۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۴
کد خبر: ۴۵۲۴۰۴
مدیر ستاد اقامه نماز خراسان شمالی:

استفاده از ظرفیت نماز برای کاهش آسیبهای اجتماعی ضروری است

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان شمالی با بیان اینکه ترویج فرهنگ اقامه نماز نقش مهمی در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و بازدارندگی از جرائم دارد، از دستگاه‌ها و نهادهای متولی امر مبارزه با آسیبهای اجتماعی خواست تا در این زمینه از ظرفیت نماز استفاده بیشتری کنند.
حجت الاسلام رضا احمدی فر، رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت الاسلام رضا احمدی فرد، مدیر ستاد اقامه نماز خراسان شمالی، عصر چهارشنبه در نشست فصلی دبیران شورای اقامه نماز ادارات استان، با بیان اینکه نماز نقش مهمی در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی دارد، افزود: با وجود این تاکنون از تأثیر نماز در زمینهه تحکیم روابط اجتماعی و بازدارندگی از آسیبها و معضلات غفلت شده است.

وی با تأکید بر اینکه بایستی بیش از پیش به نقش بازدارندگی نماز توجه کنیم، اظهار کرد: با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب در مورد نقش بازدارندگی نماز از آسیبها و معضلات اجتماعی، شعار اجلاس سراسری نماز در سال جاری عبارت «نماز و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی» تعیین شده است.

حجت الاسلام احمدی فرد با بیان اینکه ترویج فرهنگ اقامه نماز نقش مهمی در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و بازدارندگی از جرائم دارد، از دستگاه‌ها و نهادهای متولی امر مبارزه با آسیبهای اجتماعی خواست تا در این زمینه از ظرفیت نماز استفاده بیشتری کنند.

وی تصریح کرد: بر این اساس بایستی نهادها و دستگاه‌های متولی امر کنترل و کاهش معضلات و آسیبهای اجتماعی با برجسته کردن و تبلیغ نقش بازدارنده، مؤثر و سازنده نماز، برای کاهش معضلات اجتماعی تلاش کنند.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با یادآوری اینکه اکنون اعتیاد، طلاق و حاشیه‌نشینی مهم‌ترین آسیبهای اجتماعی جاری در جامعه هستند، ادامه داد: ترویج فرهنگ اقامه نماز و افزایش توجه به این فریضه الهی می‌تواند در رابطه با آسیبهای اجتماعی مزبور نقش پیشگیرانه و بازدارنده داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه لازم است رویکرد متولیان و مسؤولان نهادهای فرهنگی و مذهبی جهانی کردن فرهنگ اقامه نماز باشد، افزود: باید علاوه بر اینکه برای ترویج و گسترش فرهنگ اقامه نماز در بین اقشار مختلف مردم کشور به‌ ویژه جوانان تلاش می‌شود، سعی شود همه جانهای تشنه و محتاج به نماز در سراسر جهان با این فریضه الهی آشنا و از چشمه پرفیض آن سیراب شوند.

حجت الاسلام احمدی فرد ادامه داد: برای تحقق این هدف لازم است شیوه‌های تبلیغی و دعوت به نماز متنوع و جدید شده و برای نیل به این هدف از ابزارها و روشهای مختلفی استفاده شود.

وی همچنین با اشاره به در پیش بودن ماه محرم، اظهار کرد: باید ظرفیت عظیم راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی برای ترویج فرهنگ اقامه نماز غنیمت شمرده شود؛ زیرا امام حسین (ع) یکی از اهداف قیام خود را اقامه نماز ذکر کرد.

به گفته مدیر ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی، بایستی از ظرفیت تجمع عظیم اربعین حسینی برای جهانی شدن فریضه نماز و پیشگیری و جلوگیری از معضلات اجتماعی استفاده کرد.

وی خطاب با دبیران شورای اقامه نماز ادارات استان، خاطرنشان کرد: در این میان باید متولیان برگزاری مراسم اربعین حسینی خود توجه ویژه‌ای به اقامه نماز به‌ ویژه نماز ظهر عاشورا داشته باشند./9314/202/ب2

ارسال نظرات