۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۴۵۲۴۹۷
استاد حوزه علمیه:

حفظ حجاب و عفاف تأکید بزرگان دین است

حجت‌الاسلام بابانیا در ضمن یاد شهدای هشت سال جنگ تحمیلی، گفت: در وصیت‌نامه شهدا آمده است که به خواهران سفارش کرده‌اند، حجاب شما کوبنده‌تر از خون شهید است.
بابانیا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام قاسم بابانیا از اساتید حوزه علمیه خراسان، پیش از ظهر امروز در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی با بیان این‌که مقام معظم رهبری به فرهنگ عفاف و حجاب بسیار تأکید می‌کنند، گفت: در وصیت‌نامه شهدا نیز آمده است که به خواهران گفته‌اند حجاب شما کوبنده‌تر از خون شهید است.

وی افزود:‌ تنها از یک خاندان بودن یا عنوان مسلمانی را یدک کشیدن ما را مسلمان و پیرو اهل بیت (ع) نمی‌کند بلکه باید در زندگی خود مطابق با رفتار و زندگی این بزرگواران عمل کنیم.

استاد حوزه علمیه به ارزش اصلی فرزند آوری اشاره کرد و گفت: ارزش اصلی فرزند داشتن به این است که آن فرزند اهل نماز و مسجد و عبادت و کارهای نیکو باشد وگرنه صرف فرزند داشتن چه سودی دارد.

حجت‌الاسلام بابانیا با ذکر چند نمونه تاریخی ابراز داشت: در گذشته نیز افرادی بودند که از بنی‌امیه بودند اما به دلیل رفتارها و اعمال خود اهل بیت (ع) آن‌ها را از خود می‌دانستند. امام رضا (ع) معیار و ملاک اهل بیتی شدن را اطاعت و تبعیت از امام معصوم می‌دانند.

وی در ادامه تصریح کرد: در قرآن کریم نیز ایمان در کنار عمل صالح ذکر شده است، یعنی تنها نمی‌توان به ایمان داشتن خود امید داشت بلکه عمل صالح نیز باید همراه ایمان باشد تا فرد مؤمن باشد.

استاد حوزه علمیه خراسان با بیان این‌که عده‌ای در گذشته و اکنون می‌خواهند چراغ هدایت امام حسین (ع) را خاموش کنند، گفت: هر کسی سعی کرد این چراغ هدایت را خاموش کند نتوانست، مگر می‌شود چراغی را که خداوند برای هدایت روشن کرده است خاموش نمود؟!

وی افزود: این چراغ را روشن نگه داشتن صرف زنجیر زدن و سینه‌زدن‌ها نیست با این‌که این کارها نیز در جای خود بسیار با ارزش است بلکه باید در ایام محرم در راه امام حسین (ع) قدم برداشت و به روش ایشان زندگی کرد./202/862/ب1

ارسال نظرات