۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۴۵۱۹۳۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

قیام امام حسین عامل زندگی و پویایی اسلام اصیل و مکتب تشیع است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: قیام حضرت سیدالشهدا (ع) و واقعه عاشورا یکی از عوامل اصلی زندگی و پویایی اسلام اصیل و مکتب تشیع در طول تاریخ اسلام بوده است.
حجت الاسلام خادمی- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در نشست هماهنگی برنامه‌های ماه محرم، با اشاره به لزوم ارتقای آمادگی مساجد و نهادها و تشکلهای مذهبی برای برگزاری مناسبتهای ماه محرم، اظهار کرد: باید همه متولیان و اقشار مختلف مردم برای برگزاری کیفی‌تر مراسم ماه محرم تلاش کنند.

وی با یادآوری جایگاه و اهمیت مراسم ماه محرم، اضافه کرد: قیام امام حسین (ع) سبب زنده نگاه داشتن دین مبین اسلام و تشیع در طول تاریخ شده است؛ ازاین‌رو امروز ما هم وظیفه داریم با بزرگداشت مناسبتهای ماه محرم نقش خود را در این زمینه به‌درستی ایفا کنیم.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به اینکه مهم‌ترین هدف قیام امام حسین (ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر بود، ادامه داد: این امام همام در بحبوحه جنگ اقدام به برپایی نماز کرد؛ زیرا بهترین و برترین معروف بندگی خداوند را به شایستگی انجام دادن؛ یعنی احیای فریضه الهی نماز است.

دبیر ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: برگزاری نماز در اول وقت در سه نوبت از برکات قیام امام حسین (ع) بوده و پیروی از مکتب حضرت سیدالشهدا (ع) باعث زنده ماندن جامعه و ایجاد حس معنویت در فرد می‌شود.

وی اضافه کرد: مدامی که در راستای قیام امام حسین (ع) طی مسیر کنیم، هیچ ابرقدرتی بر ما غلبه نخواهد کرد؛ چراکه شهادت بالاترین درجه نزدیک شدن به معرفت الهی بوده و ملت آزاده ما هیچ ترسی از شهادت ندارند که همین موضوع هم باعث آزادگی ما شده است.

حجت‌الاسلام خادمی ادامه داد: توسل جستن به اهل بیت (ع) به‌ویژه به امام حسین(ع) می‌تواند محور وحدت، انسجام، امنیت، تعالی، رشد و تکامل برای بشر به‌ویژه برای مسلمانان و شیعیان باشد.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به اعزام بیش از 900 روحانی مبلغ و مبلغه به مساجد شهری و روستایی این استان همزمان با ایام ماه محرم، اظهار کرد: هدف از انجام این اعزامها برگزاری بهتر و پرشور و شعورتر برنامه‌های ماه محرم، تقویت باورهای دینی و اعتقادی مردم، تبلیغ آموزه‌های اسلامی و تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب در راستای رسالت اصلی تبلیغ و نشر معارف اسلامی است.

وی افزود: اجرای مراسم سخنرانی، هدایت و مدیریت برنامه‌های عزاداری ماه محرم، پاسخگویی به سؤالات شرعی و شبهات دینی مردم، اقامه نماز جماعت و برگزاری مراسم ادعیه خوانی ازجمله برنامه‌های روحانیان مبلغ در ماه محرم است.

حجت‌الاسلام خادمی از برنامه‌ریزی برای برگزاری مناسب مراسم شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش در مساجد، تکایا و هیئات مذهبی استان خبر داد و افزود: مراسم ایام محرم در تمامی مساجد و هیئات شهری و روستایی استان برگزار شده و همچنین در مراکز شهرستانها هم مراسم محوری با سخنرانی روحانیان برجسته و مداحی مداحان برگزیده شهرستانی و استانی برگزار می‌شود./202/9314/ب1

ارسال نظرات