۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۴۵۲۴۸۱
سخنران حرم مطهر رضوی:

کلاس‌های زبان خارجی در سطح شهرها بیشتر از کلاس قرآن است

حجت‌الاسلام یگانه ضمن ابراز تأسف از این‌که در سطح شهرها کلاس‌های زبان‌ خارجی بیشتر از کلاس‌های قرآن و معارف به چشم می‌آید، گفت: منظور این نیست که نباید زبان‌های دیگر را آموخت، منظور این است همتی که برای کلاس زبان انگلیسی گذاشته می‌شود برای کلاس قرآن نیز داشته باشیم.
حجت الاسلام یگانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام یگانه، خطیب حرم مطهر رضوی ظهر امروز در مسجد گوهرشاد حرم مطهر امام رضا(ع) با موضوع سبک زندگی ائمه (ع) به سخنرانی پرداخت و گفت: باید به فرزندان خود نماز و احکام دین را آموخت، در روایات از معصومین (ع) آمده است که اگر نماز ظهر را برای آموزش نماز بلند خواندید اشکالی ندارد با این‌که نماز ظهر را باید آهسته خواند.

وی افزود: در نامه امام علی (ع) به امام حسن (ع) سفارش کرده‌اند که تقوای الهی را پیشه کند و از خداوند متعال بترسد، بعد از آن مسائل اخلاقی و سیاسی را عنوان می‌کند.

حجت‌الاسلام یگانه در ادامه با بیان این‌که عده‌ای سیاست را جزء دین نمی‌دانند، اظهار داشت: کتابی نوشته شده است با عنوان سیمای کارگزاران که در آن نخستین موضوعی که حضرت علی (ع) مطرح می‌کنند، سیاست است.

سخنران حرم مطهر رضوی با اشاره به این‌که حضرت علی (ع) در وصیت‌نامه خود بعد از امور سیاسی به مسائل اخلاقی اشاره می‌کنند، تصریح کرد: حضرت علی (ع) به امام حسن (ع) می‌فرمایند، شروع تربیت من نسبت به شما تعلیم قرآن کریم بود.

وی افزود: متأسفانه اکنون در سطح این شهر و شهرهای دیگر ایران کلاس‌های زبان‌های خارجی بیشتر از کلاس‌های قرآن و معارف به چشم می‌آید. منظور این نیست که نباید زبان‌های دیگر را آموخت، منظور این است همتی که برای کلاس زبان انگلیسی گذاشته می‌شود برای کلاس قرآن نیز داشته باشیم. آموزش قرآن کریم سبک زندگی امیرمؤمنان (ع) است و باید با این سبک زندگی کرد.

حجت‌الاسلام یگانه با بیان این‌که امروزه نسبت به قبل از انقلاب، قرآن آموزی و حفظ قرآن بسیار بیشتر شده است، گفت: به یاد دارم قبل از انقلاب قاری از مصر به مشهد آوردند اما بیشتر از ۵۰ نفر در این مراسم شرکت نکردند.

وی در ادامه افزود: حضرت علی (ع) به امام حسن (ع) می‌فرمایند بعد از آموزش قرآن و تفسیر آن به تو احکام شرعی را آموختم تا حرام و حلال را بشناسی. تمام دین از این مواردی که من به تو گفتم تجاوز نمی‌کند.

سخنران حرم مطهر رضوی ابراز داشت: اگر امروز مشاهده می‌کنیم که فرزندان ما مشکل دارند و نمی‌توانند مشکلات زندگی را تحمل کنند، باید برگردیم و ببینیم در کجای زندگی برای آن‌ها کم گذاشته‌ایم و کوتاهی کرده‌ایم.

وی در ضمن مطرح کردن این سؤال که کجای سبک زندگی ما اسلامی است، گفت: باید روش و سبک زندگی خود را بر اساس سبک زندگی ائمه اطهار (ع) نماییم اگر مشکلی پیش آمد آن موقع اعتراض کنیم که این چه سبکی بود که ما انجام دادیم./202/862/ب1

ارسال نظرات