۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
کد خبر: ۴۵۱۹۷۷

اخبار کوتاه جامعه المصطفی العالمیه

تمدید همایش حضرت خدیجه، رونمایی از محصولات پژوهشی گروه زبان فارسی دانشگاه مجازی، راه اندازی وب سایت جدید مرکز ترجمه و نشر المصطفی و سومین دوره کارگاه بهبود رابطه والدین و کودکان، بخشی از اخبار جامعه المصطفی العالمیه است.
جامعه المصطفی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر و اطلاع رسانی جامعه المصطفی، به دلیل استقبال پزوهشگران، به ویژه طلاب خواهر، زمان ارسال مقالات به همایش حضرت خدیجه(سلام الله علیها) تا پایان آبان ماه تمدید شد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی صبح امروز در پیش نشست همایش علمی منزلت حضرت خدیجه نزد پیامبر(ص)،  که در موسسه آموزش عالی بنت الهدی در قم برگزار شد، گفت: طلاب خواهر باید برای همایش علمی منزل حضرت خدیجه نزد پیامبر(ص) به دنبال یافتن مولفه ها و پرورش ویژگی هایی باشند که ابعاد تازه ای از زندگانی و ویژگی های حضرت خدیجه(س) را بیان کند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی در ادامه اظهار داشت: علی رغم این که مقرر شده بود، تا پایان مهرماه آثار طلاب و محققان به همایش حضرت خدیجه(س) ارسال شود؛ ولی به دلیل استقبال روز افزون پزهشگران به ویژه طلاب خواهر، این امر تا پایان آبان ماه تمدید شد.

محصولات پژوهشی گروه زبان فارسی دانشگاه مجازی رونمایی می شود

مراسم رونمایی از محصولات پژوهشی گروه زبان فارسی دانشگاه مجازی در سالن همایش این موسسه در قم برگزار می شود.

 زبان و ادبيات هر ملت آيينه‌ فرهنگ و تمدن آن است و زبان و ادبيات فارسي نيز آيينه‌تمام‌نمايي از شيوه‌ معيشت، طرزتفکر، انديشه‌، آداب و رسوم و در یک کلام، فرهنگ و تمدن  فارسي زبانان است، لذا در این جهت  گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه مجازی با 5 سال سابقه آموزش آنلاین زبان فارسی به غیر فارسی زبانان در فضای مجازی، یکی از پر مخاطب‌ترین و فعال ترین گروه‌های دانشگاه مجازی المصطفی است. که در سه مقطع آموزش زبان، کاردانی زبان فارسی، معارف اسلامی و کارشناسی زبان و ادبیات فارسی فعالیت می کند.

شایان ذکر است، گروه زبان فارسی دانشگاه مجازی روز پنج شنبه 8 مهرماه از ساعت 10 الی 12مراسم رونمایی از دومین سری کتاب‌های زبان فارسی که در چهار مهارت خواندن، نوشتن، شنیدن و صحبت کردن به روش آموزشی مکالمه محور تالیف شده است برگزار خواهد کرد.

گفتنی است، در این مراسم میهمانانی از فرهنگستان زبان و ادب فارسی ، بنیاد سعدی، دانشگاه علامه طباطبایی، پژوهشگاه علوم انسانی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه امام خمینی و دانشگاه اصفهان و .. حضور خواهند داشت.

راه اندازی وب سایت جدید مرکز ترجمه و نشر المصطفی

وب سایت جدید مرکز بین المللی ترجمه و نشر المصطفی، راه اندازی شد.

 آقای مرتضی محمدعلی نژاد شانی، مدیر مرکز بین المللی ترجمه و نشر المصطفی با اعلام این خبر گفت:در عصر جهاني شدن ارتباطات و اطلاعات، ضرورت بهره گرفتن از ظرفيت‌هاي شبکه جهاني اينترنت براي معرفي و انتشار علوم و معارف اسلامي بر همگان، به‌‌ويژه فرهيختگان اين عرصه آشکار و بديهي است.

وی افزود: از اين‌رو در دوره مديريت جديد مرکز بين‌المللي ترجمه و نشر المصطفي، يکي از اقدامات اساسي که بنابر نيازشناسي و رايزني با اساتيد خبره و کارشناسان فن صورت پذيرفت، راه‌اندازي سايت اطلاع‌‌رساني و اينترنتي جامع براي اين مرکز بوده است که به حمد الهي اين مهم در راستاي ضرورت معرفي بيش از پيش آثار فاخر منتشر شده در مجموعه گسترده پژوهشي و آموزشي جامعه المصطفي(ص)  درعصر ارتباطات محقق گرديد.

مدیر مرکز ترجمه و نشر المصطفی ابراز داشت: هم اکنون فاز نخست این وب سایت به نشانيwww.pub.miu.ac.ir  آماده بهره‌برداري است.

آقای محمدعلی نژاد شانی در پایان خاطرنشان کرد: به اميد خدا و با حمايت مسئولان، در فاز بعد،فروشگاه اينترنتي مرکز نشر و سايت مرکز به سه زبان فارسي، انگليسي و عربی راه‌اندازي خواهد شد.

سومین دوره کارگاه بهبود رابطه والدین و کودکان

مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی بلاغ، وابسته به جامعةالمصطفی العالمیه، سومین دوره کارگاه بهبود رابطه والدین و کودکان را برگزار می کند.

 آشنایی با احساسات و عواطف کودک، شناخت شیوه های ابراز احساسات در کودکان، آشنایی با دنیای ذهنی و شیوه تفکر کودکان، آموزش شیوه های درک احساسات کودکان، تبیین روش برخورد با رفتارهای مشکل ساز کودک و نحوه پاسخ به درخواست های غیرمنطقی فرزندان، از محورهای مباحث این کارگاه خواهد بود.

شایان ذکر است، علاقه مندان برای ثبت نام جهت شرکت در این کارگاه می توانند با شماره تلفن های 025-37748885و 37742096 تماس حاصل نمایند.

نشست آموزشی ویژه مدرسان درس آشنایی با قرآن کریم

نشست تخصصی آموزشی درس آشنایی با قرآن کریم در سال تحصیلی جدید با حضور عضو هیأت علمی حوزه علمیه جامعه المصطفی العالمیه قم و مدرسان قرآن کریم دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک برگزار شد.

حجت الاسلام دکتر علی همت بناری عضو هیأت علمی حوزه علمیه جامعه المصطفی العالمیه قم در این نشست آموزشی به تفسیر آیات 74 سوره مبارکه فرقان و 66 سوره مبارکه کهف از جنبه تربیتی پرداخت و تاکید کرد: قرآن کریم کتاب تریبت و هدایت است و ما انسان ها باید این کتاب الهی را سر لوحه و الگوی زندگی خود قرار دهیم.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک نیز در ادامه این نشست اظهار داشت: «هدف از برگزاری این نشست آموزشی، ایجاد تعامل مطلوب بین گروه آموزشی قرآن و عترت و مدرسان این واحد درسی و استماع نظر و پیشنهادهای مدرسان قرآن کریم در پیشبرد اهداف قرآنی در دانشگاه و بیان برخی نکات مهم آموزشی در باره درس آشنایی با قرآن کریم است.

دکتر شاهرخ حکمت با بیان این که تدریس درس آشنایی با قرآن کریم در دانشگاه از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: مدرسان قرآن کریم باید الگوهای مناسبی از نظر آموزشی، اخلاقی و رفتاری برای دانشجویان باشند تا آنان از این کلام الهی تاثیرات لازم را کسب کنند.

گفتنی است؛ در این نشست قرآنی، مدرسان درس آشنایی با قرآن کریم دانشگاه آزاد اسلامی اراک هم پیشنهادها و نظر خود را بیان کرده، در پایان با اعطای هدیه فرهنگی از مدرسان قرآن کریم تجلیل به عمل آمد./1325/پ204/ی

ارسال نظرات