۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۴۵۲۵۰۲
حجت الاسلام اسکندری:

جامعه نمونه با توجه به فرهنگ ناب قرآن محقق می‌شود

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم با انسان ساز خواندن فرهنگ قرآنی، توجه به اعجاز محتوایی قرآن را عامل سعادت دانست و گفت: هرچند که قرآن ابعاد مختلفی دارد اما توجه به فرهنگ ناب قرآن در تربیت انسان، می تواند سبب تشکیل جامعه ای نمونه و اسلامی شود.
حجت الاسلام اسکندری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عباس اسکندری صبح امروز در افتتاحیه همایش حافظان قرآن کریم با بیان جنبه های اعجازی قرآن تصریح کرد: قرآن به عنوان معجزه پیامبر اسلام، دارای ابعاد و جنبه های اعجازی فراوانی است که توجه به هرکدام از آن ها می تواند دریایی از معارف را برای انسان به ارمغان آورد.

وی افزود: این معجزه الهی، صرفاً در اعجاز ظاهری خلاصه نشده است و این که خداوند در قرآن، دشمنان را به تحدی دعوت می کند، در واقع اشاره به بی بدیل بودن و کامل بودن این معجزه در ابعاد مختلف دارد.

فرهنگ قرآن انسان ساز است

حجت الاسلام اسکندری فرهنگ قرآن را در جهت انسان سازی دانست و تأکید کرد: انسان به عنوان مخلوق خاص الهی، ظرفیت بالایی در کمال و رشد دارد و این موضوع در قرآن که از جانب خالق جهان هستی برای انسان فرستاده شده، به طور کامل بیان شده است.

وی افزود: فرهنگ قرآنی و تربیت انسان بر محور این فرهنگ، سبب رسیدن به کمال حقیقی انسان که به عنوان هدف خلقت مطرح است شده، و ما باید سعی کنیم از حفظ قرآن فراتر رفته و با تدبر و تأمل در قرآن، سبب ترویج فرهنگ قرآنیدر جامعه شویم.

این مقام مسؤول، هیچ نوشته و کتابی را قابل قیاس با قرآن ندانست و عنوان کرد: تنها قرآن است که می تواند در بعد تربیتی، زمینه رشد و کمال انسان را فراهم ساخته و او از حضیض ذلت به قله های رفیع کرامت و عزت برساند.

قرآن نسخه شفابخش زندگی است

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قم، قرآن را نسخه ای شفا بخش برای زندگی انسان برشمرد و تأکید کرد: این کتاب آسمانی درعصر جاهلیت، توانست از جامعه ای وحشی، اسوه هایی مانند سلمان، ابوذر، مقداد و عمار بسازد که نشان دهنده شفابخشی آن در زندگی و توان بالای آن در  مکتب انسان سازی است.

وی عمل به قرآن و ورود آن به متن زندگی را، راه حل رفع معضلات جامعه دانسته و خاطر نشان کرد: اگر جامعه بر اساس قرآن ساخته شود و فرهنگ قرآنی در جامعه جاری شود، بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد چرا که علت بسیاری از معضلات موجود، دوری از فرهنگ قرآنی است.

حجت الاسلام اسکندری در پایان گفت: اگر توانستیم فرهنگ قرآنی را در سیاست، اقتصاد، فرهنگ، معاشرت، روابط اجتماعی و به عبارتی در تمامی زمینه ها وارد کنیم، جامعه ای بر مبنای فرهنگ قرآنی شکل خواهد گرفت./872/پ202/ب1

ارسال نظرات