۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۱
کد خبر: ۴۵۲۱۷۶
در مجتمع فرهنگی یاوران مهدی تشریح شد؛

برنامه‌های دوازدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی

دوازدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در ۶ بخش شفاهی، کتبی، ادبی ، هنری، پژوهشی و فناوری و در ۳۶ رشته برگزار و بیش از ۴۰۰ اثر در بخش‎های هنری، ادبی، پژوهشی و فناوری به دبیرخانه آن ارسال شده است.
قرآن کریم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدحسن نادری دبیر همایش امشب در دوازدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور که در مجتمع فرهنگی یاوران حضرت مهدی(عج) قم برگزار شد، گفت: جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی از سال ۱۳۸۴ با تصویب شورای فرهنگی دانشگاه آغاز به کار کرده و امسال دوازدهمین دوره آن برگزار میشود.

وی به سابقه این جشنواره اشاره کرد و افزود: این جشنواره در سالهای گذشته در استانهایی همچون مازندران، کردستان، یزد و کرمانشاه برگزار شده است و از سال ۱۳۹۴ برگزاری آن به استان قم واگذار شده است.

نادری با بیان این که شروع  ثبت نام این جشنواره از اسفندماه سال گذشته تا اردیبهشت ماه امسال انجام شد، اظهار داشت: مرحله استانی این برنامه در اردیبهشت و خردادماه برگزار شد و پس از آن داوری مرحله نخست بخش شفاهی نیز در مردادماه امسال انجام شد.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیتهای فراوان دینی استان قم، دبیرخانه دائمی برگزاری جشنواره قرآن و عترت از دوره یازدهم به استان قم واگذار شد که دبیرخانه از فروردین ماه کار خود را آغاز کرده است.

دبیر دوازدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی عنوان کرد: در این مسابقات ۱۲هزار و ۱۲۱ نفر شرکت کردند که شامل ۹ هزار و ۳۳۰ دانشجو و دوهزار و ۷۹۱ استاد و کارمند است که این تعداد شرکت کننده ۱۰ درصد بیشتر از تعداد شرکت کنندههای دوره قبلی هستند.

وی در تشریح ادامه روند برگزاری این جشنواره ابراز داشت: داوری نهایی بخشهای هنری، ادبی، پژوهشی و فناوری نیز در مردادماه امسال صورت گرفت؛ همچنین داوری مرحله کتبی در مرداد و شهریور انجام شد و مرحله نهایی شفاهی و اختتامیه جشنواره نیز در مهرماه انجام میشود؛ برگزیدگان این جشنواره در مرحله ملی بین دانشگاهی نیز در آبان ماه حضور پیدا میکنند.

نادری خاطرنشان کرد: جشنواره در ۶ بخش شفاهی، کتبی، ادبی ، هنری، پژوهشی و فناوری و در ۳۶ رشته برگزار و بیش از ۴۰۰ اثر در بخشهای هنری، ادبی، پژوهشی و فناوری به دبیرخانه ارسال شده که آثار قابل توجهی است.

وی اضافه کرد: در اختتامیه جشنواره از ۱۳۸ نفر از دانشجویان، اساتید و کارکنان برگزیده تجلیل میشود؛ همچنین جشنواره امسال تا ۸ مهر ماه در مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج) قم ادامه خواهد داشت.

نادری از برگزاری نمایشگاه آثار برگزیده دانشجویان در بخش هنری و همچنین برپایی غرفه شهدای مدافع حرم دانشگاه جامع علمی کاربردی و غرفه منتخبان قرآنی جهان اسلام به عنوان برنامههای جانبی این جشنواره یاد کرد.

دبیر دوازدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: پس از برگزاری مسابقات شفاهی در دو بخش خواهران و برادران، مراسم اختتامیه روز ۸ مهر ماه از ساعت ۸ تا ۱۰ صبح با حضور مسؤولان و مقامات ارشد وزارت علوم، مدیران کل استان قم و رؤسای واحدهای استانی و شرکت کنندگان در جشنواره برگزار می شود./1323/پ202/ی

ارسال نظرات