۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۴
کد خبر: ۴۵۱۷۹۵
براساس تفاهم نامه همكاري میان سازمان حج و بانك ملي اعطا می‌شود؛

تسهيلات 1/5 ميليون توماني سفرعتبات به دارندگان اسناد وديعه گذاري حج و عمره

سازمان حج و زيارت و بانك ملي ايران براي اعطاي وام يك و نيم ميليون توماني سفرعتبات به وديعه گذاران حج تمتع وعمره مفرده در بانك ملي، تفاهم نامه همكاري امضا كردند.
بانک ملی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پايگاه اطلاع رساني حج ، اين تفاهم نامه را مهندس سعيد اوحدي رئيس سازمان حج و زيارت و محمدرضا حسين زاده مديرعامل بانك ملي ايران بعدازظهرامروز(يكشنبه) درجمع مديران و مسئولان اين دو دستگاه به امضا رساندند.

مهندس اوحدي در مراسم امضاي اين تفاهم نامه به برنامه ريزي هاي صورت گرفته در خصوص توسعه سفرهاي عتبات عاليات اشاره كرد و گفت: يك بخش ازبرنامه ريزي هاي گسترده سازمان حج و زيارت در حوزه ميداني است كه توسعه زير ساخت هاي رفاهي و خدماتي و بستر سازي براي ارائه خدمات بهتر به زائران عتبات است.

رئيس سازمان حج و زيارت با اشاره به اينكه بدليل حضور گروه هاي تكفيري درسال هاي اخير در عراق، زير ساخت هاي خدماتي زائران در اين كشور رشد لازم را نداشته است، افزود: يكي از برنامه هاي ما توسعه اين زير ساخت ها در كشورعراق است و در اين راستا 8 پروژه در شهرهاي مقدس كربلا، نجف و كاظمين درحال اجرا يا بهره برداري و يا در شرف بهره برداري است.

وي از اتمام پروژه هتل بزرگ كربلا تا پايان مهرماه خبرداد و اضافه كرد: آشپزخانه ابوتراب به زائران عتبات خدمات ارئه مي دهد وپروژه ساخت هتلي بزرگ در شهر نجف پيشرفت 65 تا 70 درصدي داشته است و پروژه آشپزخانه ابوتراب 2 كه ظرفيت پخت 20 هزار پرس غذا در هر وعده را دارا خواهد بود، از لحاظ فيزيكي 60 درصد پيشرفت داشته است كه اميدواريم در اربعين امسال به بهره برداري برسد.

رئيس سازمان حج و زيارت گفت: توسعه زيرساختها در عراق با مشاركت چهاربانك ملي و ملت، انصار و گردشگري و سازمان حج و زيارت در مجموعه شركت عمران و توسعه مهر و ماه صورت گرفته است.

وي در ادامه دومين اقدام براي توسعه سفرهاي عتبات را ارائه تسهيلات به متقاضيان اين سفر برشمرد و گفت: باتفاهم نامه اي كه با بانك ملي امضا مي شود، وديعه گذاران سفر حج و عمره در بانك ملي تسهيلات يك و نيم ميليون توماني دريافت خواهند كرد و وديعه آنان در اين بانك به عنوان ضمانت وام خواهد بود و زائران مي توانند براي دريافت اين تسهيلات به شعب بانك ملي مراجعه كنند.

وي بانك ملي را شريك راهبردي سازمان حج و زيارت خواند و عنوان كرد: توسعه زير ساخت هاي رفاهي در كشور عراق با همكاري شبكه بانكي كشور محقق شده است.

رئيس سازمان حج و زيارت دراين مراسم كه در آستانه برنامه ريزي براي سفر زائران اربعين برگزار شد، به ثبت نام 210 هزار نفر از مشتاقان زيارت اربعين در سامانه سماح اشاره و ابراز اميدواري كرد كه با پشتيباني بانك هاي ملي و ملت و ارائه تسهيلات به مشتاقان سفر عتبات افزايش يك و نيم ميليون نفري زائران عتبات در سال 95 تحقق يابد.

محمدرضا حسين زاده مديرعامل بانك ملي ايران نيز در اين مراسم از فاجعه منا در حج94 به عنوان يكي از تلخ ترين حوادث سال هاي اخيردرمراسم حج نام برد و از تلاش هاي مجموعه حج و زيارت در پيگيري اين حادثه و رسيدگي به امور شهدا و آسيب ديدگان اين فاجعه به نيكي ياد كرد.

مدير عامل بانك ملي گفت: مجموعه بانك ملي و سازمان حج و زيارت طي سال هاي گذشته دوشادوش يكديگر در زمينه خدمت به زائران خانه خدا و عتبات همكاري داشته اند و ما افتخار مي كنيم كه در راستاي خدمت به زائران تلاش مي كنيم.

حسين زاده با بيان اينكه دولت عربستان با مانع تراشي برسرراه سفرحجاج ايراني، صد عن سبيل الله كرد، ادامه داد : اميدواريم با امضاي اين تفاهم نامه بتوانيم زمينه سفر به عتبات عاليات را براي زائران مشتاق فراهم آوريم.

وي افزود: بانك ملي همه تلاش خود را براي توسعه زير ساخت هاي خدماتي زائران بكار خواهد بست./917/د102/ی

ارسال نظرات