۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۴۵۲۲۴۸
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز:

اجماعی در حمایت از روحانی شکل نگرفته/ به مصادیق ورود نکرده ایم

حجت الاسلام مصباحی مقدم شکل گیری اجماع در حمایت از نامزدی آقای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 را نفی و اعلام کرد که تاکنون جامعه روحانیت به مصادیق ورود نکرده است.
حجت الاسلام و المسلمین مصباحی مقدم .. حجت الاسلام مصباحی مقدم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مصباحی مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز پیش از ظهر امروز در نشست خبری جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری رسا درباره اتحاد و همدلی نیروهای انقلابی گفت: معتقدیم اتحاد و همدلی بین اصولگرایان شدنی است چون اصول مشترک ما روشن است و مشترکات زیاد است راهکارش هم گفتگوست.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به این‌که بیشترین اختلاف در تطبیق شاخصها بر مصادیق اتفاق می افتد اظهار داشت: راه حلش جمع شدن نمایندگان مجموعه و پیروی از توافق دوسوم آراست و اگر دوسوم آرا رای نیاورد قضاوت جامعه روحانیت مسئله را حل می کند.

حجت الاسلام مصباحی مقدم افزود: شرط تشکیل این ائتلاف این است که بپذیرند مدیریت کار را جامعه روحانیت به دست گرفته و به میدان آمده و بنا بر این است که هرجا وفاق دوسوم حاصل شد باید تن بدهند و هرگاه دوسوم تحقق پیدا نکرد داوری با جامعه باشد.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار خبرگزاری رسا درباره اختلاف نظرات مطرح شده از سوی اعضای جامعه گفت: هیچ اختلافی بین اعضای جامعه روحانیت مبارز نیست و مواضع جامعه طبق آنچه که مورد توافق قرار گرفته است از سوی دبیرکل یا سخنگو اعلام می شود.

وی افزود: طبق مصوبه شورای مرکزی سخنگو اجازه اظهار نظر در همه موارد را دارد و هیچ مخالفتی با این در بین اعضای جامعه نیست.

حجت الاسلام مصباحی مقدم تاکید کرد: اختلاف نظرهای مطرح شده ناشی از تیترزنی نشریات بوده است و در اصل مصاحبه ها این اختلافات وجود نداشته است.

عضو شواری مرکزی جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره حقوقهای نجومی گفت: تاکید ما بر سرعت عمل و سرعت اقدام در اصلاح قوانین مربوطه به حقوق بگیران دولتی است و باید به گونه ای باشد که احساس تبعیض در میان کارکنان دولت از بین برود و تفاوت حقوقها به تناسب تفاوت زحمات و خدمات با مبنا قرار دادن تحصیلات و تجارب و سوابق است ولی تفاوت سقف و کف همانی باید باشد که در قانون قبلا تعیین شده بود که سقف هفت برابر کف باشد.

حجت الاسلام مصباحی مقدم با انتقاد از عملکرد دولت درباره حقوقهای نجومی تصریح کرد: برخورد باید سریع می بود اما متاسفانه کند بوده و رضایت بخش نبوده است.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز درباره FATF اظهار داشت: دو قانون مبارزه با پولشویی و مبارزه با تامین تروریستها در مجلس شورای اسلامی تصویب شده بوده و در این دو قانون تمام مصالح ملی در نظر گرفته شده و مشخص می کند که چه جرائمی میتواند درباره پولشویی پایه و مبنا باشد.

وی تصریح کرد: بر اساس قانون نهضت های آزادی بخش و گروههایی که از مصالح ملی شان در برابر تجاوز بیگانگان دفاع می‌کنند را ما هرگز مصداق تروریست نمی‌دانیم و همکاری با FATF هم باید بر این اساس باشد.

حجت الاسلام مصباحی مقدم در پاسخ به پرسش دیگری درباره حمایت از رییس جمهور فعلی در انتخابات سال آینده گفت: اخبار نادرستی از مواضع بنده و برخی از دوستان منتشر شده و حتی بازتاب پیدا کرد که تیمی برای حمایت از کاندیداتوری آقای روحانی تشکیل شده که بنده عرض کردم چنین چیزی وجود ندارد و اجماعی درباره اقای روحانی صورت نگرفته است.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر این‌که ما هنوز نسبت به مصادیق ورود نکرده ایم گفت: فعلا امکان اظهار نظر درباره انتخابات ندارم و از سوی احزاب اصولگرا هنوز رسما به ما چیزی پیشنهاد نشده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به این‌که شاخصها و مبانی اصولگرایی قبلا در منشور جامعتین ارائه شده است اظهار داشت: چهار اصل اسلام، رهنمونهای حضرت امام، قانون اساسی و اصل ولایت فقیه اصول غیر قابل تخفیف ماست و دوازده شاخص ایجابی و دوازده شاخص سلبی که در سند ماندگار است و نامزدها بر آن مبنا مورد بررسی قرار می گیرند.

حجت الاسلام مصباحی مقدم در رابطه با عدم ثبت جامعه روحانیت مبارز در وزارت کشور تصریح کرد: بنای ما بر این است که جامعه روحانیت مبارز به عنوان یک حزب وارد نشود، جامعه روحانیت مجموعه ای است که پیش از انقلاب به اشاره امام شکل گرفته و راهنما و راهگشا در راهپیمایی ها و فعالیتهای پس از انقلاب بوده است.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: فعالیت سیاسی می کنیم اما کارکرد ما کارکرد حزبی نیست و بنا نداریم تشکیلات حزبی راه بیاندازیم، بنای ما بر این است که کمک کنیم بستری بسازیم برای جمع کردن نیروهای اصولگرا.

وی درباره همکاری با جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: تمام تلاش ما این است که در صورت موافقت جامعه مدرسین با آنها همکاری داشته باشیم که در گذشته هم این همکاری بوده است./959/پ202/ج

ارسال نظرات