۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹
کد خبر: ۴۵۱۹۸۷
خطیب حرم مطهر رضوی:

نقش زن در خانواده اهمیت بیشتر و حساستری دارد

حجت‌الاسلام والمسلمین راشد یزدی با بیان این‌که زن و شوهر هر دو در خانواده مهم هستند،‌ گفت: با تمام برابری که هر دو دارند نقش زن در خانواده از اهمیت بیشتر و حساستری برخوردار است زیرا زن، مادر می‌شود و مادر نقش سخت‌تری نسبت به فرزندان ایفا می‌کند.
حجت الاسلام والمسلمین کاظم راشد یزدی در حرم امام رضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدکاظم راشد یزدی، استاد حوزه علمیه و خطیب حرم مطهر رضوی، شب گذشته در حرم مطهر رضوی با موضوع سیره اهل بیت(ع) به سخنرانی پرداخت و گفت: زن و شوهر هر دو نسبت به یکدیگر مهم هستند مانند دو ضلع یک مثلث که هر دو باید باشند تا این مثلث شکل بگیرد.

وی افزود: با تمام برابری که هر دو دارند نقش زن در خانواده از اهمیت بیشتر و حساستری برخوردار است، زیرا زن، مادر می‌شود و مادر نقش سخت‌تری نسبت به فرزندان ایفا می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین راشد یزدی با بیان این‌که احترام به مادر الزامش و ثوابش بیشتر است،‌ اظهار داشت: دلایل مهم بودن و احترام بیشتر به مادر این است که ما از او بیشتر بهره برده‌ایم، از جسم مادر زمانی که ما را حامله بوده است، استفاده کرده‌ایم و رشد یافته‌ایم در حالی که پدر نقش کمرنگی در رشد ما داشته است.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: زن وقتی باردار می‌شود تمام ارگانیسم بدنش تغییر می‌یابد و از تمام سلول‌های بدنش برای حیات دادن به فرزند خود بهره می‌گیرد حتی در آن دوران سیستم عصبی مادر درگیر است و کودک را پرورش می‌دهد، به همین دلیل است که می‌گویند مادر باید در آرامش کامل باشد تا آسیبی به جسم و روان کودک وارد نشود.

وی افزود: زن دارای دو جنبه مهم و اساسی است، یک جنبه آن همسری و جنبه دیگر آن مادری است. همان جنبه‌هایی که وقتی مادر پسر به خاستگاری می‌رود به آن‌ها دقت می‌کند مانند خوش چهره‌ای و خوش‌بویی و خوش صحبتی، جنبه‌های همسری زن است، جنبه‌های مادری به اصالت خانواده و روحیات زن برمی‌گردد و مشخص می‌کند که این زن آیا مادر خوبی برای فرزندان می‌شود یا خیر.

حجت‌الاسلام والمسلمین راشد یزدی با اشاره به احادیث متعددی از ائمه اطهار(ع)، اظهار داشت: از معصوم(ع) پرسیدند که چه همسری برای ما بهتر است؟ ایشان در پاسخ فرمودند که مادر بهتری برای فرزندانت انتخاب کن. اینگونه احادیث و روایات نشان می‌دهد که پسر در هنگام انتخاب همسرش تنها نباید به خصوصیات همسری توجه کند بلکه باید دقت کند که این دختر مورد نظر، مادر خوبی برای فرزندانشان خواهد بود یا خیر.

گفتنی است، سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین راشد یزدی در حرم مطهر رضوی تا چهارشنبه هفتم مهرماه ۹۵ ادامه خواهد داشت./۸۶۲/202/ب2

ارسال نظرات