۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۴۵۱۸۵۹
عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

رسانه ها در ترویج فرهنگ دفاع مقدس اهمال می کنند/ ضرورت ورود هنرمندان متعهد در عرصه دفاع مقدس

استاد حوزه علمیه قم گفت: آنچه امروز زبان گله مندی رزمندگان و دغدغه مندان انقلاب را می گشاید اهمال و کم کاری صدا و سیما و وزارتخانه های فرهنگی کشور است.
حجت الاسلام رضوی مهر

حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر، عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به جایگاه دفاع مقدس در هویت فرهنگی کشور، گفت: بزرگداشت دفاع مقدس بزرگداشت همیت، غیرت، عزت، پایداری ملت ایران است.

وی با اشاره به اهمیت  و ضرورت بازخوانی دفاع مقدس در جامعه، افزود: دفاع مقدس شناسنامه امت انقلابی و فهیم ایران اسلامی است که بازخوانی آن موجب قهر و غضب دشمنان می شود.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه خاطرنشان کرد: آنچه امروز زبان گله مندی رزمندگان و دغدغه مندان انقلاب را می گشاید اهمال و کم کاری صدا و سیما و وزارتخانه های فرهنگی کشور است.

وی گفت: امروز رد پای دفاع مقدس را در میان رسانه ها و مستندها و فیلم و سریال مشاهده نمی کنیم و رسانه ملی باید بیش از گذشته بکوشد و اقیانوس فداکاری و رشادت که هر کدام قله سعادت را برای یک جامعه رقم می زند را به تصویر بکشد.

مشاور سازمان اوقاف در حوزه های علمیه تصریح کرد: امروز با ورود شبیخون فرهنگی از منفذ فضای مجازی و رسانه ها، باید این تهدید را به فرصت تبدیل کرد و از این عامل برای بیمه سازی و فرهنگ سازی، رشد، توسعه و بازخوانی فرهنگ دفاع مقدس و جهاد و شهادت در جامعه استفاده کرد.

وی افزود: باید هنرمندان متعهد بکوشند که با هنر خویش در راه ترویج اسلام و فرهنگ ناب قلم بزنند و با مستندسازی، فیلم و سریال از مرزهای ارزشمند دفاع مقدس و فرهنگ جهاد و شهادت دفاع و پاسداری کنند.

حجت الاسلام رضوی مهر ابراز داشت: رسانه های عمومی با افراط و تفریط کار را از افراط و تفریط به تغافل کشانده اند و این در حالی است که نام حسین فهمیده مانند پرچم سه رنگ این مرز و بوم خواهد درخشید.

وی ادامه داد: یاد و خاطره شهیدان باکری، همت، خرازی، کاوه، حسین همدانی و چیت سازیان و رشیدمردان مدافع منافع ایران اسلامی که به امر رهبر کبیر انقلاب کوشیدند تا با اهدای خون خود امنیت کشور را رقم بزنند نباید در کنار دیگر فعالیت ها به حاشیه کشانده شود.

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم طمع و امید دشمنان را به یأس تبدیل کنیم باید فرهنگ دفاع مقدس و جهاد و شهادت را در جامعه نهادینه و ترویج کنیم.

وی گفت: وظیفه اصحاب رسانه این است که دفاع مقدس و فرهنگ آن را از سطحی نگری رهایی داده و اجازه ندهند دشمنان در به انزوا کشاندن فرهنگ دفاع مقدس موفق و کوشا باشند./979/302/ب2

 

ارسال نظرات