۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۴۵۲۱۹۱
نماینده میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب خبر داد؛

ماموریت لاریجانی به کمیسیون اقتصادی برای بررسی FATF

همایون هاشمی با مثبت ارزیابی کردن قرارداد FATF، گفت: به شرطی می‌توان قراردادهای بین المللی را پذیرفت که کشور را دچار تهدیدات امنیتی و ارزشی نکند.
لاریجانی رییس مجلس

دکتر همایون هاشمی، نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، گفت: موضوع FATF یک بحث تخصصی در حوزه امور مالی و اقتصادی است. با توضیحاتی که وزیر اقتصاد در خصوص این قرارداد در مجلس ارائه کرده است متوجه می‌شویم که؛ این قرارداد تعهداتی را برای کشور ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: از بُعد دیگر نیز باید به دغدغه‌های توسعه‌ای در حوزه پولی توجه شود، در این خصوص دفاعیات تیم اقتصادی دولت هم قابل تامل است.

هاشمی در خصوص بُعد امنیتی قرارداد، بیان داشت: ملاحظات امنیتی و حفظ منافع کشور باید در اولویت اول باشد، به طور کل اکثر نمایندگان مجلس نگاه مثبتی به این قرارداد دارند، هرچند این نگاه را منوط به رعایت ملاحظات امنیتی می‌کنند.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی در خصوص اهمیت عضویت در جریان اقتصاد جهانی، بیان داشت: ارتباط اقتصادی با جامعه جهانی، برای کشور ایجاد ارزش افزوده می‌کند، بر همین اساس این نیاز وجود دارد که به تعاملات بین المللی دست بزنیم.

وی اضافه کرد: نکته مهم اینجاست که اگر، در ذیل قراردادها طرف مقابل تعهدات و تکالیف مازاد که با منافع ملی و امنیتی مغایرت داشته باشد را بر ما تحمیل کند، لازم می‌شود در این خصوص مجلس ورود کند و در کنار دولت و شورای عالی امنیت ملی موارد را مورد توجه قرار دهد.

هاشمی اظهار داشت: شخص آقای لاریجانی نیز به کمیسیون اقتصادی ماموریت داده است که با ایجاد کارگروه موضوع قرارداد FATF را به دقت رسیدگی کنند. این نوع نگاه از مجلس نشان دهنده این است که؛ مجلس فعال و پویا است.

هاشمی در پایان تصریح کرد: بنده با کلیات قرارداد FATF مشکلی ندارم، اما تاکید دارم که باید خطوط قرمز و تمامی منافع امنیتی و ارزشی کشور ما در این بحث مورد توجه قرار بگیرد./856/ت302/ج

ارسال نظرات