۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۴۵۲۳۰۱
امام جمعه دامغان:

بهره‌ نگرفتن از کلام روحانیان در آیین‌های سوگواری حرکت در مسیر اهداف دشمن است

امام جمعه دامغان کلام روحانیان و بیان وجوه مختلف قیام کربلا و سیره اباعبدالله را اصل و اساس آیین‌‌های سوگواری سیدالشهدا(ع) خواند و حذف این بخش اصلی از مراسم‌های ماه محرم و تنها پرداختن به مداحی را آسیبی جدی، حرکت در مسیر اهداف دشمن و غیرقابل پذیرش خواند.
امام جمعه دامغان امام جمعه دامغان در ستاد امر به معروف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان که در محل سالن جلسات اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دامغان با موضوع محوری هفته امر معروف و نهی از منکر و آیین سوگواری ماه محرم الحرام برگزار شد، به تبیین 10 محور مهم اهداف و ویژگی‌های قیام اباعبدالله(ع) و آیین‌های سوگواری شهدای کربلا با محوریت این فریضه الهی پرداخت.

رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان دامغان نخستین هدف قیام کربلا را احیای فرهنگ و گفتمان اصیل شیعی با تکیه بر امر به معروف و نهی از منکر و بصیرت افزایی عنوان و تصریح کرد: عمق بخشی به آموزه‌های اعتقادی دیگر ویژگی این حرکت بی‌بدیل بود که امروز ما نیز بر برگزاری آیین‌های سوگواری سیدالشهدا عمقی‌نگری را اساس تلاش و تبلیغ خود قرار دهیم.

امام جمعه دامغان با ذکر این نکته که امام حسین(ع) با حرکت الهی خود خواص و عوام را بیدار کرد، خاطرنشان کرد: امروز خانواده‌های ما در معرض آسیب‌های فراوانی هستند و منابر و تریبون‌ها باید در مسیر آگاه‌سازی مردم استفاده شود، همانا هوشیار کردن جامعه و بصیرت بخشی سومین هدف و پیام قیام حسینی بود.

وی با اشاره به اینکه توجه به جوانان به‌ویژه در عرصه حفظ و حمایت از ولایت و آرمان‌های انقلاب و احیای فریضه انسان‌ساز امر به‌معروف و نهی از منکر، نشر عملی پیام عاشورا است، افزود: پنجمین هدف آیین‌های عزاداری حسینی توجه به روح قیام کربلا و استمرار روحیه انقلابی‌گری و ولایتمداری است و تلاش در راستای اقتدار فرهنگ دینی است.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان رهاندن جامعه از سلسه آلودگی‌هایی که به واسطه استفاده نادرست از اینترنت و رواج شبکه‌های اجتماعی، دچار آن شده‌ است و تزریق اندیشه‌های صحیح به جامعه را دو هدف دیگر نهفته در روح عزاداری سالار شهیدان برشمرد و گفت: امر به معروف عملی در مراسم‌های محرم و صفر یعنی اشاعه مواضع انقلابی، رفتار اجتماعی صحیح و ترویج اعتقادات دینی و اندیشه ورزی، بی‌تردید از این مسیر می‌توان سلامت را به جامعه تزریق کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان توجه به سرمایه‌های معنوی، تلاش برای رشد عقلانی و جلوگیری از ورود انحرافات و بدعت‌ها به آیین‌های سوگواری اباعبدالله(ع) را سه نکته کلیدی دیگری برشمرد که باید به آنها توجه شود و تصریح کرد: افکار عمومی باید به سمت بزرگداشت سرمایه‌ها و ارزش‌های معنوی جامعه اسلامی پیش برود.

امام جمعه دامغان با تأکید بر ضرورت ترویج تربیت عقلانی بر پایه امر به معروف و نهی از منکر و نیروسازی از خانواده تا مدارس، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها و صحنه‌های مختلف اجتماع برمدار سیره و مکتب حسینی، خاطر‌نشان کرد: امر به معروف یعنی نظارت اجتماعی از دیدگاه اسلام از این‌رو خادمان و فعالان دستگاه عزای حسینی باید از رسوخ شکلی و محتوایی بدعت‌ها به مراسم‌های این ایام جلوگیری کنند./202/977/ب1

ارسال نظرات