۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳
کد خبر: ۴۵۱۹۸۹
مدیر حوزه علمیه قزوین:

فلسفه پیاده‌روی اربعین زنده نگه داشتن مکتب عاشوار است

مدیر حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه فلسفه و درس اربعین زنده نگه داشتن عاشوار است خاطرنشان کرد: ما باید در اربعین قیام امام حسین(ع) و مکتب عاشورا را زنده نگه داریم، چرا که تداوم عهد با امام حسین(ع)، تداوم ایستادگی دربرابر ظلم و ستم و همچنین احیای عزت، عظمت، دین و مکتب اسلام است.
حجت الاسلام علی عباسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام علی عباسی، مدیر حوزه علمیه قزوین شب گذشته در جلسه هماهنگی برنامه‌های مراسم اربعین حسینی که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در سالن اجتماعات مرکز مدیریت حوزه علمیه قزوین برگزارشد با اشاره به مراسم باشکوه پیاده روی اربعین حسینی این روز را از بزرگترین همایش‌ها و افتخارات شیعه در دنیای اسلام دانست.

وی در ادامه پیاده روی اربعین را گوشه‌ای از عظمت شیعه خواند و افزود: اربعین روز تجدید عهد و میثاق با سیدالشهدا(ع) است، پیاده روی میلیونی شیعیان از هر نقطه جهان به سوی کربلا بیعتی بین شیعیان است و این روز، روز زنده نگه داشتن قیام امام حسین(ع) است.

مدیر حوزه علمیه قزوین در ادامه با تبریک روز مباهله، این روز را یکی از روزهای مهم در تاریخ اسلامی دانست و گفت: به واقع در این روز شیعه عزت و کرامت بالایی بخشیده شد.

وی با بیان اینکه فلسفه و درس اربعین زنده نگه داشتن عاشوار است، خاطرنشان کرد: ما باید در اربعین قیام امام حسین(ع) و مکتب عاشورا را زنده نگه داریم، چرا که تداوم عهد با امام حسین(ع)، تداوم ایستادگی د ربرابر ظلم و ستم و همچنین احیای عزت، عظمت، دین و مکتب اسلام است.

حجت الاسلام عباسی با تأکید بر اینکه در اربعین باید گفتمان سیدالشهدا(ع) را زنده کنیم، تصریح کرد: گفتمان سیدالشهدا(ع) هیهات من الذله  و زیر بار ذلت و ننگ نرفتن است و این هم چیزی جز اسلام ناب نیست.

وی با اشاره به هماهنگی بیشتر طلاب و روحانیان در این همایش بزرگ معنوی، اظهار کرد: با هماهنگی که با ستاد اربعین حسینی و تشکیل کارگروه‌های متعدد در زمینه سفر طلاب و اساتید حوزه علمیه، داشته ایم تلاش داریم که مقدمات این همایش را با حضور این عزیزان به صورت منظم به سرزمین کربلا فراهم آوریم.

ضرورت گفتمان سازی حسینی

حجت الاسلام عباس نظری، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین هم در این جلسه، ابراز کرد: حضور مبلغان و مداحان در مراسم ها و مناسبت های مذهبی همیشه تقویت کننده حس عاطفی و روحیه حماسی محبین نسبت به اهل بیت(ع) بوده و در اربعین حسینی این جریان دوچندان می شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین در پایان گفت: یکی از اصول مهم برای مراسم اربعین توجه به گفتمان سازی است و این مهم به فعالیت حوزویان، نخبگان، هنرمندان و اساتید منتهی می‌شود./873/202/ب2

ارسال نظرات