۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۴۵۲۳۴۶
مدیرکل امور اجرایی زکات کشور خبر داد؛

فعالیت 400 روحانی مبلغ زکات در سراسر کشور

مدیرکل امور اجرایی زکات کشور از فعالیت 400 روحانی به عنوان مبلغان دائمی زکات در تمام استان های کشور خبر داد.
زکات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نجفعلی انتظاری، مدیرکل امور اجرایی زکات کشور امروز در نشست تخصصی زکات در تبریز که به میزبانی کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی برگزار شد، اظهار داشت: سال گذشته 2 هزار و 300 میلیارد ریال زکات در کشور جمع آوری شده است.

وی با بیان این‌که پیش‌بینی می شود 3 هزار میلیارد ریال زکات کشور در سال جاری جمع آوری شود، خاطرنشان کرد: طی 6 ماهه اول امسال 880 میلیارد ریال زکات جمع آوری شده است که به دلیل عدم پرداخت به موقع مطالبه گندم کاران نسبت به برنامه عقب هستیم.

مدیرکل امور اجرایی زکات کشور  در ادامه با اشاره به این‌که حوزه های علمیه و نهاد روحانیت نهایت تعامل و همکاری را با ستاد زکات داشته و دارد، گفت: هم اکنون 400 روحانی به عنوان مبلغان دایمی زکات در تمام استان ها به فراخور فصل و تبلیغ در شهرها و روستاها به کار جمع آوری زکات مشغول هستند.

وی با بیان این‌که قانون زکات در سال 1390 از سوی مجلس شورای اسلامی تصویب شده است، گفت: شورایی متشکل از وزارتخانه های کشور، جهاد کشاورزی، اقتصاد و دارایی و تعاون و نیز چند سازمان و نهاد دارد که به مسائل مربوط به جمع آوری زکات در استان های مختلف کشور رسیدگی می کنند.

مدیرکل اجرایی زکات کشور اظهار کرد: به لحاظ اهمیت زکات که فرابخشی است، دبیرخانه زکات به کمیته امداد که متولی حمایت از نیازمندان است، گذاشته شد، رویکرد شورای مرکزی زکات نیز بر صرف بیشترین درآمد زکات برای امور فقرا و نیازمندان است.

انتظاری با بیان این‌که ۶۰ درصد درآمد حاصل از زکات به فقرا و ۴۰ درصد نیز برای طرح های عام المنفعه اختصاص می یابد، گفت: استان آذربایجان شرقی جزو 5 استان برتر در پرداخت زکات است که طبق آخرین آمار امسال جمع آوری 150 میلیارد ریال در این استان پیش بینی می شود./935/202/ب2

 

ارسال نظرات