۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۹
کد خبر: ۴۵۲۱۶۲
فرمانده سپاه حضرت ولی عصر خوزستان:

فرهنگ عاشورا نجات دهنده ملت ایران است

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان با بیان اینکه انقلاب اسلامی براساس باورهای عاشورایی مردم شکل گرفت، گفت: فرهنگ عاشورا نجات دهنده ملت ایران است.
سردار شاهوارپور فرمانده سپاه ولي عصر (عج) خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سردار حسن شاهوارپور، فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان، در همایش هیئات مذهبی اهواز که امشب در سالن اجتماعات اداره تبلیغات برگزار شد، با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی براساس باورهای عاشورایی مردم شکل گرفت، گفت: جهاد مقدس امام حسین(ع) در برابر ظلم و عدم تحمل ظالمی که چهره ای ضد اسلامی از دین اسلام با ترویج منکر و باطل را در جامعه پیاده کرده بود، صورت گرفت و در این باره جان خود را فدا و به ما یاد داد تا برای دفاع از اسلام راستین صحنه عاشورا همیشه تکرار شود و با نگاه عاشورایی حوادث را ببینیم.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان با بیان اینکه امام راحل(ره) برای از بین بردن استبدادی که اسلام را وارونه معرفی کرد به مردم بصیرت و هوشیاری داد، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی با راهنمایی امام خمینی(ره) و حضور مردم به پیروزی رسید اما دشمن جنگ تحمیلی را برای رویارویی با انقلاب اسلامی ایجاد تا با باورهای دینی و انقلابی مردم برخورد کند.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه ملت ایران برای عبور از چنین مشکلی و مهار آن به فرهنگ عاشورایی چنگ زد، ابراز داشت: یکی از موضوعات بسیار مهم در حرکت رزمندگان اسلام باورهایی بود که از عاشورا یاد گرفتیم و شاهد بودیم که سربندهای یاحسین و یا زهرا بر پیشانی آنها نقش بنده بود و رمز عملیات ها نیز همین نام بود.

سردار شاهوارپور اظهار داشت: باور شیعه هر وقت با نگاه و فرهنگ عاشورایی عجین شود همه مانع ها را از بین خواهد برد و امروزه دشمنان با نام دین به جنگ شیعه آمده و مردم مظلوم منطقه را می کُشند اما با الهام از حرکت عاشورا نیروهای «حشد الشعبی» با پرچم های عاشورا به جنگ داعش رفته و شکست شان می دهند.

وی با بیان فعالیت ها و اقدامات هیئات مذهبی در محرم و صفر و اربعین حسینی خاطرنشان کرد: این فعالیت ها باید بارور و برای نسل جوان آشنا باشد تا ان شاءالله حرکتی جهانگیر و بستری برای ظهور امام زمان(عج) باشد.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان با اشاره به فعالیت دشمن برای ایجاد دودستگی و تفرقه با استفاده از ظرفیت های موجود هیئات ها گفت: کم توجهی و بی توجهی به چنین فعالیت هایی که موتور پیش برنده ایستادگی جامعه و دین باوری مردم است نتیجه معکوسی خواهد داد و دشمنان از این بستر نهایت استفاده را خواهند برد.

این مقام مسؤول در ادامه فاصله گرفتن هیئات مذهبی از منابر را یکی از نگرانی ها و آسیب ها برشمرد و افزود: رعایت حقوق یکدیگر و حتی بیت المال ضروری است و در استقرار و حرکت هیئات نباید برای عموم جامعه ایجاد مشکل شود.

سردار شاهوار پور به تداخل عزادری ها با اوقات نماز و مدیریت زمانی آنها اشاره و اظهار داشت: در زمینه سینه زنی نیز باید موارد را رعایت کرد و با توجه به نهی مراجع تقلید از مراسم قمه زنی؛ هیئات این مطلب را مورد دقت قرار دهند و از انجام آن جلوگیری کنند؛ چنان که قلاده زدن هایی در برخی هیئت ها مشاهده می شود که مایه تأسف است و باعث سوء استفاده دشمنان می شود.

وی به ضرورت برگزاری مراسمات مذهبی برای بانوان اشاره و گفت: حضور بانوان در کنار هیئات ها و تماشای سینه زنی ها و عزاداری ها باید به گونه ای مدیریت شود تا شاهد مزاحمت و وقوع منکری نشویم.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان در پایان خاطرنشان کرد: در برخی مناطق به دلیل عدم حضور هیئات مذهبی و روحانیت، دشمن بهره برداری کرده و برگزاری مراسم سینه زنی و عزاداری را زیرسؤال می برد و در این باره هیئات توانمند به پشتیبانی از چنین مناطقی بپردازند هر چند که در این باره بسیج مداحان سپاه فعالیت هایی در زمینه آموزش و راه اندازی هیئات انجام داده است./202/9456/ب1

ارسال نظرات