۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۴۵۱۸۱۲
امام جمعه شهر ‌آبگرم مطرح کرد؛

ضرورت برگزاری کلاسهای مدیریتی برای امامان جماعت مساجد از سوی حوزه های علمیه

امام جمعه شهر آبگرم با اشاره به موضوع مدیریت مساجد، گفت: لازم است حوزه‌های علمیه برای امامان جماعت به عنوان مدیران مساجد، کلاسهای مدیریتی برگزار کنند تا امامان جماعات در این زمینه و همچنین در جذب جوانان به مسجد فردی توانمند و متخصص شوند.
علی صالحی

حجت الاسلام علی صالحی، امام جمعه شهر آبگرم در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به موضوع مدیریت مساجد، گفت: لازم است حوزه‌های علمیه برای امامان جماعات به عنوان مدیر مسجد کلاسهای مدیریتی برگزار کنند تا امامان جماعات در این زمینه و همچنین در جذب جوانان به مسجد فردی توانمند و متخصص شوند.

وی با بیان اهمیت نقش جوانان در اداره امور مسجد، ابراز داشت: در اداره امور مختلف جامعه از جمله اداره مسجد باید به جوانان اعتماد شود و اجرا به دست آنان سپرده شود، البته حضور افراد پیشکسوت به عنوان پشتوانه فکری و تجربی نیز لازم است، در واقع افراد پیشکسوت می‌توانند در کنار خود از جوانان به عنوان معاون اجرایی بهره ببرند.

حجت الاسلام صالحی با تأکید بر تأثیر جذاب بودن مسجد در جذب جوانان، عنوان کرد: جاذبه‌ها و فضای هنری مسجد و بکارگیری ابزار به روز در جذب جوانان به مسجد نقش مهمی ر ا ایفا می‌کند، همچنین توجه و تشویق جوانان نیز تأثیر بسیاری در میزان حضور آنان در مسجد دارد، بنابراین در این راستا لازم است اختلافاتی که گاهی میان امام جماعت و هیأت امنا مسجد درباره میزان نقش جوانان در امور مسجد وجود دارد حل شود.

وی ابراز داشت: با توجه به اهمیت و جایگاه مسجد در نظام اسلامی لازم است درباره امور مساجد مدیریت و بررسی کلان داشته باشیم به گونه‌ای که در رابطه با این امر علاوه بر مطرح بودن به عنوان دغدغه، کار اجرایی و عملیاتی نیز صورت گیرد.

امام جمعه شهر آبگرم در پایان به کم بودن تعداد طلبه‌ها در مقایسه با تعداد مساجد استان قزوین اشاره کرد و گفت: در استان قزوین بیش از هزار مسجد موجود است، این در حالی است که میزان روحانیانی که بتوانند امام جماعت باشند بسیار کمتر از این تعداد است، بنابراین حوزه‌های علمیه تکلیف دارند طلبه‌های مستعد را در جهت تبدیل شدن به امام جماعت هایی توانمند، گزینش و تربیت کنند./955/303/ب2

ارسال نظرات