۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۴۵۲۵۵۱
وزیر تعاون:

ایران برای رسیدن به توسعه تنها 5 تا 10 سال فرصت دارد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر تغییر نگاه و رویه برای تحقق اقتصاد مقاومتی، گفت: نظام جمهوری اسلامی و کشور ایران برای رسیدن به توسعه و جبران عقب‌ماندگی ها فقط پنج تا 10 سال فرصت دارد.
ربیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امروز در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان خراسان شمالی، با بیان این که فعالان اقتصادی و مدیران استانی هسته اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی هستند، افزود: بر این اساس برای اجرای موفقیت‌آمیز اقتصاد مقاومتی باید تعصب ها و نگاه‌های شهرستانی و محلی کنار گذاشته شود.

وی با تأکید بر تغییر نگاه‌ها، رویه‌ها و شیوه‌های مدیریتی در راستای تحقق شعار سال، اظهار کرد: اگر اراده جمعی و عزم همگانی برای اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور ایجاد شود بدون شک آینده اقتصادی نظام تضمین و تأمین می‌شود.

ربیعی که جانشین معاون اول ریاست جمهوری در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان خراسان شمالی هم هست، خاطرنشان کرد: اجرای اقتصاد مقاومتی نسخه شفابخش و برنامه مناسب برای نجات کشور از اوضاع نابسامان اقتصادی است.

وی با بیان این که قرار نیست در اجرای اقتصاد مقاومتی از منابع جدید استفاده شود، ادامه داد: رویکرد اقتصاد مقاومتی این است که سنتی فکر نکرده و بر رفتارهای جدید تمرکز کنیم؛ چراکه دست‌یابی به اهداف تعیین شده تنها با ارائه مجوزهای بانکی محقق نمی‌شود.

ربیعی با اشاره به توسعه و پیشرفت کشورهایی چون ژاپن و مالزی اظهار کرد: پیشرفت و توسعه این کشورها در سالهای دور روی نداده بلکه محصول عملکرد آنها در سالهای اخیر است درحالی که ما ابتدای انقلاب در ایران معتقد بودیم به ژاپن اسلامی تبدیل می‌شویم اما اکنون از این هدف تنزل کرده‌ایم.

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اگر با همین منوال کار و فعالیت کنیم هیچ‌گاه به پای این کشورها نمی‌رسیم؛ ازاین‌رو ضروری است شتاب و سرعت حرکت خود را افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: واقعیت آن است که نظام جمهوری اسلامی برای رسیدن به توسعه و جبران عقب‌ماندگی های خود تنها پنج تا 10 سال فرصت دارد و اکنون زمان آن است که پنج سال پرشتاب داشته باشیم.

ربیعی با اشاره به این که اجرایی شدن برجام برای گسترش مبادلات جهانی و دست‌یابی ایران به توسعه ضروری بود، تصریح کرد: برای تبدیل شدن به کشوری توسعه‌یافته بایستی مجموعه رفتارهای اجرایی و مدیریتی ما برای سال های طولانی بر مدار عقلانیت و اعتدال حرکت کند.

وی با بیان این که نظام جمهوری اسلامی نیازمند تعامل با دنیا بوده و برجام این موقعیت را به وجود آورده است، اظهار کرد: یکی از اقدامات دولت تدبیر و امید این است که حرکت نظام در سطح دنیا را روان‌تر کرد؛ در نتیجه میزان ورود سرمایه به داخل کشور و صادرات افزایش یافته است.

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت تدبیر و امید نرخ ارز تغییر و نوسان چندانی نداشت که این موضوع نشان‌دهنده امنیت اقتصادی در کشور است./9314/پ202/ج

ارسال نظرات