۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۴۵۱۷۵۳
همزمان با هفته دفاع مقدس؛

نشست فرهنگی «بیعت با ولایت و میثاق با شهدای روحانی» برگزار شد

نشست فرهنگی «بیعت با ولایت و میثاق با شهدای روحانی» با حضور رییس دفتر هیأت نظارت و بازرسی انتخابات خراسان رضوی در مدرسه علمیه عباسقلی خان شاملو برگزار شد.
حجت الاسلام محرابی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همزمان با فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و به منظور تجلیل از ایثارگری های طلاب و روحانیان، نشست فرهنگی و بسیج مدرسه علمیه عباسقلی خان شاملو با عنوان بیعت با ولایت و میثاق با شهدای روحانی، عصر امروز با حضور حجت الاسلام محمد حسین محرابی رییس دفتر هیأت نظارت و بازرسی انتخابات خراسان رضوی در محل سالن نمازخانه این مدرسه علمیه برگزار شد.
رییس دفتر هیأت نظارت و بازرسی انتخابات خراسان رضوی در این نشست با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، با بیان آیه «ولقد أرسلنا موسى بآياتنا أن أخرج قومك من الظلمات إلى النور وذكرهم بأيام الله إن في ذلك لآيات لكل صبار شكور» به دو ماموریت خداوند به حضرت موسی نسبت به هدایت قوم خود از تاریکی به سوی نور و یادآوری ایام الله ها اشاره کرد و گفت: امام خمینی این روزها را از ایام الله دانسته و از ملت ایران خواسته  که هر سال این روزهای ویژه را محترم بشمرند و همیشه همان حال و هوای انقلاب را داشته باشند.
وی با بیان اینکه اگر بخواهیم مردم را به سوی نور هدایت کنیم باید ایام الله ها را زنده نگهداریم، به زنده نگهداشتن ایام الله در کلام امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای تاکید کرد و اظهار داشت: یاد و خاطره شهدا و دفاع مقدس باید زنده بماند.
طلاب باید مطالب مطرح شده در منشور روحانیت را سرلوحه کار خود قرار دهند

حجت الاسلام محرابی با بیان اینکه اگر طلاب و روحانیان می خواهند بدانند که در پشت جبهه و هم در خود جبهه چه خبر بوده است به سفارش بر مطالعه منشور روحانیت صادر شده از سوی امام راحل از سوی روحانیان و طلاب، اشاره کرد و ابراز داشت: روحانیت و طلاب باید مطالب مطرح شده در منشور روحانیت را سرلوحه کار خود قرار دهند و به عنوان یک تذکر و یادآوری آن را به خاطر داشته باشند.
وی همچنین با تاکید بر اینکه روحانیت و طلاب اسناد جنگ را مطالعه و در بین مردم مروج ایثارگری‌ها و زنده کردن خاطرات جنگ تحمیلی باشند، ادامه داد: قطعاً خاطرات و ایثارگری های شهدای جنگ تحمیلی در بین مردم تأثیر بسیار زیادی خواهد داشت.
رییس دفتر هیأت نظارت و بازرسی انتخابات خراسان رضوی در ادامه به بخشی از سخنان امام خمینی (ره) در کتاب منشور روحانیت اشاره کرد که می فرمایند: ما در جنگ برای یک لحظه هم نادم و پشیمان از عملکرد خود نیستیم، ما در جنگ دشمنان خود را شناختیم و پرده از ریاکاری و تزویر دشمنان برداشتیم. صدای اسلام خواهی آفریقا از جنگ هشت ساله ماست، علاقه به اسلام شناسی مردم در آمریکا و اروپا و آسیا و افریقا یعنی در کل جهان از جنگ هشت ساله ماست، من از تحلیل های غلطی که این روزها برای جنگ می کنند من از خانواده شهدا بابت این تحلیل های غلط عذر خواهی می کنم و از خداوند می‌خواهم مرا در کنار شهدای جنگ تحمیلی بپذیرد.
دستاوردهای دفاع مقدس حفظ و تقویت شود
وی آشنایی با فرهنگ دفاع مقدس و آثار و برکات جنگ هشت ساله را از وظایف علما و روحانیان دانست و ادامه داد: دستاوردهای این انقلاب و نظام اسلامی باید جدی گرفته شود و این انقلاب باید تحولی در انسان ها ایجاد کند که انسان ها در شهادت از یکدیگر سبقت بگیرند.

حجت الاسلام محرابی در پایان با تأکید بر اینکه برخی از وصیت نامه های شهدا را علما باید تفسیر کنند، به فرمایش رهبری بر اینکه دفاع مقدس یک گنجینه است و باید استخراج شود اشاره کرد و افزود: دستاوردهای دفاع مقدس باید حفظ و تقویت شود./201/859/ب1

ارسال نظرات