۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۴۵۲۲۳۹
با حضور حداد عادل؛

آیین آغاز سال تحصیلی دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد

آیین آغاز سال تحصیلی و تجلیل از نخبگان و پژوهشگران برتر دانشگاه ادیان و مذاهب در پردیسان برگزار شد.
دانشگاه ادیان و مذاهب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین آغاز سال تحصیلی و تجلیل از نخبگان و پژوهشگران برتر دانشگاه ادیان و مذاهب در پردیسان برگزار شد.

براساس این گزارش، حداد عادل عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رییس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی، ماموستا مدرسی، ماموستا سید احسن حسینی و ماموستا موچشی از علمای اهل سنت همچنین سقایی شهردار قم، حجت الاسلام نواب رییس دانشگاه ادیان و مذاهب و اساتید و دانشجویان دانشگاه ادیان و مذاهب در این آیین حضور داشتند.

در آغاز این مراسم یوهانس نیهوف استاد تاریخ دانشگاه برلین با بیان این که بررسی اسلام در غرب با مشکلاتی مواجه است، گفت: محققان و شرق شناسان در غرب نمی دانند چگونه باید با اسلام شناسان و اسلام برخورد کنند؛ بسیاری از پژوهشگران اسلام شناس غربی گمان می کنند که اسلام را بهتر از هر شخص دیگری می شناسند که این نکته وظیفه دانشجویان دانشگاه ادیان و مذاهب را مهم جلوه می دهد.

وی ادامه داد: از سویی موقعیت تحصیل فقه و کلام اسلامی برای دانشجویان دانشگاه ادیان و مذاهب وجود دارد و از سوی دیگر این موقعیت را دارند که در یک دانشگاه پیشرفته مباحث فقهی و کلامی را با گفت و گو افزایش دهند که این دو نکته می توانند موقعیت گفت و گوی میان مذهبی را برای دانشگاه فراهم کنند.

یوهانس نیهوف با بیان این که بیشتر پژوهشگران غربی بر فقه اهل سنت تمرکز دارند، اظهارداشت: فقه تشیع در غرب ناشناخته است و شناخت شهروندان غربی نیز از اسلام، همان اسلامی است که سلفی ها و وهابیت معرفی می کند که این یک تصویر اشتباه است بنابر این دانشجویان دانشگاه ادیان و مذاهب می توانند با استفاده از امکانات امروزی شیعه را به دیگران معرفی کنند.

در ادامه حجت الاسلام نواب رییس دانشگاه ادیان و مذاهب به بیان نظرات خود پرداخت و گفت: پژوهش محور بودن، کاربری بین المللی و تحصیلات تکمیلی از ویژگیهای دانشگاه ادیان و مذاهب هستند.

وی ادامه داد: دانشگاه ادیان و مذاهب در زمینه گفت و گوی میان ادیان و مذاهب در سراسر جهان شناخته شده و در کشورهای فراوانی مورد استقبال قرار گرفته است به گونه ای که در 4 سال گذشته بیش از 290 هیأت علمی در این دانشگاه حاضر شده اند.

گفتنی است در پایان آیین آغاز سال تحصیلی دانشگاه ادیان و مذاهب سه عضو هیأت علمی و 5 دانشجوی برتر دانشگاه تقدیر شدند./1324/پ202/ب1

ارسال نظرات