۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۴۵۱۸۳۹
در نشستی خبری مطرح شد؛

فعالیت بیش از ۱۰۰ هزار خواهر طلبه در فضای مجازی

رییس مرکز فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به اینکه نخستین همایش فعالان فضای مجازی حوزه های علمیه خواهران در ششم مهرماه سال جاری به میزبانی استان قم برگزار می‌شود، گفت: بیش از ۱۰۰ هزار خواهر طلبه از طریق سامانه کوثر نت در فضای مجازی فعال هستند.
طائی زاده، رییس مرکز فناوری اطلاعات مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، طائی‌زاده، رییس مرکز فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران پیش از ظهر امروز در نشست خبری اولین همایش فعالان فضای مجازی حوزه های علمیه خواهران که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور برگزار شد با اشاره به اینکه اولین همایش فعالان فضای مجازی حوزه های علمیه خواهران از ششم تا هفتم مهرماه به مدت دو روز به میربانی شهر مقدس قم برگزار خواهد شد، گفت: در این همایش از ۳۵۰ نفر از طلاب خواهر فعال در فضای مجازی استان های البرز، تهران، سیستان و بلوچستان و اصفهان و یزد با حضور آیت الله اعرافی قدر دانی خواهد شد.

وی افزود: حجت‌الاسلام والمسملین محمودرضا جمشیدی، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران از دیگر سخنرانان این همایش خواهند بود.

رییس مرکز فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران برگزاری کارگاه‌های آموزشی مرتبط با فضای مجازی از جمله کارگاه های آموزش تولید محتوای دینی،‌ آموزش عکاسی، آموزش نویسندگی را از برنامه‌های محوری این همایش عنوان کرد، ادامه داد: هدف از برگزاری این همایش پاسخگویی به بخشی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب در خصوص فعالیت طلاب خواهر و مبلغان دینی در فضای مجازی است.

طائی زاده با تأکیدبر این شبکه کوثر نت بستر مناسبی را برای فعالیت طلاب خواهر در فضای مجازی فراهم کرده است، گفت: به زودی ابعاد این شبکه گسترده شده و تمام بانوان ایران اسلامی با ورود به این شبکه خواهند توانست در یک محیط امن و راحت سؤالات خود را با مبلغان دینی و طلاب خواهر در میان گذاشته و پاسخ سؤال‌های خود را دریافت کنند.

وی با بیان این‌که سامانه کوثرنت و کوثربلاگ بیش از ۴سال است که فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: در حال حاضر در سامانه کوثرنت بیش از 100 هزار خواهر طلبه و در سامانه کوثربلاگ بیش از 7 هزار خواهر طلبه در حال فعالیت هستند.

رییس مرکز فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران برگزاری بیش از 170 کارگاه آموزش فضای مجازی برای طلاب خواهر سراسر کشور را از علل حضور گسترده طلاب خواهر در فضای مجازی و شبکه کوثر نت عنوان کرد و یادآور شد: یکی دیگر از دستاوردهای مرکز فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران تولید نرم‌افزار انتخاب واحد از طریق موبایل است که خوشبختانه این سامانه نیز موفقیت‌های زیادی داشته و در سال جاری بیش از ۳۵ درصد از انتخاب واحد ها توسط این سامانه صورت گرفته است.

لازم به ذکر است، که اولین همایش فعالان فضای مجازی حوزه علمیه خواهران از صبح فردا به مدت دو روز در سالن همایش های مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران با حضور ۳۵۰ نفر طلبه خواهر فعال در فضای مجازی برگزار خواهد شد./۹۶۸/پ202/ی

 

ارسال نظرات