۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۴۵۱۸۷۴
سردار اشتری:

پیشگیری‌های اجتماعی بسیار کارآمدتر از اقدامات انتظامی است

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: در راستای مبارزه با مفاسد اخلاقی، معتقدیم پیشگیری‌های اجتماعی بسیار کارآمدتر از اقدامات انتظامی است.
سردار حسین اشتری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، سردار حسین اشتری ظهر امروز در حاشیه رزمایشی که در پایگاه شهید بهشتی اصفهان برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگاران، گفت: در هفته نیروی انتظامی به دنبال ایجاد وحدتی مستحکم تر بین مردم و نیروی انتظامی هستیم.

وی راجع به عملکرد نیروی انتظامی در سال 95 و سالهای گذشته، افزود: در سال 94 نسبت به سال 93 در خصوص جرائم 4 درصد کاهش داشته ایم و در 6 ماهه اول سال 95 نسبت به 6 ماهه اول سال قبل، 8 درصد کاهش داشته ایم، در بحث کشف مواد مخدر حدود 20 درصد افزایش داشته ایم و در مورد مبارزه با کالای قاچاق امسال نسبت به سالهای گذشته 40 درصد افزایش داشته ایم.

اشتری با بیان این که مهم ترین برنامه نیروی انتظامی در هفته نیروی انتظامی تبیین مقوله مهم امنیت در جامعه است، ابراز کرد: شعار هفته نیروی انتظامی امسال، همه با هم برای امنیت است، در این هفته تلاش ما در راستای ایجاد وحدتی مستحکم تر بین نهادهای نیروی انتظامی و مردم است.

فرمانده نیروی انتظامی کشور در رابطه با تغییرات آمار تلفات جاده ای نسبت به سال گذشته توضیح داد: با توصیه ها و حضور همکاران راهور در جاده ها آمارهای ابتدایی در زمینه تلفات جاده ای حدود 2 درصد کاهش را نشان می دهد، بنده در این راستا به هموطنان عزیز توصیه می کنم که به سفارشات فرزندان خودشان در نیروی انتظامی توجه کافی را داشته باشند تا از تلفات جانی جاده ای کاسته شود.

وی در پاسخ به این سؤال که در راستای بسته شدن برخی از چایخانه ها در سطح شهر چگونه برنامه ریزی شده است؟ تشریح کرد: در برخورد با بسیاری از صنوف نیروی انتظامی به طور خودکار وارد عمل نمی شود، از طریق شورای اصناف یا وزارت بهداشت تصمیماتی گرفته می شود و بعد از طی شدن مراحل قضایی اگر حکم پلمپ کردن مکانی صادر شد، نیروی انتظامی اقدام خواهد کرد.

اشتری در پاسخ به این سؤال که در جهت تأمین امنیت بیشتر و بهتر برای شهروندان شهرهای مختلف چه فعالیتهایی را در دست اقدام دارید؟ اذعان کرد: ما به دنبال ایجاد پلیسهایی حرفه ای و دانش محور هستیم و در این راستا آموزشهایی را برای پلیسان عزیز در نظر گرفته ایم.

فرمانده نیروی انتظامی کشور ادامه داد: ما باید از تکنولوژیهای روز استفاده کنیم تا در کمترین زمان و بهترین شرایط مأموریتها را به سرانجام برسانیم، البته ما معتقدیم پیشگیریهای اجتماعی بسیار کارآمدتر از اقدامات انتظامی است./867/پ202/ج1

ارسال نظرات