۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴
کد خبر: ۴۵۲۴۵۷
آیت الله جنتی در نشست هیأت رییسه خبرگان:

تجربه برجام ظاهرا برای برخی کافی نبوده/ فتنه منکر بزرگی بود که مملکت را به آتش کشید/ برخورد جدی با فیش های نجومی نشد

رییس مجلس خبرگان رهبری در نشست هیأت رییسه این نهاد انقلابی از این که برخی از تجربه برجام درس نمی گیرند و مجددا به دنبال زد و بند با غربی ها هستند انتقاد و ابراز تاسف کرد.
آیت الله جنتی آیت الله جنتی نشست هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله احمد جنتی رییس مجلس خبرگان رهبری صبح امروز در نشست هیأت رییسه خبرگان با رؤسای کمیسیون های این مجلس با اشاره به فرا رسیدن ایام محرم گفت: ایام عزاداری ایامی است که حیات دینی مردم با حضور در مراسم ها تجدید می شود.

وی افزود: مردم در این ایام میثاق خود را با پیامبر(ص) و آل ایشان تحکیم می کنند و روح جدیدی در کالبد جامعه دمیده می شود، حضور در همین عزاداری و مراسم ها از افسردگی روحیه ایمانی جلوگیری می کند.

دبیر شورای نگهبان با تأکید بر جدی گرفتن احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اظهار داشت: قیام امام حسین(ع) برای اقامه این فریضه بود که اگر احیا شود همه احکام زنده می ماند اما اگر احیا نشود همه احکام از بین می رود.

وی ادامه داد: همه باید امربه معروف و نهی از منکر را جدی بگیرند و به سادگی از کنار آن عبور نکنند، به همان اندازه ای که در زمینه انجام این وظیفه کوتاهی شده نشر فساد شده است، اگر به وظیفه عمل می شد فساد در این حدها نبود؛ اگر به وظیفه عمل نشود شاهد گسترده و بیشتر شدن فساد خواهیم بود.

آیت الله جنتی با بیان این که فساد آتشی است که اگر خاموش نشود گسترش پیدا می کند، ابراز داشت:در نظام جمهوری اسلامی همه و در خط مقدم روحانیت و نهادهای انقلابی همانند مجلس خبرگان باید در مسأله امر به معروف و نهی از منکر پیشگام باشند، باید معروف و منکرها را شناخته و به مردم بشناسیم، اگر این شناخت صورت نگیرد معرف به منکر و منکر به معروف تبدیل می شود.

وی عنوان کرد: قدم نخست شناخت و شناساندن معروف و منکر است، در قدم بعدی باید ببینیم که وضعیت فعلی چگونه بوده و فساد در کجا رخنه کرده است؛ بنده به سهم خود از نیروی انتظامی تشکر می کنم که در زمینه مقابله با برخی منکرات خوب اقدام می کنند گرچه برخی توان دیدن آن ها را ندارند و با آنان مقابله کرده و همکاری نمی کنند اما نیروی انتظامی مردانه ایستاده است و تا جایی که توان دارد جلوی رشد فساد به ویژه در مسائل عفاف و حجاب می گیرند.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری یکی از منکرات روشن را حیف و میل بیت المال دانست و خاطرنشان کرد: بیت المال متعلق به همه مردم مملکت است و فقرا هم در آن سهیم هستند حال چگونه حیف و میل می شود، خدا به کسانی که مسأله فیش های نجومی را شناسایی و مسأله ملی کردند خیر دهد اما هنوز برخورد لازم و قابل قبول انجام نشده است؛ این منکری است که از آن جلوگیری نشد و هر اندازه و به هر عنوانی خواستند از بیت المال برداشتند که بخشی از آن علنی شده و بخشی نیز پشت پرده می ماند.

وی اضافه کرد: چرا از این کار جلوگیری نشد و چرا کسانی که می دانستند مقابل این منکر ایستادگی نکردند؛ ‌یکی از منکرات امروز وطن فروشی است،‌ عده ای تصمیم به این دارند که با دیگران معامله کنند و ملت را به آن ها بفروشند و تصور می کنند که با وعده های دیگران همه چیز درست شده و مملکت آباد می شود، از این رو می گویند که ما باید تسلیم آن ها باشیم.

رییس مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ظاهرا تجربه برجام برای این افراد کافی نبوده است، گفت: این قدر رفتند و آمدند و زحمت کشیدند، نوشتند و  امضا کردند حال خود آنها می گویند طرف به عهدش وفا نکرده است، شما که این را می گویید چگونه مجددا می خواهید اعتماد کنید و بعدا با آن ها قرار داده بسته، معامله کنید و مذاکرات سیاسی داشته باشید، آیا اسم این را نمی توان وطن فروشی و مردم فروشی گذاشت؟

وی افزود: مردم زحمات بسیاری کشیدند و انقلاب را سرپا کردند و جوان دادند حالا بیینید که نتیجه این می شود که سلطه آمریکا دوباره کم کم در حال نفوذ است، سلطه آمریکا بر کشور با انقلاب از بین رفت اما حالا با عناوین مختلفی دارد از سر گرفته می شود، خواسته های دشمن حد یقف ندارد و پشت سر هم از ما خواسته هایی دارد و هرچند ما قرار بزاریم و ما مقید به عمل باشیم آن ها مقید نیستند، این تجربه ای است که از گذشته داشتیم و در حال هم داریم.

دبیر شورای نگهبان با بیان این که مسأله فتنه مسألی تمام شدنی نیست، اظهار داشت: این موضوع یکی از منکرات بزرگ است و مملکت را به آتش کشید و چالش های بسیاری به وجود آورد، این منکر هنوز برخی جاها به چشم می خورد و افرادی که خودشان جزو فتنه گران بودند الان هم فعال هستند و در مسائل سیاسی و دولتی دخالت می کنند و در جاهای گوناگون پست و سمت می گیرند و دارای امکاناتی هستند.

وی ادامه داد: این ها از منکرات است، چه کسی باید با منکرات مقابله کند، در درجه نخست عمده کار بر دوش روحانیت و در درجه بعدی بر عهده نهادهای انقلابی است؛ مسأله دیگر اباحی گری است که می خواهند در ارتباط بین زن و مرد آزادی باشد و روز به روز آن را گسترده تر کنند، این هم یکی از منکرات است که باید با آن برخورد شود.

آیت الله جنتی با تأکید بر ضرورت مقابله با تبعیض ها و بی عدالتی ها ابراز داشت: اگر این مسائل وجود دارد باید چگونه برخورد کنیم و چگونه دیگران را آگاه کنیم تا برخورد کنند، در مسأله تفرقه نیز همچنین است.

وی در  عنوان کرد: لازم می دانم که از مقام معظم رهبری تشکر کنم البته دیشب هم در خدمت خود ایشان درباره این اقدام اخیری که کردند تشکر کردم، ایشان آتشی را خاموشی کردند و فتنه ای را که داشت تشکیل می شد در نطفه خفه کردند واقعا باید همیشه از رهبر معظم انقلاب درس بگیریم که همواره مراقب هستند که کجاها می خواهد آتشی برقرار شود تا فورا آن را خاموش کنند و اجازه ندهند گسترش پیدا کند.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب با بصیرت کامل و تدبیر در حد اعلی اوضاع را مدیریت می کنند، بنده از ایشان تشکر می کنم و امیدواریم سایه ایشان تا ظهور حضرت ولی عصر(عج) مستدام باشد./1323/پ201/ج

ارسال نظرات