۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۹
کد خبر: ۴۵۱۷۹۴
مدیر عامل بانک ملی ایران اعلام کرد؛

امکان استفاده از کارت های بانکی زائران اربعین در عراق فراهم می شود

مدیر عامل بانک ملی ایرانی، به مذاکره با بانک مرکزی عراق برای ارائه خدمات به زائران عتبات در کشور عراق اشاره کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم توسعه زیرساخت های بانکی در آن کشور را نیز در برنامه داشته باشیم و در تلاش هستیم تا شعب بانک ملی در شهرهای مقدس نجف و کربلا برای ارائه خدمات به زائران عتبات راه اندازی شود.
اربعین

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، مدیرعامل بانک ملی ایران به همراه مسؤولان این بانک  با حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت دیدار و درباره برنامه های این بانک برای خدمات رسانی بیشتربه زائران عتبات عالیات گفت‌وگو کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر، در این  دیدار به ظرفیت های موجود برای افزایش تعداد زائران اعزامی به عتبات و زائران عراقی که به ایران سفر می کنند اشاره کرد و لزوم توجه به توسعه همکاری شبکه های بانکی دو کشور در ارائه خدمات به زائران را خاطر نشان ساخت.

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اینکه با افزایش امنیت درعراق ، شرایط بهتری نیز دراین کشورفراهم خواهد شد، اظهارداشت: عراق رو به رشد است و بانک ملی بعنوان بانکی  قدرتمند  می تواند طرح های خوبی را دراین کشور اجرایی کند.

وی به همکاری دو کشور ایران و عراق درعرصه های مختلف از جمله حوزه حج اشاره کرد و گفت: درعراق برنامه های خوبی را پیش بینی کرده اید و باید بستر های مناسب برای استفاده از فرصت های بیشتر فراهم شود.

نماینده ولی فقیه با تاکید براینکه مردم کشورمان در این سالها درحوزه مسایل اقتصادی صبوری و مقاومت کردند وهم اکنون انتظارگشایش دارند خواستار نقش آفرینی بیشتر بانک ها دراین زمینه شد و ابراز امیدواری کرد که بانک ملی در توسعه ورشد کشورگام های بلند تری را بردارد.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکرضرورت شتاب بیشتردرحوزه مسایل بانکی را یادآور شد و برقراری ارتباط با بانک های خارجی را زمینه ساز شرایط بهتربرای فعالیت های بانکی آینده و رشد اقتصاد کشوردانست.

محمدرضا حسین زاده مدیرعامل بانک ملی ایران  نیز در این دیدار گزارشی از فعالیت های این بانک در بخش های مختلف ارائه و بر آمادگی بانک ملی برای ارائه تسهیلات به زائران عتبات تاکید کرد.

وی دراین راستا به مذاکره با بانک مرکزی عراق برای ارائه خدمات به زائران عتبات در کشور عراق اشاره کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم توسعه زیرساخت های بانکی در آن کشور را نیز در برنامه داشته باشیم و در تلاش هستیم تا شعب بانک ملی در شهرهای مقدس نجف و کربلا برای ارائه خدمات به زائران عتبات راه اندازی شود.

وی افزود: درنظر داریم با همکاری شبکه بانکی عراق زمینه استفاده از کارت بانکی برای زائران در دو کشور را فرهم کنیم. 

گفتنی است، بر اساس تفاهم نامه همکاری که میان مهندس اوحدی رییس سازمان حج و زیارت و آقای حسین زاده مدیر عامل  بانک ملی به امضا رسید تسهیلات یک و نیم میلیون تومانی سفرعتبات به دارندگان اسناد ودیعه گذاری حج و عمره اعطا می شود./917/د102/ی

ارسال نظرات