۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۴۵۲۲۸۹
مدیرکل امور استانهای وزارت ارشاد:

اعتبارات فرهنگی در دولت یازدهم عادلانه بین استانها توزیع شده است

مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در دولت تدبیر و امید امکانات و اعتبارات این وزارتخانه به‌ صورت عادلانه و منطقی در بین استانها توزیع شده است.
محمدمهدی احمدی- مدیرکل امور استانهای وزارت ارشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، محمدمهدی احمدی، مدیرکل هماهنگی امور استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، سه اصل را از ویژگی‌های راهبردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت تدبیر و امید نام برد و تصریح کرد: همه مراجعه‌کنندگان به وزارتخانه بر اساس قانون ارزیابی شده و هیچ‌کس به خاطر سلیقه خاص از حق قانونی خود محروم نمی‌شود.

وی افزود: صدور مجوز نشر، چاپ و غیره که در دولت گذشته با تأمل انجام می‌شد اما در دولت تدبیر وامید اساس ارزیابی قانون قرار گرفت و با حاکم شدن قانون بر این وزارتخانه، برای اصحاب فرهنگ و هنر نیز امنیت ایجاد شد.

احمدی با اشاره به توزیع عادلانه امکانات این وزارتخانه در دولت تدبیر و امید، گفت: توجه به ظرفیت‌های فرهنگی و هنری استانها و اصالت بخشیدن به آنها از اهداف این وزارتخانه است.

وی اعتمادسازی را دیگر مشخصه های این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: این امر سبب شد تا هنرمندان و اهالی فرهنگ بتوانند به‌راحتی با وزارتخانه تعامل برقرار کرده و به امنیت کامل برسند.

مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: سومین ویژگی این وزارتخانه که در دولت تدبیر و امید به آن توجه خاص شد، اصالت دادن به ظرفیت‌های فرهنگی و هنری استان‌ها است.

وی عنوان کرد: دیگر برای جشنواره‌های خارجی و برنامه‌های فرهنگی فقط از تهران اعزام نمی‌شوند و هنرمندان دیگر استان‌ها نیز از حضور در برنامه‌های فرهنگی و جشنواره‌های خارجی نیز بهره‌مند هستند.

احمدی گفت: اختصاص بودجه مشخص به ادارات کل استان‌ها به‌منظور خرید کتاب در راستای اهمیت بخشی به فرهنگ و هنر استان‌ها انجام شد به‌گونه‌ای که در سال ٩٤، ٢ میلیارد و ٦٠٠ میلیون تومان از نویسندگان استان‌ها کتاب خریداری شد.

مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ٨ میلیارد و ١٠٠ میلیون تومان نیز به استان‌ها کتاب اهدا شده است، اظهار داشت: در حالی که اعتبارات وزارتخانه با کاهش روبرو بود اما میزان خرید کتاب از استان‌ها کاهش پیدا نکرد که این امر در راستای اصالت دادن به ظرفیت‌های فرهنگی و هنری استان‌ها انجام گرفت.

احمدی افزود: همچنین با اولویت استان‌هایی که از داشتن سینما محروم هستند، این وزارتخانه به مبلغ ١٦٠ میلیون تومان کمک بلاعوض برای تجهیز سینما در راستای ساخت سینما در این استان‌ها اهدا می‌کند.

نماینده ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به ظرفیت‌های غنی که خراسان شمالی از آن برخوردار است، ازجمله تنوع اقوام در این استان، بیان کرد: این ویژگی در خراسان شمالی به سبب نشاط مردم و وحدت حاکم بر استان، به فرصتی تبدیل شده است که از آن در راستای توسعه استان می‌تواند استفاده برد.

احمدی اظهار داشت: شأن استان می‌طلبد که مدیران توانمندی برای خدمت حضور پیدا کنند، همان‌گونه که مدیران گذشته فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز همین‌گونه بودند و اکنون هم با انتصاب مدیرکل جدید و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های خاص از جمله نماینده ولی‌فقیه و استاندار، شاهد اعتلای بیش‌ از پیش فرهنگ و هنر در این خطه از کشور باشیم.

وی از زحمات پنج‌ساله حسین ثابت‌قدم وحید در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قدردانی کرد و گفت: مدیرکل جدید این استان نیز از نیروهای وزارت ارشاد و از افراد توانمندی است که در حوزه‌های مختلف این اداره کل تجربیات گرانبهایی را در پرونده خود دارد.

گفتنی است، در این آیین با قدردانی از زحمات پنج‌ساله حسین ثابت‌قدم وحید در سمت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، حسین فرخنده به‌ عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان معرفی شد./9314/202/ب2

ارسال نظرات