۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۴۵۲۳۱۹
آیت الله مجتهد شبستری:

محافظه‌کاری در تبلیغ دین جایز نیست

نماینده خبرگان رهبری گفت: روحانیت باید با قاطعیت به تبلیغ اسلام بپردازد، چرا که منطق اسلام روشن است و محافظه کاری در این امر جایز نیست.
آیت الله مجتهد شبستری، امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، با بیان این‌که علمای دین ادامه دهنده رسالت انبیای الهی هستند، اظهار داشت: تبلیغ رسالت الهی انبیا بوده که این وظیفه در عصر غیبت بر عهده روحانیان و علمای دینی است.

وی با بیان این‌که علمای دین مرزداران اعتقادی و فرهنگی بوده و تلاش آنها مانع نفوذ شیطان در اعمال و افکار انسان می شود، خاطرنشان کرد: با توجه به هجمه گسترده و همه جانبه فرهنگی غرب علیه باورها و اعتقادات دینی ملت ایران، بودجه های اختصاص یافته برای مقابله با تهاجم فرهنگی ناچیز است.

آیت الله مجتهد شبستری با انتقاد از کمبود بودجه فرهنگی در نهادهای متولی فرهنگی و دینی، تصریح کرد: در شرایطی که دشمنان اسلام از هر ابزاری برای ضربه به باورهای دینی و ارزش های الهی بهره می جویند، بی توجهی به عرصه فرهنگ از سوی دولت و نهادهای متولی فرهنگی جامعه قابل قبول نیست.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که دشمن سرمایه گذاری گزافی در زمینه جنگ نرم و تهاجم فرهنگی علیه انقلاب اسلامی ایران کرده است، گفت: اگر نصف بودجه ای که به زندان ها و مراجع قضایی اختصاص می یابد، به بخش فرهنگی تخصیص شود، میزان جرم و خلاف نیز پایین می آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح وظیفه علما و روحانیان در عرصه‌های تبلیغی و فرهنگی، اظهار داشت: روحانیت باید با قاطعیت به تبلیغ اسلام بپردازد، چرا که منطق اسلام روشن است و محافظه کاری در این امر جایز نیست، پس لازم است حقایق با منطق بیان و به گونه ای هم نباشد که منجر به تخریب شود.

نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که تبلیغ دین شغل روحانیت به شمار نمی‌رود، بلکه رسالتی الهی بر دوش این نهاد شیعی است، تصریح کرد: کسانی که به وادی روحانیت وارد می شوند؛ باید بدانند از نظر مادی درآمد خوبی نخواهند داشت، ولی از نظر معنوی بدانند که خداوند حسابگر خوبی است.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح نقش و خدمات ارزنده سازمان تبلیغات اسلامی در تبیین ارزش‌ها و آموزه های اسلامی و مکتب تشیع پرداخت و اظهار داشت: این سازمان در طول سالیان گذشته خدمات ارزنده ای را داشته و باید این روند ادامه یابد.

وی از نبود نیروی انسانی کافی برای تبلیغات اسلامی و کمبود روحانی در مناطق مختلف استان ابراز تأسف کرد و افزود: هم اکنون در بسیاری از روستاها حتی یک روحانی برای تبیین احکام و معارف دینی وجود ندارد ولی با این حال این سازمان خدمات شایانی داشته و باید بیش از این نیز باشد.

گفتنی است، در پایان این مراسم که با حضور مسؤولان استانی و کشوری همراه بود، از خدمات 9 ساله حجت الاسلام حمید عظیمی تقدیر و حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی به عنوان مدیرکل جدید تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی معرفی شد./935/202/ب2

ارسال نظرات