۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۴۵۲۲۱۲
در همایش «خانواده رضوی» مطرح شد؛

دفاع از کیان خانواده، وظیفه امروز زنان پیرو حضرت زینب است

راوی دفاع مقدس گفت: امروز وظیفه زینبی خواهران ما این است که نگذارند اوضاع به‌گونه‌ای باشد که جوانان ما روحیه ایثار نداشته باشند و تمام دغدغه‌شان روی وسایل الکترونیکی و مد لباس باشد، در حالی که دشمن روی باطل خودش ایستادگی می‌کند.
خانواده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مرتضی بختیاری، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی شامگاه سه‌شنبه در همایش «خانواده رضوی» که در محل مرکز آموزش ضمن خدمت آستان قدس برگزار شد، خدمات خدام این بارگاه منور را در تداوم راه شهدا و ایثارگران دانست و گفت: ما خدمت‌گزاران امام رضا(ع) نباید سلاح شهدا را بر زمین بگذاریم و تداوم این راه بر دوش ما نیز هست.

وی یکی از توقعات شهدا از جامعه امروز را «کنار گذاشتن بروکراسی» خواند و افزود: خدمت کردن به مردم در محیط اداری و نیز باز کردن گره از مشکلات آن‌ها، ادامه دادن راه شهدا است. شهدا و ایثارگران به عهد خود با خدا وفا کرده‌اند و از امتحان‌شان پیروزمندانه خارج شدند. همه ما امتحان می‌دهیم و به کسانی که به خدا ایمان داشته و در راه او جهاد می‌کنند، وعده پیروزی و سرافرازی داده شده است.

در ادامه این همایش، علیرضا دلبریان، جانباز و راوی دفاع مقدس با اشاره به نقش زن و خانواده در مقاومت هشت ساله مردم ایران برابر دشمن بعثی، اظهار کرد: اگر خانم‌ها حضور نداشتند، آقایان توفیق چندانی در جبهه‌ها نداشتند.

دلبریان با انتقاد از ضعف رسانه‌ای کشور در معرفی قهرمانان دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: شهید بابا نظر در پشت خاکریز به بسیجیان می‌گفت «اگر همسرم به من روحیه نمی‌داد و صبر و تحمل نمی‌کرد، من نمی‌توانستم اینجا حضور داشته باشم.»

وی در بخش دیگری از سخنان خود، همراهی فرماندهان دفاع مقدس با بسیجیان در خط مقدم را رمز موفقیت جبهه مقاومت دانست و گفت: امروز هم همین عامل حاج قاسم سلیمانی و مدافعان حرم را در سوریه و عراق پیش برده است. حاج قاسم همراه خودش عشق و همدلی به جبهه‌ها می‌برد در حالی‌که آمریکا چمدان‌های پر از پول برای داعش می‌فرستد. اثر این رفتار حاج قاسم تا سازمان ملل می‌رود و می‌گویند ایران باید از حمایت‌های خود دست بردارد.

دلبریان در پایان وظیفه امروز زنان را مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن علیه خانواده‌ها برشمرد و تأکید کرد: امروز وظیفه زینبی خواهران ما این است که نگذارند اوضاع به‌گونه‌ای باشد که جوانان ما روحیه ایثار نداشته باشند و تمام دغدغه‌شان روی وسایل الکترونیکی و مد لباس باشد، در حالی که دشمن روی باطل خودش ایستادگی می‌کند./202/820/ب1

ارسال نظرات