۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۴۵۲۰۶۱
معاون جامعة المصطفی العالمیه مشهد:

اغلب مشکلات جهان اسلام به دلیل اکتفا به ظاهر قرآن و غفلت از باطن آن است

معاون جامعة المصطفی العالمیه مشهد گفت: قرآن کریم سفره ای گسترده در برابر اقشار مختلف بشریت است و باید با نگاه دیگری قرآن را مورد تأمل قرار دهیم؛ بسیاری از مشکلات امروز جهان اسلام به دلیل اکتفا به ظاهر قرآن و غفلت از معانی باطنی آن است.
قرآن کریم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام نقوی، معاون فرهنگی جامعة المصطفی العالمیة مشهد پیش از ظهر امروز در همایش بانوان مروج قرآنی در سالن اجتماعات علویه گفت: امیرمؤمنان حضرت علی(ع) در نهج البلاغه می فرمایند: «قرآن چراغی است که هرگز خاموش نمی شود و دریای عمیقی است که ژرفای آن برکسی آشکار نمی شود، ظاهر آن زیبا و باطن آن عمیق است و عجایب و شگفتی هایش پایانی ندارد».

وی ادامه داد: قرآن کریم سفره ای گسترده در برابر اقشار مختلف بشریت است و باید با نگاه دیگری قرآن را مورد تأمل قرار دهیم.

حجت الاسلام نقوی تصریح کرد: بسیاری از مشکلات امروز جهان اسلام به دلیل اکتفا به ظاهر قرآن و غفلت از معانی باطنی آن است.

معاون فرهنگی جامعة المصطفی العالمیة مشهد درباره نقش بانوان در ترویج قرآن کریم خاطرنشان کرد: بانوان نسبت به مردان به ویژه در کشورهای دیگر فرصت و امکان تبلیغی بیشتری دارند.

وی یادآور شد: جلسات و روضه های خانگی بانوان ایرانی سنت حسنه ای است که  در سایر کشورها نیز باید از سوی بانوان طلبه ترویج شود.

لازم به ذکر است همایش بانوان مروج قرآنی که با حضور 200 نفر از بانوان مهاجر و همسران طلاب غیرایرانی از 46 ملیت و کشورهای مختلف آسیایی، اروپایی و آمریکایی برگزار شد، سومین همایش ویژه بانوان مهاجر است که به منظور تبیین رسالت بانوان مهاجر در ترویج قرآن در کشورهایشان برنامه ریزی شده است.

فراخوان مقاله این همایش با محوریت نقش تربیتی زنان در قرآن، در تابستان جاری در سطح مشهد اعلام و 28 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد./202/930/ب1

ارسال نظرات