۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۲
کد خبر: ۴۵۲۴۲۳
کارشناس مسائل مذهبی:

شهدا در قیامت مقام شفاعت دارند

حجت الاسلام ناجی شهدا را در قیامت دارای مقام شفاعت دانست و گفت: به همسران شهدای مدافع حرم اعلام می کنم که شما کسی را دارید که در آن نبأ عظیم شفیع شما باشد‏، شهدا به خاطر آنچه خداوند از فضلش به آنها داده شاد و مسرورند.
شفاعت شهید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام علیرضا ناجی، کارشناس مسائل مذهبی، امشب در مسجد الزهرا(س) اطشاران، گفت: علی ابن مظاهر اسدی یکی از شهدای کربلاست که در هنگام عاشورا تازه ازدواج کرده بود، امام حسین(ع) به او فرمودند که تو تازه دامادی و دست عروست را بگیر و برو زندگی کن، با گریه اصرار کرد و رضایت امام(ع) را گرفت که خودش بماند و همسرش را به نزد قبیله اش ببرد.

وی ادامه داد: اما همسرش قبول نکرد و با زاری گفت که من بروم اما زینب(س) در جنگ بماند، در ظهر عاشورا وقتی نوبت به نبرد علی ابن مظاهر رسید و خواست با همسرش وداع کند همسرش از او خواست تا در قیامت شفاعت او را بکند، شهدای دوران دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم هم که ادامه دهنده راه سیدالشهدا(ع) و یاران با وفایش هستند بنابر احادیث از ائمه معصومین(ع) می توانند در قیامت شفیع همسران و عزیزان خود باشند.

کارشناس مسائل مذهبی افزود: به همسران شهدای مدافع حرم اعلام می کنم که قدر خود و همسرانتان را بدانید که هیچ چیزی در این دنیا ارزش مقام شفاعت در قیامت را ندارد، یعنی شما کسی را دارید که در آن نبأ عظیم شفیع شما باشد و برایتان پارتی بازی شده است.

حجت الاسلام ناجی در ادامه بیان داشت: اباعبدالله الحسین(ع) به ما یاد دادند که در راه حفظ دین نه تنها جان بلکه باید علی اکبر و علی اصغر را هم فدا کرد، زن و بچه ایشان هم به اسارت رفت، اما تا آخر بر سر شعار «هیهات من الذله» ایستادند، امروز هم به خانواده مدافعان حرم عرض می کنم که استوار و محکم بایستید و حامی رزمندگان اسلام باشید.

وی اظهار داشت: امروز باید یاد شهدای دوران دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم را گرامی بداریم و به جهانیان اعلام کنیم که خط سرخ شهادت ادامه دارد و ما تا آخر ایستاده ایم و به آمریکا و انگلیس اعتماد نداریم.

کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: امروز ما هم با تأسی به شهدای دشت کربلا جان و مال خود را فدای اسلام و انقلاب می کنیم و تا پای جان از رهبرمان امام خامنه ای عزیز اطاعت می کنیم، با توجه به سوره مبارکه  «آل عمران»، شهدا به خاطر آنچه خداوند از فضلش به آنها داده شاد و مسرورند، ما هم از خدا بخواهیم تا این شادی و سرور را نصیب ما هم بگرداند./869/‏202/ب2

ارسال نظرات