۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۹
کد خبر: ۴۵۱۹۷۳

چند خبر کوتاه از سازمان اوقاف و امور خیریه

تشکیل ستاد سوگواره بصیرت عاشوایی در ارومیه، مباهله، سندی بر حقانیت ولایت حضرت علی(ع)، برگزاری جلسه طرح قدمهای آسمانی تا امام مهربانی و ضرورت گسترش فرهنگ وقف بخشی از اخبار کوتاه سازان اوقاف و امور خیریه است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی ،در این جلسه که با حضورمسوولین فرهنگی ، هیئت امناء امامزادگان و بقاع متبرکه و کارشناسان فرهنگی برگزارشد.حجت الاسلام برادری رییس اداره اوقاف و امور خیریه ارومیه با تشریح برنامه های ماه محرم و صفر در امامزادگان و بقاع متبرکه  افزود:  درسوگواره بصیرت عاشورایی برنامه‌هایی مانند لبیک یاحسین، رهروان زینبی، احلی من العسل و مراسم شیرخوارگان حسینی ویژه این ایام در بقاع متبرکه ارومیه  اجرا خواهد شد.

وی اظهار کرد: تجمع بزرگ عاشورائیان با عنوان 'لبیک یا حسین' ساعت 16 روز دوم محرم در امامزاده غریب حسن (ع) ارومیه برگزار می شودکه هدف اصلی برگزاری این مراسم، لبیک گویی به امام حسین(ع) است و این اعلام آمادگی به منظور این است که مردم در این زمان برای حجت خدا و ولی امر مسلمین همیشه آماده هستند.

 حجت الاسلام برادری گفت: تجمع بزرگ شیرخوارگان حسینی نیز 16 مهرماه ساعت 16 در امامزاده غریب حسن (ع) ارومیه  و احلی من العسل  روز شنبه 6 محرم با حضور 5000 هزار دانش آموز در بقاع متبرکه ارومیه برگزار می شود.

رییس اوقاف ارومیه  همچنین از برپایی خیمه های معرفت خبر داد و گفت: این خیمه ها با حضور روحانیون متخصص برپا می شود و در آنها بخش هایی از جمله کودک و نوجوان، عفاف و حجاب، مشاوره و پاسخ به سوالات شرعی دایر خواهد شد.

در این جلسه همچنین هیئت امناءمامزادگان و بقاع متبرکه ارومیه  در خصوص برگزاری مراسمات پیشنهاداتی مطرح و در مورد پاره ای از مشکلات مطالبی ارائه نمودند.

مباهله، سندی بر حقانیت ولایت حضرت علی(ع) است

حجت‌الاسلام علی مصائبی اظهار کرد: مبحث "روز مباهله" هم سند قرآنی داشته و هم واقعه‌ای تاریخی است که طی آن مسیحیان نجران از پیامبر اسلام(س) درخواست کرده بودند تا در راستای ادعای حقانیت خویش، به مباهله روی بیاورند.

وی ادامه داد: در نتیجه‌ی این درخواست مسیحیان نجران، قرار بر این شد که هر گروه با نزدیکان خود در محل موردنظر حاضر شده و در راستای اثبات حقانیت خویش و بطلان طرف مقابل به درگاه خداوند دعا کنند.

وی با تاکید بر اینکه در روز مباهله، حقانیت شیعه و اهل‌بیت پیامبر(ص) اثبات شد، افزود: زمانی که مسیحیان نجران مشاهده کردند که پیامبر اکرم(س) با اهل‌بیت خود حاضر شده است، عقب‌نشینی کرده و دریافتند که اگر کلام پیامبر اسلام(س) ناحق بود هرگر با عزیزترین افراد خود در این جریان حاضر نمی‌شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی یادآور شد: مباهله، حقانیت اسلام را به جهان نشان داده و پیام امامت و ولایت امیرالمونین علی(ع) و همچنین بر تبعیت از دین اسلام تاکید دارد.

گفتنی است؛ مباهله در زمان پیامبر اسلام(ع) رایج بوده و در اصلاح به این معنی است اگر دو گروه در مورد موضوعی به اختلاف رسیدند، در یک مکانی جمع شده و به درگاه الهی متضرع می‌شوند تا گروه خاطی مورد لعن خدا قرار بگیرد.

طی دعوت پیامبراسلام(ع) از اسقف مسیحیان نجران به دین مبین اسلام، این گروه از پیامبر(س) در راستای اثبات حقانیت خود درخواست مباهله کرده و این بود که جریان مباهله در روز 24 ذی‌الحجّه سال دهم هجری، در مکانی خارج از شهر مدینه شکل گرفته و به تاریخ جهان اسلام پیوسته است.

برگزاری جلسه طرح قدمهای آسمانی تا امام مهربانی
جلسه هماهنگی و اجرای طرح قدم های آسمانی تا امام مهربانی ویژه دهه آخر صفر و شهادت امام رضا (ع) با حضور مدیر کل اوقاف گلستان  معاونین فرهنگی اجتماعی اوقاف گلستان و خراسان شمالی و مسئول روابط عمومی برگزار شد  

مدیر کل اوقاف گلستان اظهار کرد : طرح قدم‎های آسمانی تا امام مهربانی ویژه زائرانی است که برای شرکت در مراسم شهادت امام رضا (ع) وارد حرم رضوی می‎شوند.
وی گفت شش استان مجری طرح قدم‎های آسمانی تا امام مهربانی هستند، که استان‎های گلستان،مازندران، خراسان‌رضوی، خراسان‌شمالی، خراسان‌جنوبی و سمنان که در مسیر زائران ومجاوران قرار دارند میزبان طرح قدم‎های آسمانی تا امام مهربانی خواهند.

فرهنگ وقف را گسترش دهیم

علی کاظمی در گفت و گویی افزود: اینکه مردم پیشقدم شده‌اند تا خودشان کار ساخت یک بیمارستان را بر عهده بگیرند موضوع مهمی است و باید ادامه دار باشد.

وی در مورد ساخت یک بیمارستان وقفی گفت: باید فرهنگ وقف را رواج دهیم.

این بازیگر سینما ادامه داد: فکر می‌کنم با ساخت بیمارستان‌های موقوفه، کمبود بیمارستان در کشور رفع شود.

کاظمی به مشکلات بیماران سرطانی نیز اشاره کرد و گفت: این بیماران برای مراجعه به بیمارستانهای دیگر مشکل دارند و یک بیمارستان تخصصی می‌تواند مشکلات آنها را کاهش دهد.

وی وقف را یک سنت حسنه در کشور توصیف کرد و گفت: مردم ما نشان داده‌اند هرجایی که نیاز به حضورشان باشد عرصه را از حضورشان خالی نمی‌گذارند.

بازیگر سینما در پایان برای بیماران سرطانی آرزوی سلامتی کرد و گفت: امیدوارم دنیای بدون سرطان را داشته باشیم.

  کارکنان ایثارگر بسیجی سازمان اوقاف تجلیل شدند

همزمان با ایام هفته دفاع مقدس  و به منظور تجلیل و قدردانی از مقام شامخ ایثارگران و مجاهدت های بیشمار این عزیزان در پایداری و مقاومت در برابر زیاده خواهی های دشمنان ایران اسلامی مراسم تجلیل از کارکنان ایثارگر بسیجی سازمان اوقاف در محل نماز خانه ستاد مرکزی و با حضور نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار و از رشادت های تعدادی از رزمندگان ، جانبازان، آزادگان و فرزندان شهدای کارکنان با تقدیم لوح سپاس تجلیل شد.

نیکوکاران برای سلامتی مردم وقف کنند

شقایق جودت بازیگر سینما گفت : کمک به درمان سرطانی‌ها در هر حالتی و در هر اندازه‌ای ثواب دارد و هر اندازه که از دستمان برمی‌آید وقف کنیم.

وی در زمینه وقف گفت: وقف سنت حسنه و کاری است که در راه خدا انجام می‌شود و باید به آن توجه داشت و هر انسان به هر اندازه که می تواند باید وقف کند.

بازیگر سینما در مورد ساخت بیمارستان تخصصی سرطان با اوراق وقف نیز گفت: بیماری سرطان خیلی خطرناک است و معالجه و درمان آن هم هزینه زیادی دارد.

وی ادامه داد: خیلی از بیماران توانایی  هزینه های درمان را ندارند و برخی نیز به خاطر هزینه های بالای آن از  ادامه مراحل درمان دور می‌مانند که ما باید به فکر آنها باشیم.

جودت افزود: کمک به این بیماران هرچند اندک هم باشد می‌تواند دردی از دردهای آنها را کم کند و قطعاً ثواب زیادی همخواهد داشت.

وی در پایان با اشاره به فروش اوراق وقفی گفت: نکته مهم این است که همه افراد جامعه با هر مقدار دارایی که دارند می‌توانند این اوراق را خریده و از ثواب آن بهره مند شوند./1325/پ204/ی

ارسال نظرات