۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۹
کد خبر: ۴۵۲۱۶۳
استاد حوزه و دانشگاه مطرح کرد؛

تولید تجهیزات نظامی باید با همه توان ادامه یابد

حجت الاسلام نوایی با تأکید براینکه تولید تجهیزات نظامی باید با همه توان ادامه یابد، گفت: ارتقای توان نظامی ما بازدارنده است؛ ما سلاح کشتار جمعی تولید نکرده و نخواهیم کرد چراکه نیازی نداریم اما دفاع، نیازمند ابزار است.
بزرگداشت هفته دفاع مقدس

حجت الاسلام علی اکبرنوایی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، کاهش توان نظامی کشور را اشتباه و امری بی منطق خواند و گفت: چنان که رهبر معظم انقلاب اخیرا فرمودند، دشمن باید احساس کند ما قدرتمند هستیم تا به خود اجازه شیطنت و تهدید ندهد.

وی با تأکید براینکه تولید تجهیزات نظامی باید با همه توان ادامه یابد ، افزود: ارتقای توان نظامی ما بازدارنده است؛ ما سلاح کشتار جمعی تولید نکرده و نخواهیم کرد چراکه نیازی نداریم اما دفاع، نیازمند ابزار است.

اسلام رحمانی به معنای سلم بودن با کفار نیست

حجت الاسلام نوایی خاطرنشان کرد: اسلام ناب، اسلام مبارز است که در عین حال رحمانی هم هست اما نه به معنای سلم بودن و نرمش در برابر کفار.

دفاع ما در هشت سال جنگ تحمیلی دفاع از قلمرو حاکمیت اسلامی و مقدس بود

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه به اهمیت بزرگداشت دفاع مقدس و فرهنگ مقاومت اشاره و تصریح کرد: بزرگداشت دفاع مقدس به عنوان بزرگداشت یک فضیلت و حماسه در تاریخ کشور و نیز دفاع از نظام جمهوری اسلامی که تاکنون در تاریخ سابقه نداشته است، امری لازم و ضروری است.

وی، انقلاب و نظام اسلامی را عصاره آرمانها و تلاشهای پیامبران و اولیای الهی و ائمه اطهار(ع) دانست و اضافه کرد: بنابراین پیروزی انقلاب از مهمترین وقایع تاریخی است که با توجه به اینکه منافع دشمنان اسلام و شبکه استکبار جهانی را بیش از پیش به خطر انداخت، با جنگی تمام عیار از سوی آنان مواجه شد.

حجت الاسلام نوایی ادامه داد: بر این اساس، دفاعی که ما در هشت سال جنگ تحمیلی از تمامیت نظام و قلمرو حاکمیت اسلامی داشتیم، دفاعی مقدس، ایدئولوژیک بود و اگر صورت نمی گرفت همه آرمانهای دینی و تلاشهای انبیا و خون شهدا بی نتیجه می ماند.

نقش روحانیت در انقلاب اسلامی

محقق و پژوهشگر حوزوی در تبیین نقش روحانیت به عنوان الگوهای حرکت اجتماعی در انقلاب اسلامی، به برخی شخصیتهای روحانی مؤثر در وقایع اجتماعی سیاسی تاریخ ایران در سده اخیر، اشاره و اظهار کرد: روحانیت شیعه همواره در سنگر دفاع از دین، فرهنگ و سیاست نقشی پررنگ و چشمگیر داشته است.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) گفت: ایشان می فرمایند: «علماء شیعتنا مرابطون بالثغر الذی یلی ابلیس و افاریطه یمنعونهم عن الخروج علی ضعفاء شیعتنا و ...؛ علمای شیعه ما مرزبان و سنگربان هستند در سنگر دفاع از دین که آن سوی این سنگر، شیطان و پیروانش قصد هجوم به حوزه اسلامی را دارند».

حجت الاسلام نوایی با بیان اینکه در سنگر سیاسی نیز اکثر حرکتهای بزرگ تاریخ به پیشگامی روحانیت صورت گرفته است، افزود: در انقلاب اسلامی ایران روحانیت به پیشگامی امام خمینی(ره) نه تنها دوشادوش مردم بلکه پیشگام آنان در همه عرصه ها حضور داشت از همین رو روحانیت نسبت به سایر اقشار بیشترین شهید را تقدیم انقلاب کرده است.

ضرورت حضور روحانیت در جبهه فرهنگی

وی با اشاره به اینکه در جنگ تحمیلی، روحانیان از فرماندهی دسته تا قرارگاه در محورهای مختلف نقش آفرینی داشتند، ادامه داد: امروز هم اگر روحانیت در جنگ فرهنگی وارد نشود همه چیز ضربه می  خورد.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: اینکه همه نیروهای مخالف، جریانهای معاند و دگر اندیش از فاز نظامی به فاز فرهنگی وارد شده اند نشان دهنده اهمیت جبهه فرهنگی است.

روحانیت گفتمان سیاسی اسلام را تبیین کند

وی تأکید کرد: در جبهه سیاسی نیز روحانیت باید اسلام را با همه پتانسیل آن وارد میدان و این گفتمان را که همه مسائل اسلام، سیاسی است، تبیین کند.

ولایتمداری؛ مهمترین عامل مقاومت و ایستادگی مردم در دفاع مقدس

 حجت الاسلام نوایی در ادامه، وجود رهبری و تبعیت از وی را که برگرفته از تئوری امامت و ولایت فقیه است، مهمترین عامل مقاومت و ایستادگی بی نظیر مردم در برابر دشمن تا بن دندان مسلح در جنگ تحمیلی دانست.

وی درباره راهکارهای حفظ انقلاب و دستاوردهای دفاع مقدس، یادآور شد: راه حفظ و بقای هر چیزی، حفظ عامل ایجاد آن است که این مهم درباره انقلاب، وحدت، روحیه ولایتمداری، اسلام گرایی و ظلم ستیزی بود و امروز هم نیازمند وحدت و اتحاد مردم هستیم چرا که شقاق و چندگانگی سمی مهلک برای هر جامعه است./301/930/ب1

ارسال نظرات