۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۴۵۱۷۲۳
رییس سازمان تعزیرات حکومتی:

سالانه 15 میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می‌شود

رییس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: سالانه افزون بر 15 میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می‌شود که این میزان قاچاق افزون بر رکود کسب و کار و تولید داخلی، سبب رواج فرهنگ دروغ و فساد اداری هم می‌شود.
علیرضا جمشیدی - رییس سازمان تعزیرات حکومتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، علیرضا جمشیدی، رییس سازمان تعزیرات حکومتی کشور، امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی، با اشاره به ورود سالانه بیش از 15 میلیارد دلار کالای قاچاق به کشور، اظهار کرد: اکنون زمان برخورد قاطع با موضوع کثیف کالای قاچاق رسیده و لازمه این امر هم انسداد مبادی ورودی و عرضه کالای قاچاق در کشور است.

وی افزود: این میزان کالای قاچاق علاوه بر اینکه سبب رکود کسب و کار و تولید داخلی و نفوذ پولهای کثیف به بخش اقتصادی کشور می‌شود، از سوی دیگر فرهنگ دروغ و فساد اداری را هم در جامعه ما بیشتر می‌کند.

جمشیدی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درزمینهٔ مبارزه با قاچاق کالا، خاطرنشان کرد: این رهنمودها تکلیف سازمان تعزیرات حکومتی و دیگر نهادهای مرتبط را در مورد کالاهای قاچاق روشن کرد و بر همین اساس هم حکم داده شد کالاهای قاچاق در انظار عمومی آتش زده شوند تا انگیزه قاچاق به‌صورت ریشه‌ای از بین برود.

رییس سازمان تعزیرات حکومتی با تأکید بر اینکه می‌بایست در کشور ما مرز بین جرم و تخلف روشن و تفکیک شود، اضافه کرد: لازم نیست برخی از تخلفات در قوه قضاییه مطرح و رسیدگی شود؛ زیرا این قوه باید به مسائل مهم‌تر و تخلفات کلان‌تر رسیدگی کند.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه هنوز در کشور ما مرز بین جرم و تخلف تفکیک نشده است، افزود: البته در برنامه ششم توسعه در حال اصلاح این‌گونه موارد هستیم به‌گونه‌ای که در این برنامه برای نخستین بار جرم و تخلف از هم تفکیک می‌شوند.

جمشیدی با بیان اینکه یکی از رویکردهای اصلی سازمان تعزیرات حکومتی در مبارزه با قاچاق کالا پیشگیری از وقوع جرم است، افزود: اکنون در کشور بیش از دو میلیون و 750 هزار صنف وجود دارد که از این تعداد حدود 750 هزار صنف بدون پروانه هستند.

وی با اشاره به اینکه این میزان صنف بدون پروانه با زندگی بیش از 25 میلیون نفر در کشور ارتباط مستقیم و غیرمستقیم دارند، اظهار کرد: باید برای ساماندهی این وضعیت چاره‌ای اساسی اندیشیده شود.

به گفته وی با وجود این، صنوف در بخش مبارزه با قاچاق کالا همکاری مناسبی با نهادهای مرتبط داشته و برای بازگرداندن احساس آرامش به بازار و مردم همه سعی خود را انجام می‌دهند.

رییس سازمان تعزیرات حکومتی کشور در بخش دیگری از سخنان خود از تخلف شش هزار میلیارد ریالی یک بیمارستان در تهران خبر داد و افزود: این بیمارستان در زمره پنج بیمارستان برتر کشور قرار دارد که در بخش عرضه دارو تخلف داشته است.

وی تصریح کرد: رسیدگی به تخلفات دارویی یکی از اولویتها و رویکردهای اصلی سازمان تعزیرات حکومتی است؛ زیرا این بخش به‌صورت مستقیم با سلامتی و جان مردم سر و کار دارد.

گفتنی است، در این آیین با قدردانی از زحمات ایرج عزیزی، مدیرکل سابق تعزیرات حکومتی خراسان شمالی، سیدجواد سیدالموسوی به‌عنوان مدیرکل جدید تعزیرات حکومتی این استان معرفی شد./202/9314/ب1

ارسال نظرات