۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۴۵۲۱۲۰
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

رونق گردشگری به همت همگانی نیاز دارد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: رونق گردشگری به همت همگانی نیاز دارد اگر هتل مناسب، خیابانهای مناسب، محل اقامت و نمازخانه های مناسب و فضاهای تفریحی و گردشگری مناسب ایجاد نشود احتمال پیشرفت این صنعت وجود ندارد.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی بعد از ظهر امروز در دیدار مسؤولان گردشگری استان که در مسجد جامع تاریخی ارومیه برگزار شد به وجود ضعف در بین مسلمانان عالم در مسأله گردشگری اشاره کرد و اظهار داشت: غرب داعیه تمدن داشته و در بحث گردشگری و مسافرپذیری حرف اول را می زنند، در حالی که دین اسلام قرنها پیش این مسأله را به شکل بهتری مطرح کرده است.

وی افزود: در مفاتیح الجنان بند آخر آن آداب مسافرت است که کی، چگونه، با چه کسانی و به کجا مسافرت کند، اما متاسفانه ما در این زمینه خوب عمل نکرده ایم در حالی که از محورهای اساسی دین است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی مطالعه در زمینه مسافرت و گردشگری را از مطالبات اساسی دین دانست و گفت: مسافرت باید فقط به صرف سرگرمی و تفریح نباشد بلکه باید با مطالعه همراه شود، خدای متعال به مطالعه در مورد کیفیت خلقت ستارگان، زمین، آسمان و همه موجودات دعوت فرموده است.

وی با بیان اینکه دین از سطحی نگری پرهیز می دهد، ادامه داد: خدای متعال به سیر و سیاحت در زمین برای مطالعه سبک و سیاق زندگی پیشینیان دعوت می کند که چگونه قدرتمندتر از انسانهای نسلهای بعدی بودند که زمین را زیر و رو کرده و آباد کردند، به آنان نیز خدای متعال پیامبری فرستاد که عده ای اطاعت کرده و از ستمگران و گمراهان شدند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی سیاحت همراه با تعقل و پژوهش را خواست دین خواند و گفت: اصحاب کهف پس از 300 سال خوابیدن در غار مردم می گفتند که باید بنایی در اینجا ایجاد کرد که این مکان حفظ شده و برای آیندگان بماند.

وی تخریب حرم ائمه اطهار(ع) را بزرگترین ضربه به دین اسلام عنوان و اضافه کرد: با چنین اقدام وهابیت که حمایت جهان کفر با آنان است دشمنان تلاش می کنند تاریخ اسلام را از بین ببرند، در مورد مسیحیت چون بنا و تاریخی از آنان به جا نمانده است بسیاری از افراد در خلقت حضرت مریم(س) و حضرت عیسی(ع) شبهه ایجاد کرده و افسانه می خوانند.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه آذربایجان غربی در تمامی زمینه ها از دیگر استانها عقب هست، ادامه داد: صنعت گردشگری ما خیلی ضعیف است در حالی که از خیلی از استانها و حتی کشورهای جهان ظرفیت گردشگری و آثار تاریخی و تفریحی زیادی وجود دارد اما بخاطر نبود تبلیغ و معرفی این بناها آثار ناشناخته مانده اند.

وی افزود: رونق گردشگری به همت همگانی نیاز دارد اگر هتل مناسب، خیابانهای مناسب، محل اقامت و نمازخانه های مناسب و فضاهای تفریحی و گردشگری مناسب ایجاد نشود احتمال پیشرفت این صنعت وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: به استان ما دیگران دل نخواهند سوزاند، اینکه منتظر بمانیم تا تهران و دیگران به ما بودجه داده و در رونق صنعت گردشگری با ما همکاری کنند کاری انجام نمی شود، باید حتی با کار کوچک فضا و جو را عوض کرد تا به سمت پیشرفت حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه مردم ارومیه مؤدب، متین و شخیص هستند و خدمت به این مردم توفیقی است، خاطرنشان کرد: احسان تنها این نیست که به فقرا کمک مالی کرد بلکه ایجاد شغل و درآمد برای دیگران بهترین نوع احسان است، اگر بتوانیم چرخه اقتصاد را راه انداخته و با ایجاد شغل در کنار درآمدزایی سبب حفظ حرمت افراد شویم این کار بسیار ارزشمندتر است و در دین هم قرض الحسنه دادن نیکوتر از صدقه دادن است چون بخاطر قرض گرفتن وجه و حرمت کسی شکسته نمی شود./202/936/ب1

ارسال نظرات