمایت‌های جدی مالی هستند، روزگاری ما در جنگ سخت مقابل دشمن ایستادیم و پیروز شدیم اما امروز متأسفانه جنگ نرم آن‌گونه که باید باور نشده است که رزمندگان آن نیز شناخته شود.

حجت‌الاسلام بنیسی افزود: بازی‌های رایانه‌ای دینی و مذهبی باید بودجه جداگانه و مخصوص به خود داشته باشد و از تولیدکنندگان آن حمایت شود.

همچنین در این مراسم حسین مزروعی، یکی از بازی‌سازان عرصه دفاع مقدس که از او تقدیر و تجلیل به عمل آمد، گفت: ما یک گروه یازده نفرِ هستیم که باهم بازی هشتمین حمله ساختیم.

وی افزود: طبق بررسی بر روی بازی سایر کشورها محصولات فرهنگی که سرگرمی خوبی داشته باشد با استقبال خوبی روبرو می‌شود.

این بازی‌ساز جوان با اشاره به اینکه ساخت بازی باکیفیت در حوزه دفاع مقدس سبب جذب استقبال مردم است، عنوان کرد: بازی «هشتمین حمله یک» بدون هیچ نوع تبلیغ، طی یک سال بیش از دو یا سه میلیون دانلود داشته است. 

مزروعی افزود: بازی «هشتمین حمله 2» طوری مورد استقبال مردم قرار گرفت که در مدت 2 هفته 200 هزار بار نصب شد، این نشان می‌دهد اگر بازی‌سازان توأمان به سرگرمی و فن توجه کنند موفق می‌شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای موفقیت بازی‌سازان باید به خواسته و سلیقه مخاطب توجه شود نمی‌توان با کارهای سفارشی استقبال مردم را به دست آورد.

در ادامه این مراسم عماد رحمانی، سازنده بازی‌های مسیر عشق، زیر صفر، خونین‌کفن و پرواز دوران، که مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفت به سخنرانی پرداخته و گفت: این عجیب است که برای چنین اتفاق بزرگی افراد و شخصیت‌های کمی حضور پیدا کردند.

وی افزود: همه ما بازی‌سازان باید به مخاطبان خود توجه کرده و با آنها ارتباط داشته باشیم تا بتوانیم محصولات خوبی تولید کنیم.

این بازی‌ساز ابراز کرد: با نگاه درست به بازی‌های رایانه‌ای در بخش دفاع مقدس اتفاقات بهتری رخ خواهد داد.

رحمانی در پایان خاطرنشان کرد: زمانی برای رفتن کنار توپ و تانک صف ایجاد می‌شد اما امروز برخی به این همایش دعوت می‌شوند و حضور پیدا نمی‌کنند.

در پایان این مراسم از حسین مزروعی سازنده بازی‌های هشتمین حمله یک و 2، عماد رحمانی به دلیل ساخت بازی‌های مسیر عشق، زیر صفر و پرواز دوران، مرتضی وسارت دار سازنده بازی نجات بندر، محمدمهدی سادات شریف سازنده دوران افتخار، مهدی یوسفی سازنده بازی گذرگاه، حسین عظیمی سازنده بازی تنگه آتش و حجت‌الاسلام حبیب بنیسی سازنده بازی‌های والفجر 8، عقرب سیاه، فتح المبین، عملیات انهدام و نبرد خرمشهر تجلیل به عمل آمد./200/807/ب1

ارسال نظرات