۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۴۵۱۷۳۰
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

قاچاق کالا اقتصاد و فرهنگ جامعه اسلامی را مخدوش می‌کند

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: قاچاق کالا افزون بر اینکه اقتصاد کشور را فلج می‌کند، فرهنگ جامعه اسلامی ما را هم تحت تأثیر قرار می‌دهد.
حجت الاسلام یعقوبی - دیدار با رییس سازمان تعزیرات حکومتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار رییس سازمان تعزیرات حکومتی کشور، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره قاچاق کالا، اظهار کرد: این رهنمودها حجت را بر مسؤولان دستگاه قضایی و نهاد تعزیرات حکومتی تمام کرد.

وی افزود: فرمایشات رهبری به روشنی وظیفه سازمان تعزیرات حکومتی و سایر دستگاه‌های مرتبط درزمینهٔ مبارزه با قاچاق کالا را مشخص کرده است به همین دلیل هم انتظار می‌رود جدی‌تر از گذشته به این موضوع ورود شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: نباید اجازه داد طراوت فرمایش‌های رهبری در رابطه با مبارزه با قاچاق کالا سرد شود؛ ازاین‌رو بایستی راهی که رهبری در این زمینه گشوده، با جدیت از سوی سازمان تعزیرات حکومتی و دیگر دستگاه‌های اجرایی طی شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با تأکید بر اینکه لازم است مبارزه با قاچاق کالا به یک نهضت عمومی تبدیل شود، خاطرنشان کرد: نباید در سالی که با عنوان اقدام و عمل نام‌گذاری شده باز هم مسؤولان درزمینهٔ مبارزه با قاچاق کالا تنها به نصب بنر و برگزاری همایش اکتفا کنند بلکه ضروری است مبارزه با قاچاق را به یک نهضت عمومی بدل کنند.

وی اضافه کرد: دین اسلام برای موارد مختلف چهارچوب تعیین کرده و هر فردی که از چارچوب تعیین‌شده خارج شود، ظالم و فاسد بوده و برای مجازات او حد در نظر گرفته شده است.

به گفته حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افرادی که اقدام به قاچاق کالا می‌کنند ظالم هستند که قانون را دور زده و به قوانین اسلامی پایبند نیستند؛ ازاین‌رو باید بر اساس قوانین اسلام مجازات شوند.

وی اظهار کرد: قاچاق کالا افزون بر اینکه اقتصاد کشور را فلج می‌کند، فرهنگ جامعه اسلامی ما را هم تحت تأثیر قرار می‌دهد؛ زیرا قاچاق کالا سبب رواج فرهنگ دروغ در جامعه می‌شود.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی افزود: اگرچه در بخش مبارزه با قاچاق کالا اقدامهای مناسبی در کشور صورت گرفته اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم که باید با تلاش بیشتر آرامش و احساس رضایت بیشتری برای مردم فراهم شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: در این زمینه بایستی از تولیدکنندگان و صنعتگران داخلی به‌صورت جدی و درست حمایت شده و از سوی دیگر رقابت‌پذیری در بین تولیدکنندگان داخلی هم تقویت شود.

گفتنی است، علیرضا جمشیدی، رییس سازمان تعزیرات حکومتی کشور امروز با هدف حضور در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل قدیم و جدید تعزیرات حکومتی خراسان شمالی به بجنورد سفر کرده است./202/9314/ب1

ارسال نظرات