۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۴۵۲۲۰۸
رحیم پور ازغدی:

نسل جوان حوزه باید همانند دوران جنگ رزمنده تربیت شوند

رحیم پور ازغدی بزرگان اهل علم و معرفت که منابع نور جامعه هستند را آیت الله العظمی علمی دانست و گفت: طلاب رزمنده در میدان علم و عمل حجت الله ، حجت الاسلام و آیت الله العظمی عملی هستند.
رحیم پور ازغدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، شب گذشته 6 مهرماه در همایش حضور روحانیان در جنگ تحمیلی با اشاره به حضور روحانیان در مبارزات استکباری گفت: در نهضت نفت نواب صفوی سلاح به دست گرفت و همینطور در انقلاب 57 اولین شهید آن طلبه بود.

وی ادامه داد: در جنگ تحمیلی صدها طلبه رزمنده علاوه بر تبلیغ سلاح به دست گرفته و در خط مقدم جبهه ها حضور یافتند و گاهی در خطرناک ترین خطوط عملیاتی طلابی حضور داشتند که حماسه آفریدند و گمنام ماندند.

رحیم پور ازغدی با اشاره به حضور طلاب در عملیات های مختلف اظهار داشت: در بین بچه های غواص تعداد زیادی طلاب بودند که در جلو ستون خط شکن قرار داشتند و همینطور در سایر عملیات ها از جمله خیبر، کربلای 4، بدر این طلاب بودند که حماسه آفریدند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به حضور طلاب رزمنده در آخرین لحظات جنگ اشاره و بیان داشت: در آخرین روزهای جنگ که قطعنامه پذیرفته شده بود ولی دشمن حمله کرد آن موقع که سریع خط تشکیل شد باز طلاب در آن حضور داشتند.

خط شیخ ها و آخوندها در جبهه با مسئولیت رحیم پور ازغدی

این طلبه رزمنده دوران دفاع مقدس با اشاره به خطی که به اسم خط آخوندها در جبهه شهرت داشت، گفت: یک بخش از خط مقدم جبهه بر عهده طلاب حوزه های علمیه قم و مشهد بود و همه طلبه بودیم که مسئولیت آن را هم برعهده داشتم.

وی ادامه داد: از آنجایی که این خط همه طلاب رزمنده و عمامه به سر بودند در جبهه معروف به خط شیخ ها ، خط آخوندها شده بود به طوری که بچه های خط می خواستند آدرس بدهند چنین عنوان می کردند.

رحیم پور ازغدی افزود: این خط طلاب مربوط به روزهای آخر جنگ بود که قطعنامه قطعنامه را هم دشمن پذیرفته بود اما شیطنت می کرد و ما در خط حتی آب کافی نداشتیم که بچه ها برای وضو تیمم می کردند.

پیامبر اکرم(ص) الگوی طلبه رزمنده

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی پیامبر(ص) را الگوی طلبه رزمنده دانست و گفت: پدیده طلبه رزمنده ریشه تاریخی در قرآن و سنت اهل بیت(ع) دارد که در راس آن خود پیامبر(ص) است که رزمنده و سردار جبهه ها بود و امروز الگوی طلبه رزمنده شخص پیامبر اکرم (ص) می باشد.

رحیم پور ازغدی اظهار داشت: در دوران جنگ یک حالت دو زیستی برای طلاب وجود داشت که یک دست کتاب و دست دیگر سلاح داشتند.

وی بیشترین شهید صنفی را شهدای طلبه دانست و گفت: اگر طلاب را جز صنف و اصناف حساب کنیم نسبت به جمعیت شان روحانیت بیشترین شهید را داده است.

رحیم پور ازغدی افزود: به نقلی بیش از 4 هزار شهید از صنف روحانیت می باشد، طلابی که هم اهل علم و هم اهل عمل بودند.

وی به تاثیر حضور طلاب بر رزمندگان اشاره و گفت: تاثیری که وجود طلاب رزمنده در شب و روز عملیات بر قلب و ایمان رزمندگان می گذاشتند هیچ چیز دیگر چنین تاثیری نداشت و حتی خود طلاب صف اول خط مقدم بودند.

ساماندهی طلاب برای عملیات های پیش رو

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به ساماندهی طلاب در مقطع کنونی جهت آمادگی برای نبردها پیش رو گفت: رهبر بزرگ ترین انقلاب و نبرد جهانی امام زمان(عج) است که امام همه طلبه ها می باشد و امروز طلبه های رزمنده را باید برای عملیات های پیش رو ساماندهی کرد.

وی ادامه داد: کسی باور نمی کرد در سوریه و عراق و دیگر کشورها چنین اتفاقاتی بیفتد؛ امروز باید نسل جوان طلبه مثل دوران جنگ و انقلاب رزمنده تربیت شوند.

رحیم پور ازغدی با اشاره به تاثیر گذاری طلاب رزمنده در میدان جنگ گفت: طلبه ای می تواند تاثیر بگذارد که اهل عمل باشد نه کسی که فقط حرف بزند و بگوید بروید جلو بلکه تاثیر گذرا آن طلبه ای است که خود جلو گردان حرکت می کند و به بقیه می گوید حرکت کنید.

وی ادامه داد: هنوز طلاب رزمنده گمنام و مظلوم هستند تاثیر طلاب رزمنده بود که گردان یک شبه نماز شب خوان می شدند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی حجت الاسلام و آیت الله العظمی را لقب طلاب رزمنده دانست و گفت: آیت الله العظمی علمی بزرگان اهل علم و معرفت که منبع نور برای جامعه اند هستند اما آیت الله العظمی عملی طلاب رزمنده ای هستند که اهل علم و عمل بودند.

وی ادامه داد: این طلاب رزمنده بودند که در میدان عمل جلوی نیروها حرکت کردند و نهایت به شهادت رسیدند.حجت الله،حجت الاسلام و آیت الله العظمی عملی این طلاب رزمنده هستند.

رحیم پور ازغدی اسلام را دینی ضد جنگ دانست و گفت: اسلام ضد جنگ مطلق است و فقط در دو جا اجازه جنگ داده یکی جنگ فی سبیل الله و دیگری جنگ در دفاع از انسان های مظلوم.

وی ادامه داد: اسلام به این دو هدف اجازه جنگ می دهد به شرطی که هدف و روش خدایی باشد و به جز این دو مورد همه نبردها را حرام دانسته و فقط این دو جهار را واجب می داند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان با اشاره به صدور انقلاب اسلامی به جهان گفت: امروز انقلاب اسلامی ایران به جهان صادر و اکنون جهانی شده است.

وی افزود: تا کنون 4 رژیم سقوط کرد و آمریکا هم در منطقه شکست خورده و رژیم های دیگر منطقه روز به روز در حال رسوا شدن هستند./9598/پ201/ج

ارسال نظرات