۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۴۵۲۴۷۲
آیت الله اعرافی در کنگره شهدای روحانی مدافع حرم:

استکبار به دنبال مهار انقلاب اسلامی و ایجاد جنگ در ممالک اسلامی است

آیت الله اعرافی مهار انقلاب اسلامی و ایجاد جنگ داخلی در کشورهای منطقه را هدف دشمنان دانست و تاکید کرد که همه این‌ فتنه ها به خاطر آرامش اسرائیل غاصب و جلوگیری از پیشرفت اسلام است.
 آیت الله اعرافی سخنرانی آیت الله اعرافی در اولین کنگره بزرگداشت شهداء روحانی مدافع حرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی صبح امروز در اولین کنگره شهدای روحانی مدافع حرم که در مدرسه امام کاظم(ع) برگزار شد گفت: در حوزه‌های علمیه علم و جهاد همیشه در کنار یکدیگر بوده‌اند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور افزود: از ویژگی‌های حوزه‌های علمیه این بوده است که در کنار علم افروزی و نشر معارف الهی در جهان، علما و روحانیت در کنار مردم و غمخوار آنها بوده‌اند و در مقابل ظلم قد علم می‌کردند.

وی ادامه داد: کتاب تاریخ روحانیت پر از ایثار و شهادت و جانبازی است که در تار و پود روحانیت آمیخته و هیچ زمان جدا نبوده است.

آیت الله اعرافی ابراز داشت: در طول تاریخ از درون حوزه‌های علمیه انقلاب‌ها و نهضت‌های عظیمی برخاسته که نمونه آن انقلاب اسلامی است که دنیا در برابر این انقلاب احساس عجز کرد و تحمیل هشت سال جنگ پاتکی در برابر انقلاب بود که به بهترین وجه در این آزمون سخت پیروز شد.

وی گفت: افتخار روحانیت هزاران شهیدی است که در دفاع مقدس اهدا کرده است؛ در سال‌های اخیر در پرتو انقلاب اسلامی امواج مقاومت در سراسر جهان شکل گرفت؛ آنچه که در سوریه و یمن و مانند آن شاهد هستیم یک جنگ نیابتی است و علت اصلی آن استکبار جهانی و رژیم غاصب اسرائیل است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به هدف جنگ نیابتی که استکبار راه اندازی کرده است، گفت: انقلاب اسلامی امروز برای همه امت اسلام است و هدف دشمنان اسلام مهار این انقلاب است؛ آنها دوست دارند انقلاب اسلامی را مبتلای به جنگی خانگی کنند و رژیم جعلی و غاصب اسرائیل در حاشیه امن قرار گرفته و کشورهای اسلامی از رشد و پیشرفت جا بمانند.

وی گفت: جهان اسلام با این همه امکانات و ظرفیت‌ها باید در کنار هم قرار گیرند و اختلافات جزئی و تاریخی را به جنگ مبدل نکنند.

آیت الله اعرافی در پایان گفت: محرم و عاشورای حسینی مکتبی است که همه سوژه‌های تبلیغی در آن جمع شده‌اند، از جمله ایستادگی در برابر استکبار جهانی؛ عاشورا جایگاه بزرگی در تاریخ دارد و مشعل فروزانی است که همه دین در آن منعکس شده است./1325/پ202/ج

ارسال نظرات