۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۴۵۲۰۸۹
سخنران حرم رضوی:

سیره ائمه اطهار بهترین الگو برای زندگی است

حجت‌الاسلام یگانه با بیان این‌که زندگی ائمه اطهار (ع) بهترین الگو برای زندگی است، گفت: زندگی زائر امام رضا(ع) نیز باید از زندگی ایشان الگوبرداری شده باشد و باید بیاموزیم که مانند ایشان زندگی کنیم.
حجت الاسلام یگانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام یگانه، خطیب حرم مطهر رضوی ظهر امروز در مسجد گوهرشاد حرم مطهر امام رضا(ع) به سخنرانی پرداخت و گفت: ما که می‌خواهیم مانند ائمه‌ معصومین زندگی کنیم باید حداقل زندگی‌نامه آن‌ها را بدانیم. مسلمانان باید درباره پیشوایان خویش اطلاعات داشته باشند و بدانند که چگونه زیسته‌اند. باید بدانند که پیامبر (ص) ۶۳ سال زندگی کرده‌اند و چه رویداد‌هایی در زندگی داشته‌اند.

وی افزود: حضرت امیرمؤمنان (ع) نیز ۶۳ سال زندگی کردند و فقط کافی نیست در شب شهادت ایشان گریه کنیم و ندانیم چگونه این ۶۳ سال را سپری کرده‌اند. باید درباره غیرت و عفت و عبادت و جهاد و دیگر خصوصیات ایشان اطلاع داشته باشیم.

خطیب حرم مطهر رضوی در ادامه با اشاره به به این‌که فرهنگ ما بسیار غنی است، اظهار داشت: به جهان غرب نگاه کنید ببینید چه افرادی اسوه و الگوی زندگی آن‌ها هستند! در حدود سه قرن زندگی پاک و ساده(مجموع زندگی ائمه(ع)) در مقابل ما قرار دارد که می‌توانیم از آن برای زندگی خویش الگوبرداری کنیم.

وی در ادامه افزود: زندگی زائر امام رضا(ع) نیز باید از زندگی ایشان الگوبرداری شده باشد. باید بیاموزیم که مانند ایشان زندگی کنیم.

حجت‌الاسلام یگانه با بیان این‌که ائمه معصومین (ع) دارای سه گونه زندگی هستند، عنوان کرد: نخستین گونه از زندگی ائمه (ع) مربوط به خودشان است مانند علم الهی که هیچکس قدرت درک آن را ندارد. دومین گونه زندگی ساده و شخصی آن‌ها بوده است مانند این‌که حضرت علی (ع) لباس وصله‌دار و مندرس می‌پوشیدند که در این گونه نیز ما نمی‌توانیم و قدرت نداریم به آن‌ها شباهت داشته باشیم.

وی افزود: سومین گونه، روش زندگی کردن ائمه اطهار (ع) است مانند روش برخورد با مردم،‌ روش همسرداری و تربیت فرزند. در این روش‌ها می‌توانیم از ایشان تقلید کنیم و بیاموزیم که در زندگی چه روشی را در پیش بگیریم.

حجت‌الاسلام یگانه با اشاره به این‌که قرآن کریم نیز ما را به الگوبرداری از روش زندگی اهل بیت به ویژه پیامبر اکرم(ص) سفارش کرده است، اظهار داشت: در راستای پیروی از روش زندگی پیامبر اکرم (ص) کتاب‌های فراوانی نوشته شده است مانند کتاب سنن النبی (ص). این کتاب‌ها را باید به خوبی‌ بخوانیم و در زندگی خود پیاده کنیم.

وی افزود: در آستانه ورود به ایام محرم هستیم. در این ایام افراد زیادی عزاداری می‌کنند و حسینیه‌های فراوانی فعال می‌شوند که باید در این فعالیت‌ها روش زندگی امام حسین (ع) بیان شود تا مردم آن را به کار برند و به زندگی صحیح بپردازند./202/862/ب1

ارسال نظرات