۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۷
کد خبر: ۴۵۱۷۶۶
استاد برجسته حوزه علمیه مطرح کرد؛

لزوم توسعه مدارس اسلامی در کشور

حجت الاسلام میری با اشاره به لزوم توسعه مدارس اسلامی، گفت: مدارس می‌توانند دستاوردهای غرب را به صورت سنتی اسلامیزه کرده و آداب رسوم کشورمان را نیز حفظ کنند.
حجت الاسلام میری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام میری، استاد حوزه علمیه، عصر امروز یکشنبه چهارم مهرماه در نشست تخصصی آسیب‌شناسی نظریه‌های علم دینی و اسلامی‌سازی معرفت در مرکز جامعه المصطفی العالمیه تهران، گفت: اندیشمندی مانند اسماعیل فاروقی عقب افتادگی مسلمانان را رایج شدن سکولاریسم در جهان اسلام می‌داند.

وی افزود: بحران‌های متعدد در جهان اسلام عامل اصلی کمرنگ شدن رابطه مسلمانان با یکدیگر و تفرقه در جهان اسلام شده است.

حجت الاسلام میری درباره امر آموزش، گفت: مساله آموزش در ایران باستان و در چند دهه گذشته همواره مورد توجه بوده است، پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز این موضوع به عنوان دغدغه مطرح بوده است.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: وجود مدارس اسلامی در ایران برای حل مشکلات بسیار ضروری است، زیرا این مدارس می‌توانند دستاوردهای غرب را به صورت سنتی اسلامیزه کرده و آداب رسوم کشورمان را نیز حفظ کنند.

وی ابراز داشت: یکی از نقاط قابل اصلاح برای دیدگاه اسماعیل فاروقی، نظام آموزشی و مذهب است، بهترین متون با مذهب می‌تواند تاثیرگذار واقع شود.

حجت الاسلام میری درباره نظام دانشگاهی، بیان داشت: نظام دانشگاهی اگر فاسد باشد و حاکمیت نتواند به صورت مثبت اعمال نظر کند، بحران‌های بزرگی در جامعه شکل خواهند گرفت.

وی تصریح کرد: بحران جامعه اسلامی در پی بی سوادی، شبهات و جریانات تکفیری و هالیوودی دسته بندی می‌شوند. بحران دیگری که اسماعیل فاروقی به آن می‎‌پردازد، نفکیک میان باور و عمل است، که نتیجه آن بحث نظری در یک جا و عملی در جای دیگر قرار می‌گیرد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به نظام آموزشی، اظهار داشت: نظام آموزشی باید تولید خالق را مورد توجه قرار دهد، علامه طباطایی در این باره می‌گوید؛ همه معارف دینی به توحید و ولایت ارجاع داده می‌شوند.

حجت الاسلام میری در پایان گفت: توحید منشأ سازمان تفکر است، سلفی‌ها چندین برابر مسلمانان علیه سکولاریسم کتاب نوشته‌اند، که این موضوع باید یک هشدار برای جامعه شیعی باشد./202/856/ب1

ارسال نظرات