۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۴۵۲۲۴۳
در آستانه ماه محرم صورت گرفت؛

اهدای پرچم متبرک حرم امام رضا به هیأت های مذهبی سراسر کشور

در آستانه فرارسيدن ماه محرم الحرام مراسم تقدیم پرچم به هیأتهای مذهبی سراسر کشور با حضور تولیت آستان قدس رضوی برگزار شد.
 اهدای پرچم متبرک حرم امام رضا به هیأت های مذهبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، در آستانه فرارسيدن ايام عزاداری سيد و سالار شهيدان، اباعبدالله الحسین(ع) طبق سالهای گذشته پرچم متبرک رضوی به هیأتهای مذهبي سراسر كشور اهدا شد.

این مراسم پیش از ظهر امروز هفتم مهرماه با قرائت قرآن کریم از سوی هاشم روغنی، شعرخوانی سید رضا مؤید و مداحی هادی الهی در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد.

در ابتدای آیین اهدای پرچم به هیئات مذهبی، به منظور تسهیل در امر قرائت قرآن برای اولین بار قرآنی با دستخط ناصر یعقوبی و ترجمه حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی در قطع رحلی به دستور توليت آستان قدس رضوی، چاپ شد.

این قرآن و مصحف شریف که با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئيسي، توليت آستان قدس رضوی و جمعی از خدمتگزاران حرم رضوی رونمایی شد از امروز در دسترس عموم زائران بارگاه منور رضوی قرار می گیرد.

بر اساس این گزارش، در این مراسم ضمن سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئيسي، توليت آستان قدس رضوی به 391 هیأت مذهبی از 22 استان کشور پرچم متبرک حرم امام رضا(ع) اهدا شد.

به گفته وی هیأت های عزاداری مجمع دلدادگان به ساحت ابا‌عبدالله(ع)، راه اتصال به خاندان عصمت و طهارت و کلاس درس انسان‌سازی و سبک زندگی حسینی هستند.

توليت آستان قدس رضوی ابراز کرد: جوانانی که در هیأت ها و این مجموعه‌های ارزشی و حزب‌الهی رشد می کنند، انسانهایی با جوهره‌ای هستند که در فراز و نشیب‌های زندگی اجتماعی دچار آسیب نمی شوند.

حجت الاسلام والمسلمین رئيسي خاطرنشان کرد:  این افراد نیروهای موثر و نقش‌آفرین در حوزه های مختلف اجتماعی و سیاسی هستند که در مقابل امواج سیاسی و اجتماعی و موج آفرینی‌های اجتماعی از خود مقاومت، ایستادگی و پایمردی نشان می دهند و به جای تأثیر پذیری، انسانهایی تأثیرگذار در تمام عرصه‌ها هستند./202/1308/ب1

 

 

 

 

ارسال نظرات