۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۴۵۲۰۰۹
حجت الاسلام ذوالنور:

پذیرفتن کلیات FATF به معنی پذیرش تمام جزئیات است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تأکید بر توجه به تمامی مفاد FATF گفت: پذیرفتن کلیات این معاهده به معنی پذیرش تمام جزئیات است در حالی که برای تعامل با آنها ما با بسیاری از بندهای FATF سازگاری نداریم.
ذوالنوری

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا به نقل از خانه ملت، مجتبی ذوالنور در نشست علنی امروز (سه شنبه 6 مهرماه) مجلس شورای اسلامی، در واکنش به اظهارات وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: قوانین مطلوبی در حوزه پولشویی از قبل وجود داشته اما از هر قانونی که در پولشویی موثر باشد نیز حمایت خواهیم کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه ایران قربانی تروریسم و مقابله با تروریسم بوده است، گفت: در این زمینه نسبت به وضع قوانین اقداماتی صورت گرفته، ایران نیز در این خصوص با هر همکاری همراه شده و از آن حمایت می‌کند؛ در دولت‌های گذشته برای خروج نام ایران از لیست سیاه نیز اقداماتی انجام گرفت که دولت کنونی نیز این اقدامات را دنبال کرده است.

وی افزود: دولت گذشته به مذاکرات در خصوص خروج از لیست‌های مذکور پرداخت اما امروز تعهداتی ایجاد شده که بهتر می‌بود پیش از اما و اگرهای مطرح و رسانه‌ای شدن FATF موضوع مورد وفاق قرار می‌گرفت و پس از آن خودزنی‌ها شروع می‌شد.

ذوالنور با طرح این سوال که چرا مجلس باید آخرین جایگاه پرداختن به FATF باشد، گفت: از ریاست مجلس درخواست می‌شود تا در بزنگاه‌های خاص و ورود به هنگام مجلس بتواند ایفای نقش کند تا چهره نامناسبی از کشور در صحنه بین‌المللی نیز نشان داده نشود.

این نماینده مردم در مجلس دهم در واکنش به اظهارات طیب‌نیا مبنی بر اینکه مفاد FATF‌ در چارچوب قانون اساسی پذیرفته شده است، گفت: در قانون اساسی حزب‌الله و حماس تروریسم شناخته نشده‌اند اما کشورهای دیگر اینها را در لیست تروریسم قرار دادند لذا تعامل ایران با آنها بر اساس مفاد FATF سازگار نخواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعاریف ما و سایر کشورهای عضو FATF از تروریسم و پولشویی متفاوت است، گفت: سایر کشورها طبق مفاد FATF ما را ملزم با اجرای آنها خواهند کرد و اگر ما کلیات این معاهده را بپذیریم در مفاد جزئی نمی‌توانیم خروج پیدا کنیم./856/د102/ج

ارسال نظرات