۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۴۵۲۳۴۰

خسارت محض

هرگونه توافق با آمريكا به معناي ناگزير بودن ايران به انجام تعهدات و بدعهدي و خدعه و تقلب آمريكا در انجام تعهدات اين كشور است كه اين مسئله را اكنون به عينه مي‌بينيم و اين يعني خسارت محض.
ایران و ‌آمریکا

به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری  رسا به نقل از روزنامه رسالت، رهبر معظم انقلاب اسلامي بارها از بي‌اعتمادي به آمريكايي ها به دليل برخوردهاي فريبكارانه و مزورانه آنها سخن گفته اند. ايشان در سخنان نوروزي خود در حرم رضوي با تبيين رفتار آمريكا در اجراي برجام فرمودند: «هرگونه توافق با آمريكا به معناي ناگزير بودن ايران به انجام تعهدات و بدعهدي و خدعه و تقلب آمريكا در انجام تعهدات اين كشور است كه اين مسئله را اكنون به عينه مي‌بينيم و اين يعني خسارت محض!» بارها منتقدين دولت، مشفقانه مسئولان سياسي خارجي و نيز رئيس جمهور را درباره رفتار خدعه‌آميز آمريكا انذار كردند اما با بي‌مهري آنان رو به رو شدند.

امروز شاهد دور دوم اعترافات مسئولان دولتي در مورد بدعهدي آمريكا هستيم. رئيس جمهور در نطق خود در مجمع عمومي سازمان ملل نسبت به اهمال آمريكا در اجراي برجام هشدار داد و آن را نشانه بي‌اعتباري آمريكا در سطح جهاني دانست، همچنين تعلل آمريكا در اجراي تعهدات قانوني را اشتباهي راهبردي تلقي كرد. وي همچنين مصادره 2 ميليارد دلار از دارايي‌هاي ايران در آمريكا را مورد نكوهش قرار داد و از موش دواندن آمريكا در مناسبات بانكي بين ايران و بانك‌هاي بزرگ اروپا سخن به ميان آورد.

پيوستن رئيس جمهور به جمع گله‌مندان از بدعهدي آمريكا را بايد به فال نيك گرفت، چرا كه وزير خارجه هم در سفر به نيويورك در جمع اعضاي انديشكده شوراي روابط خارجي آمريكا جرأت كرد و گفت: «شاهد هيچ تلاشي براي عمل به تعهدات برجام از سوي مقام‌هاي كاخ سفيد نيستيم.»

پيش از آن هم سيف، رئيس كل بانك مركزي و علي اكبر صالحي، معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان انرژي اتمي از بدعهدي آمريكا و دستاورد «تقريبا هيچ» ايران در برجام سخن گفتند كه مورد مذمت آقاي رئيس جمهور قرار گرفتند، اما امروز رئيس جمهور و وزير خارجه به راحتي از بدعهدي آمريكا حرف مي‌زنند و اميد دارند گشايشي صورت گيرد. امروز پس از 8 ماه اتفاق جديدي رخ نداده است، دليلي هم وجود ندارد بعدا رخ دهد.

آمريكايي‌ها همان طور كه مقامات مسئول ايراني مي‌گويند فقط تحريم‌ها را از روي كاغذ برداشتند و در عمل كاري نكردند، اما ايران به اعتراف مقامات آمريكايي و نيز مقامات آژانس بين المللي اتمي به تمام تعهدات خود عمل كرده است.

البته نبايد اين مسئله را از نظر دور داشت كه توصيه‌هاي مقام معظم رهبري و نيز حق تحفظ‌هاي مجلس در اجراي برجام و نيز دقت‌هاي شوراي عالي امنيت ملي در پذيرش برجام در عمل رعايت نشده است و بالاخره روزي بايد عالي‌ترين مقام اجرايي كشور در اين باره پاسخگو باشد.

حال كه به اين نقطه رسيده ايم چه بايد كرد؟ معقول‌ترين راه آن است كه اولا؛ ديگر از معجزه برجام، فوايد آن و فتح الفتوح بودن مذاكرات سخن به ميان نيايد. ادامه طرح چنين مباحثي توهين به شعور مردم، نشر اكاذيب و تشويش اذهان عمومي است.

ثانيا؛ بايد براي مقابله به مثل به فكر چيزي باشيم كه رئيس جمهور محترم از آن به عنوان «برخورد قاطع» ياد مي‌كنند. اگر ما در گفتگوهاي برجام با اين همه امتيازاتش كه به آمريكا داده‌ايم و داغ ننگ گفتگو همراه با لبخند را با مقامات آمريكايي پذيرفته‌ايم، به دستاوردي «تقريبا هيچ» رسيده‌ايم، اين تجربه گرانسنگ را تحت عنوان «خسارت محض» بپذيريم و در صدد جبران آن برآييم. گفتگو‌هاي رخ به رخ وزير خارجه ما با وزير خارجه دولت بي‌آبروي آمريكا توام با لبخندهاي ديپلماتيك، آسيب جدي به حيثيت انقلابي ما در منطقه و جهان زده است.

آمريكايي‌ها چند بار بايد فرياد بزنند به ما اعتماد نكنيد.

همين دو قلم پذيرش آتش بس در سوريه از طرف توافق روسها با آمريكايي‌ها كه نتيجه‌اش تجهيز تروريست‌ها و نقض مكرر آتش بس از سوي آمريكايي‌ها مثل آينه در جلوي ماست. بين ما و آمريكايي‌ها دريايي از خون وجود دارد كه دخالت‌هاي مكرر آمريكا در امور داخلي ايران و به ويژه در دوران دفاع مقدس، در تاريخ ايران و جهان ثبت است. نمي‌شود از اين دريا عبور كرد و با دست‌هاي خون‌آلود پاي توافقي را امضا كرد. اين توافق، نجس، آلوده، ناپاك و ناپايدار است.

بدبخت اين پياده نظام آمريكا در برخي رسانه‌هاي داخلي، هنوز بر طبل توخالي برجام مي‌كوبند و هنوز انتظار معجزه از آن دارند. بدبخت تر

از اين جماعت كساني هستند كه در اتاق جنگ نرم آمريكا عليه ملت ايران فكر مي‌كنند با برجام مي‌توانند «صورت» و «سيرت» انقلاب اسلامي ايران را تغيير دهند.

مردم از دولت انتظار «برخورد قاطع» و «مقابله به مثل» دارند. نمي‌شود با چماق توجيه به ميدان آمد و گفت؛ «آمريكا همين است و مجبوريم كج‌دار و با او كار كنيم.» اين قبح‌زدايي از خباثت و عداوت آمريكاست. مردم هرگز آن را نمي‌پذيرند. ملت ما اكنون در يك نبرد جدي با آمريكا در داخل و خارج مرزهاي كشور است. نيروهاي انقلابي و مردم، جنگ نرم آمريكا در داخل را به شكست كشاندند و سران فتنه را رسوا و خانه‌نشين كردند و پياده نظام فتنه را سركوب نمودند. جوانان سلحشور انقلابي، سواره نظام

دشمن را در پشت مرزهاي مقدس جمهوري اسلامي متوقف كردند. جلوي وحشي‌گري‌هاي تروريست‌هاي مورد حمايت آمريكا ايستادند و نگذاشتند فجايعي كه در عراق و سوريه و يمن هر روز وجدان مسلمانان و بشريت را مي‌آزارد، در تهران، مشهد، كرمانشاه، زاهدان و... تكرار شود.

دولت بايد قدري از ديپلماسي لبخند و التماس و گرفتن قول در ازاي بدعهدي آمريکا فاصله بگيرد و جايگاه خود را در صورت بندي مقاومت ملت ايران براي مبارزه جدي با استبداد جهاني مشخص كند. ديپلماسي عمومي و فاصله گرفتن از ادامه بحث‌هاي بي‌حاصل در زير سقف محرمانه‌ها و نيز ديپلماسي تهاجمي بايد در دستور كار وزارت خارجه قرار گيرد. اگر امروز به آمريكا سيلي نزنيم ممكن است فردا از نوچه‌هاي آمريكا در منطقه سيلي بخوريم.

نبايد كشورهايي كه عمر استقلال آنها كمتر از عمر يك انسان است براي ايران اسلامي با تمدني هفت هزار ساله شاخ و شانه بكشند. نبايد اجازه دهيم برخي شكم‌گنده‌هاي قارون صفت در جنوب خليج فارس

به تماميت ارضي ما چشم طمع داشته باشند و حرف‌هايي بزنند كه صدام در 31 شهريور سال 1359 زد.

جلوي «خسارت محض» را بايد گرفت. اين خسارت فقط در حوزه برجام نيست. حوزه‌هاي ديگر هم هست. آمريكايي‌ها با غلاف خالي به مقابله با ما آمده‌اند. چرا ما شمشير مقاومت را از غلاف بيرون نكشيم و طعم اقتدار و غيرت ملي را عملا به آنها نچشانيم؟/836/د102/ل

ارسال نظرات