۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۴۵۱۹۶۴
نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان:

نباید از مفهوم اقتصاد مقاومتی و ارزش بالای آن در جامعه غافل شویم

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به اهمیت تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی در جامعه کنونی، گفت: نباید از مفهوم اقتصاد مقاومتی و ارزش بالای آن در جامعه امروز غافل شویم.
امام جمعه بندرعباس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم‌آبادی نماینده ولی فقیه در هرمزگان عصر امروز در دیدار با جمعی از فعالان فرهنگی استان هرمزگان، با اشاره به مفهوم اقتصاد مقاومتی، گفت: اقتصاد مقاومتی الگویی از صدر اسلام است که رسول مکرم اسلام با استفاده از این مفهوم توانست سالها تحریم و تهدید دشمنان اسلام را در شعب ابی طالب تحمل کند و نظام اسلامی را در سرزمین حجاز بنا بگذارد، از این رو نباید از مفهوم اقتصاد مقاومتی و ارزش بالای آن در جامعه امروز غافل شویم.

وی تک تک اجزای جامعه را محور تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: رسیدن به خودکفایی در برخی از حوزه‌ های مهم و استراتژیک از یک سو و افزایش توان ملی در عرصه‌ های مختلف با پرهیز از روحیه اشرافی‌ گری میسر است که باید همه اجزای جامعه به ویژه مسؤولان به آن توجه ویژه داشته باشند.

نماینده ولی‌‌فقیه در هرمزگان افزود: همه ملتهایی که در دنیا راه موفقیت و پیشرفت و ترقی را طی کرده‌ اند با تلاش و کوشش خویش به جایگاه فعلی‌ شان رسیده‌ اند و حتی با کار و تلاش به دنبال حفظ این جایگاه هستند و باید بدانیم که جز با کار و تلاش نمی‌ توان به تعالی رسید.

آیت الله نعیم آبادی تلاش برای اصلاح برخی رفتارها و عادتهای بد در جامعه را یکی از رسالتهای عرصه فرهنگی دانست و تصریح کرد: این امر باید در جامعه محقق شود به طوری که بتوان آنها را با فرهنگ کار و تلاش جایگزین کرد.

وی رسالت امروز فعالان فرهنگی جامعه را بسیار سنگین دانست و اضافه کرد: در هر اثر هنری و فرهنگی خویش به موضوعات ارزش‌ آفرینی نظیر محسنات اخلاقی و اسلامی توجه خاص داشته باشید تا روح جامعه را اصلاح و به سوی کمال هدایت شود.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با بیان این که رشد و پیشرفت اخلاقی انسان در گرو سختکوشی و تلاش مداوم است، بیان کرد: هیچ دین و آئین آسمانی در جهان، انسان را به خمودگی دعوت نکرده است و انسان باید تا آخرین روز عمر خویش در پی تلاش و مجاهدت در عرصه‌ های مختلف علمی و اخلاقی و اجتماعی باشد.

آیت الله نعیم آبادی گفت: یکی از اهداف دشمنان ایجاد نخوت و سستی در میان نسل جوان جامعه امروز و دور کردن آنان از ارزشها و مفاهیم اسلامی است، چرا که اسلام و باورهای دینی و اعتقادی ملت ایران را بزرگترین مانع بر سر راه خویش می ‎دانند.

وی با اشاره به حمله تمام عیار فرهنگی دشمنان به باورهای و ارزشهای اسلامی و اعتقادات مذهبی ملت ایران به ویژه در یک دهه اخیر، تصریح کرد: هدفی که دشمنان در حمله نظامی به آن دست نیافتند را در عرصه فرهنگی و اجتماعی دنبال می‎‌ کنند تا ریشه اعتقادات و ارزشهای ملت ایران را بخشکانند./851/202/ب2

ارسال نظرات